همزمان با اولین سالگرد تاسیس موزه ارمنیان جلفای نو برگزار شد؛

نمایشگاه «گذری از جلفا» در کلیسای وانک

۱۳۹۹/۰۴/۰۶ - ۱۷:۰۰:۲۴
کد خبر: ۱۰۲۰۵۰۸
به مناسبت اولین سالگرد تاسیس موزه ارمنیان جلفای نو در کلیسای وانک در محوطه داخلی موزه، نمایشگاه زنده‌ای از مشاغل، هنر و لباس های سنتی ارمنیان جلفای نو در کلیسای وانک برگزار شد.

کارین درماردیروسیان، عضو کارگروه موزه مردم شناسی ارامنه جلفای نو در گفت و گو با خبرنگار برنا در اصفهان؛ گفت: به مناسبت اولین سالگرد تاسیس موزه ارمنیان جلفای نو در کلیسای وانک در محوطه داخلی موزه، نمایشگاه زنده‌ای از مشاغل، هنر و لباس های سنتی ارمنیان جلفای نو که با وصیت خانم مارگاریت خاچانیان جز دستور کار شورای خلیفه گری بود، برگزار شد. این کارگاه از دوسال  پیش تا کنون با تشکیل کمیته و استفاده از نظر متخصصین ارمنی و روسی برای برگزاری این نمایشگاه برنامه ریزی های لازم را انجام داد.

وی افزود: این موزه شامل غرفه اتاق خواجه، آب و خاک، حجاری، هنر و صنعت، خانه و خانواده، کار مرد، بانوان، مدرسه، کلیسا و نامداران است که در معرض دید عموم قرار گرفت.

عضو کارگروه موزه مردم شناسی ارامنه جلفای نو با اشاره به ارزشمندترین اثر موجود در این نمایشگاه، تصریح کرد: کتاب نفیس دست نویس انجیل با مینیاتور ارمنی از گنجینه کتاب های خطی به اینجا منتقل کرده ایم که بسیار با ارزش است.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال از جامعه غیر ارمنی منوجه شدیم جای خالی چنین نمایشگاه هایی در شهر اصفهان دیده میشود و با توجه به فضای مدرن جای گرفته در دل ساختار سنتی کلیسا، تلفیقی را دارد که در اصفهان کم سابقه است وباب جدیدی را باز کرد.

گزارش تصویری از کیمیا صادقی خبرنگار برنا-اصفهان

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز