اُسقف اعظم ارامنه جنوب ایران:

تحریم ناجا از سوی آمریکا، ذره ای از حس برادرانه جامعه ارامنه نسبت به این نیرو کم نمی کند

۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۰۹:۱۱:۲۴
کد خبر: ۱۰۲۱۷۷۲
تحریم ناجا از سوی آمریکا، ذره ای از حس برادرانه جامعه ارامنه نسبت به این نیرو کم نمی کند
اُسقف اعظم ارامنه جنوب ایران، هدف از تحریم فرمانده ناجا و سازمان نیروی انتظامی از سوی دولت آمریکا را بی اعتماد کردن مردم نسبت به این نیرو عنوان کرد و گفت: این گونه اقدامات، ذره ای از حس برادرانه جامعه ارامنه ایران نسبت به این نیروی خدوم کم نمی کند.

 

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ "سیپان کاشجیان" که به همراه نماینده مردم ارامنه جنوب ایران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و رئیس شورای خلیفه گری ارامنه جنوب ایران در فرماندهی انتظامی استان اصفهان حضور یافته بود ضمن تبریک انتصاب سردار "محمدرضا میرحیدری" به سمت این فرماندهی، گفت: بر خود واجب می دانم از طرف خود، شورای خلیفه گری و آحاد جامعه ارامنه اصفهان و جنوب ایران از زحمات و تلاش های شبانه روزی نیروهای انتظامی در راستای تامین امنیت و آسایش شهروندان تقدیر و تشکر کنم.

وی به سیاست ایران هراسی رسانه های غربی و تلاش آنان برای القای عدم وجود امنیت در کشور با انتشار تبلیغات و اخبار منفی بین مردم دنیا اشاره کرد و گفت: برای ما مهم نیست که دنیا چه نگاه و رویکردی نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران دارد اما آنچه برای ما اهمیت دارد و بر آن باور داریم این است که بنابر تجربه، اعتقاد و ایمان خود مطمئن هستیم افراد توانمندی مانند فرمانده ناجا و همکاران وی در بدنه این نظام وجود دارند و از مردم این کشور حفاظت و حمایت می کنند.

اُسقف اعظم ارامنه جنوب ایران، درخصوص تحریم فرمانده ناجا و سازمان نیروی انتظامی از سوی دولت آمریکا نیز گفت: به نظرم هدف آمریکا این است که در بین مردم یک بی اعتمادی نسبت به پلیس و نیروهای انتظام بخش جامعه ایجاد کرده و آنها را تحریک کند که بر ضد این نیرو عکس العمل منفی نشان دهند.

کاشجیان با تاکید بر اینکه این گونه اقدامات ذره ای از حس برادرانه جامعه ارامنه ایران نسبت به این نیروی خدوم کم نمی کند خاطر نشان کرد: مطمئناً فهم و فرهنگ مردم ایران هم بسیار بالاتر از این است که بخواهند تحت تاثیر چنین القائاتی قرار بگیرند.

برخورد نیروی انتظامی با جامعه ارامنه همیشه برادرانه است

"روبرت بیگلریان"، نماینده ارامنه جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی ایران در این دیدار گفت: برای من افتخار بسیار بزرگی است که به عنوان نماینده ارامنه جنوب ایران اولین دیدار رسمی خود را با یکی از مقام های ارشد نیروی انتظامی انجام می دهم.

وی برخورد نیروی انتظامی با جامعه ارامنه را برادرانه توصیف کرد و اظهار داشت: نیروهای ناجا همیشه با سعه صدر، همدلی و همیاری به مسائل جامعه ارامنه ورود پیدا کرده و همواره سعی کردند مشکلات این قشر را به صورت برادرانه حل کنند که ما هم قدردان این نوع نگاه و رویکرد پلیس ایران هستیم.

بیگلریان، با بیان اینکه قوانین و شئونات جامعه ایجاب می کند نظمی که لازم است برقرار باشد و ما هم از آن بهره مند باشیم گفت: جامعه ارامنه به قوانین نظام جمهوری اسلامی پایبند بوده و به آن ها احترام می گذارند و دغدغه های نیروی انتظامی را درک کرده و سعی می کنیم در سایه تعامل و همدلی این دغدغه ها را رفع کنیم .

پلیس در تامین امنیت شهروندان تفاوتی بین ادیان و مذاهب قائل نیست

سردار "محمد رضا میرحیدری" نیز در این دیدار ضمن تشکر از حضور پیشوای مذهبی ارامنه جنوب ایران و حسن توجه وی نسبت به نیروی انتظامی گفت: بحمد الله جامعه ارامنه ایران جزو منضبط ترین و قانون پذیرترین شهروندان کشور محسوب می شوند و مطمئناً اقشاری که قانون پذیر تر و مطیع تر باشند ارتباط نیروهای پلیس نیز با آنها صمیمانه و عاطفی تر است.

وی فرهنگ حاکم در ناجا را نشأت گرفته از دیدگاه امام علی (ع) نسبت به پیروان ادیان مختلف دانست و اظهار داشت: آن حضرت جایی که یک خرقه ای از یک دختر یهودی باز می شود می فرمایند:" اگر بشنوید علی به خاطر این موضوع جان داده شک نکنید."

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: ما هم با الگو قرار دادن همین نگاه پیشوای اول شیعیان برای تامین امنیت همه آحاد جامعه از جمله ارامنه را وظیفه خود می دانیم و برای تامین امنیت شهروندان تفاوتی بین ادیان و مذاهب قائل نیستیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه نیروی انتظامی همانطور که خود را خادم مردم مسلمان می داند، خادم شهروندان ارامنه نیز خواهد بود برای آموزش شهروندان ارمنی توسط کارشناسان انتظامی در پلیس های تخصصی اعلام آمادگی کرد و گفت: تلاش می کنیم در این آموزش ها سطح آگاهی و دانش شهروندان ارامنه نسبت به تهدیداتی که وجود دارد را بالاتر ببریم تا آسیب کمتری ببینند.

 

 

نظر شما
پرونده ویژه