معاون سرپرست وزارت صمت:

با اتکا به ظرفیت و توانمندی‌ در بخش‌های مختلف کمبودها را جبران می‌کنیم

۱۳۹۹/۰۴/۱۲ - ۱۲:۵۴:۳۳
کد خبر: ۱۰۲۳۵۷۹
با اتکا به ظرفیت و توانمندی‌ در بخش‌های مختلف کمبودها را جبران می‌کنیم
معاون سرپرست وزارت صنعت گفت: تلاش می‌کنیم تا در شرایطی که با تحریم‌های بین المللی روبه رو هستیم با اتکا به ظرفیت و توانمندی‌ در بخش‌های مختلف کمبودها را جبران و در جهت ایجاد اشتغال گام برداریم.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ صالحی نیا در این آیین بهره‌برداری طرحها افزود: در کشور ۸۳۰ شهرک صنعتی در حال بهره برداری وجود دارد که شامل شهرک‌های بزرگ و کوچک، نواحی صنعتی و واحدهای تولیدی است.

وی بیان کرد: امسال از سوی رهبری، سال جهش تولید نامگذاری شد و شاخص‌هایی براساس استقرار صنعت و تولید تحت عنوان این نام در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه طی سال‌های متمادی شعار سال تحت عنوان تولید و رونق تولید نامگذاری شد که این مهم گویای این است که باید نسبت به ایجاد اشتغال و ارزش افزوده و صنایع مختلف، ظرفیت‌های منطقه‌ای معطوف شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: باید شرایط کشور در راستای اهداف برنامه‌های اقتصادی و به منظور ایجاد ارزش افزوده، اشتغال و اقتصاد مقاومتی کار کنیم.

صالحی‌نیا ادامه دارد: سیاست‌های محوری ما در سال جاری استفرار صنایع براساس ظرفیت و قابلیتی است که در مناطق مختلف شناسایی می‌شود.

وی اظهارداشت: با محدودیت‌هایی از منظر تامین زیرساخت و منابع مالی جهت استقرار و ایجاد واحدهای صنعتی رو به هستیم.

صالحی نیا خاطرنشان کرد: حجم بالایی از طرح‌های صنعتی در استان اصفهان وجود دارد. به گفته وی طرح آمایش سرزمین از اولویت‌های صنایع در بخش‌های مختلف است که در شهرستان چادگان این موضوع مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد همچنین از سرمایه گذاران علاقمند درخواست می‌شود تا این هدف را تا مقصود مدیریت واردات، تلاش برای داخلی سازی نیازمندی‌ها و زنجیره تامین در بخش صنعت و کالاهای مصارف محقق سازند.

وی ابراز امیدواری کرد پروژه‌هایی برای استقرار واحدهای صنعتی بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در راستای بهبود زیرساخت‌های زنجیره تامین اقدام شود.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان چادگان از منظر امکانات رفاهی در محرومیت است.

حسین محمد صالحی گفت: فریدن بزرگ(فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت) از پنج قوم فارس، بختیاری، ترک و گرجی و اقلیت مسیجی و ارامنه تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه سند افتخار این مردم شهدایی است که تقدیم نظام جمهوری اسلامی کردند، تصریح کرد: در این منطقه بیشتر کشاورزی و دامداری وجود دارد اما صنعت در این راستا مورد توجه نبوده که درخواست ما تلاش و مساعدت لازم در زمینه اقتصاد و ایجاد اشتغال بیشتر است.

صالحی نیا به منظور بازدید و افتتاح از تعدادی شهرک و واحدهای صنعتی به استان اصفهان سفر کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز