هوای اصفهان ناسالم/ از تردد غیر ضروری خودداری کنید

۱۳۹۹/۰۴/۱۴ - ۰۹:۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۰۲۴۰۵۳
هوای اصفهان ناسالم/ از تردد غیر ضروری خودداری کنید
کیفیت هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ساعتی ۱۰۱ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.‌

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، کیفیت هوای کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز شنبه - چهاردهم تیر - با میانگین ۱۳۱ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

شاخص کیفی هوا در نخستین ساعات امروز با میانگین ۱۰۱ همچنان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان به دلیل وزش باد شدید از جهت شمال شرق کشور و خیزش گرد و خاک از جنوب استان سمنان و همچنین فعال شدن کانون‌های گرد و غبار داخلی استان اصفهان، کیفیت هوا در شهرهای شمالی، شرقی، مرکزی این استان کاهش یافته است و این شرایط امروز و فردا در اصفهان ادامه دارد. از این رو به شهروندان و به ویژه گروه‌های حساس مانند کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و عروقی و ریوی توصیه می‌شود که از تردد غیر ضروری در سطح شهر و فضای آزاد خودداری کنند.

بر این اساس شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش دائم میدان احمدآباد روی عدد ۱۲۱، خیابان استانداری روی عدد ۱۰۹، بزرگراه خرازی روی عدد ۱۳۴ و خیابان‌های رودکی و پروین روی عدد ۱۰۶ گزارش می‌شود.

همچنین کیفیت هوا در شهر کاشان با میانگین ۱۲۴ و خمینی شهر با میانگین ۱۳۰ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و در مبارکه با میانگین ۵۴ قابل قبول (سالم) است؛ وضعیت کیفی هوا در سایر ایستگاههای پایش شهرستان‌ها در دسترس نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منواکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز