انتقاد شهردار اصفهان از سانسور تقدیر امام جمعه از شهرداری اصفهان در صدا و سیما/ این اقدامات آثار بدی را برای صداوسیما دارد

۱۳۹۹/۰۴/۱۴ - ۱۲:۳۰:۳۵
کد خبر: ۱۰۲۴۲۵۰
شهردار اصفهان گفت: در روزی که افراد بسیاری شاهد عینی سخنان امام جمعه بودند قسمت‌هایی که ایشان از اقدامات مدیریت شهری تقدیر کرد، در صداوسیما سانسور و خطبه‌های نماز جمعه برخلاف همیشه که کامل پخش می‌شد این‌بار تقطیع شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، قدرت‌الله نوروزی صبح امروز (شنبه) در نشست تقدیر از مدیران شهرداری اصفهان که با حضور اعضای شورای شهر برگزار شد، اظهار کرد: روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، آیت‌الله طباطبایی صریح، با اعلام نام پروژه‌ها، از پیشرفت کارها در شهر تقدیر کرده و با مقایسه اقدامات امروز و دیروز و این دوره و با دوره‌های گذشته در جمع‌بندی موضوع، این دوره را بر دوره‌های پیشین ترجیح داد.

وی با بیان اینکه به اذعان امام جمعه اصفهان نگرانی وی از تعطیلی اجرای پروژه سالن اجلاس سران رفع شده، تقدیرها را حاصل دیپلماسی، سیاست‌ورزی و خردورزی دانست و افزود: شاید در ابتدا این ذهنیت وجود داشت که فضای مدنظر مدیریت شهری ممکن است سبب التهاب و تنش شود و تداوم آن را کار سختی می‌دانستند اما اکنون نگرش‌ها تغییر کرده و باید به گونه‌ای پیش رویم که با یک صدایی، عملکرد درست، پیشرفت کارها، این رویه مطلوب ادامه پیدا کند.

شهردار اصفهان با انتقاد از اینکه برخی افراد اقدامات موفقیت‌آمیز شهرداری را برنمی‌تابند، تصریح کرد: در روزی که افراد بسیاری شاهد عینی سخنان امام جمعه بودند قسمت‌هایی که ایشان از اقدامات مدیریت شهری تقدیر کرد، در صداوسیما سانسور و خطبه‌های نماز جمعه برخلاف همیشه که کامل پخش می‌شد این بار تقطیع شد.

وی ادامه داد: شب با مدیران صداوسیما تماس گرفتم که اذعان کردند تصادفاً این قسمت سخنان بریده شده و با وجود آنکه قول اصلاح داده بودند در بخش خبری ساعت ۲۳ نیز تنها قسمت‌هایی از این سخنان پخش شد.

نوروزی با بیان اینکه برخی افراد می‌خواهند با قطع و در محاق قرار دادن صداها، از رسیدن پیام توانمندی مدیریت شهری جلوگیری کنند، ادامه داد: در دنیای کنونی که عصر رسانه‌هاست، در یک روز و ظرف چند ساعت پیامی را به انحراف کشانده و سانسور می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این اقدامات آثار بدی را برای صداوسیما به همراه خواهد داشت.

موفقیت‌ها را به نام خودم مصادره نمی‌کنم

شهردار اصفهان اضافه کرد: سه سال از دوره پنجم می‌گذرد و همه می‌دانیم اقدامات مدیریت شهری از کجا آغاز شد و اکنون کجا قرار داریم؛ اسناد و مدارک نشان می‌دهد که در این سه سال اقدامات چگونه انجام شده است.

وی تصریح کرد: موفقیت‌های حاضر را به نام خود مصادره نخواهم کرد و قطعاً نتیجه امروز، حاصل تلاش و خرد جمعی بوده که فرایند آن از مصوبات شورای شهر و تصویب بودجه توسط شورا آغاز شده است.

نوروزی با بیان اینکه کسی نمی‌تواند این ادعا را داشته باشد که اقدامات ما در جهت یک جریان سیاسی خاص بوده، افزود: تمامی اقدامات برای ارتقای سطح امید در شهر انجام شده و نباید این اقدامات شایسته دچار خدشه و آسیب شود زیرا برداشت‌های ناصواب، اطلاعات ناقص و خبرهای دروغ می‌تواند مسیر کنونی به انحراف کشاند.

وی اظهار کرد: امسال، سال برداشت و چیدن میوه اقدامات سال‌های پیش از این است و نباید اجازه داد این میوه نارس چیده شده و تحت تأثیر فشارها منجر به اقدامات عجولانه شود بنابراین باید بدانیم در سال طلایی برای به دست آمدن نتیجه تلاش‌هایمان هستیم.

افتتاح هفتگی پروژه‌ها کار کوچکی نیست

شهردار اصفهان گفت: گفتن طرح "هر یکشنبه، یک افتتاح" شاید به زبان آسان باشد اما انجام آن مشکل است بنابراین نباید این اقدام زیر سوال رفته و خوراکی برای برخی شود.

وی تاکید کرد: کنار هم قرار گرفتن پروژه‌های کوچک و بزرگ در شهری که می‌خواهد هر هفته آئین افتتاح برگزار کند، امری طبیعی بوده و اینکه بخواهیم هر هفته پروژه‌های بزرگ مقیاس را افتتاح کنیم، شدنی نیست.

نوروزی با بیان اینکه همدلی‌ها باید تقویت شود زیرا عنصر اصلی هر حرکت جهشی و کار بزرگی همدلی میان اعضای یک تیم است، خاطرنشان کرد: باید دیگران را درک کرده و با وجود اختلافی که با آن‌ها داریم، احترام را حفظ کرده و یکدیگر را بفهمیم زیرا دردها گاهی درمانی مشترک دارند.

وی ادامه داد: نمی‌شود در عملیات بزرگ و جذب شش هزار میلیارد بودجه شهرداری هیچکس دلخور نشود بنابراین باید با حمایت کار را جلو برد تا فصل پایانی فصل برگریزان و خسارت نباشد.

شهردار اصفهان خطاب به شهرداران مناطق تصریح کرد: نیاز است موضوعاتی که در مناطق پیش می‌آید، برای اعضای شورا تبیین و با مذاکره با آن‌ها برای حل موضوعات راهکار مناسب را یافت.‌

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز