اکران آنلاین راهکار مناسبی برای سینمای هنر وتجربه است

۱۳۹۹/۰۴/۱۴ - ۱۶:۴۲:۰۶
کد خبر: ۱۰۲۴۴۴۰
اکران آنلاین راهکار مناسبی برای سینمای هنر وتجربه است
فعال حوزه سینما گفت: زیرساخت اکران آنلاین در کشور وجود دارد و سایت و اپلیکیشن‌های خوبی در این زمینه ورود پیدا کرده‌اند، به نظر می‌رسد استفاده از پلتفرم اینترنتی راهکار خوبی برای اکران‌های آنلاین و حتی برگزاری جشنواره‌ها است.

سید مهدی سجادزاده کارگردان فیلم مستند، در گفت و گو با خبرنگار برنا در اصفهان با اشاره به اکران فیلم های مستند در استان اصفهان، گفت: گروه هنر و تجربه کار خود را با سه فیلم آغاز کرده که فیلم «یلدا» اثر «مسعود بخشی» و تهیه کنندگی «علی مصفا» اولین اکران خود را دراصفهان دارد. اما فیلم مستند «فیلم جایی برای فرشته‌ها نیست» در جشنواره سینما حقیقت اکران شد و عنوان بهترین فیلم سینما حقیقت را کسب کرد، این فیلم که مستند قابل قبولی از «سام کلانتری» است هم‌اکنون در پردیس سینمایی سیتی سنتر به نمایش درآمده است.

وی ادامه داد: فیلم «صحنه‌هایی از یک جدایی» به کارگردانی «وحید صداقت» پیش از شیوع ویروس کرونا روی پرده سینما بود و هم اکنون، مجدد اکران شده است. این فیلم پشت صحنه‌های فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» را روایت می‌کند.

این فعال سینمایی با اشاره به آسیب وارد شده به سینمای هنر وتجربه در تعطیلات بلندمدت سینما، تصریح کرد: آسیب خیلی زیادی به سینمای هنر و تجربه وارد شد. فیلم‌های هنر و تجربه خارج از بدنه سینما نیست و همان‌طور که کلیت سینما در بخش تولیدات، آموزش، پخش فیلم و جشنواره‌ها دچار آسیب شده است، سینمای هنر و تجربه به عنوان گروهی که سعی میکند فیلم های متفاوت از نظر بدنه سینمای ایران را اکران کند، دچار خسران مادی و معنوی شده است.

سجادزاده افزود: به نظرمن اگرسینمای هنرو تجربه بتواند مانند سینمای بدنه در پلتفرم فضای مجازی اکران آنلاین داشته باشد اتفاق خوبی رخ خواهد داد. در تعطیلی چهارماهه سینما شاهد این بودیم که تعدای از فیلم‌های سینمایی اکران آنلاین داشتند و اگرچه اکران آنلاین مشکلاتی مانند لو رفتن فیلم را به همراه داشت اما اتفاق خوبی بود که در حوزه سینما رخ داد.

وی با بیان اینکه‌ ‌نمی‌توان مانع سرقت نسخه اصلی فیلم شد؛ ادامه داد: نتفلیکس به عنوان بزرگترین کمپانی پخش فیلم در آمریکا نیز با مشکل لو رفتن فیلم دست و پنجه نرم می‌کند و حتی در آمریکا قفل فیلم‌ها شکسته شده و در شبکه های غیر قانونی عرضه میشود.

این کارگردان فیلم مستند با بیان اینکه فیلم‌های هنر وتجربه فیلم‌های متفاوت با مخاطب خاص است، افزود: سینمای هنر و تجربه سینمای تجاری نیست، بلکه نمایش دهنده فیلم‌های هنری است و اگر در پلتفرم فضای مجازی چنین اکران هایی را داشته باشیم علاوه بر این که مخاطبان خاص خود را پیدا می‌کند، کمتر شاهد سرقت نسخه اصلی فیلم خواهیم بود.

سجادزاده گفت: زیرساخت اکران آنلاین در کشور وجود دارد و سایت و اپلیکیشن‌های خوبی در این زمینه ورود پیدا کرده‌اند، به نظر می‌رسد استفاده از پلتفرم اینترنتی راهکار خوبی برای اکران‌های آنلاین و حتی برگزاری جشنواره‌ها است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز