رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

ارائه خدمات بهداشتی به اتباع خارجه رایگان است

۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۶:۴۲:۰۹
کد خبر: ۱۰۲۵۵۷۳
ارائه خدمات بهداشتی به اتباع خارجه رایگان است
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: جامعه پزشکی و بهداشتی اصفهان تبعیضی بین هموطنان و اتباع خارجه قائل نیستند تا جایی که خدمات بهداشتی به اتباع خارجی بصورت رایگان انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ طاهره چنگیز در دیدار با سرکنسول روسیه در اصفهان در دانشگاه  علوم پزشکی افزود: ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار اتباع خارجی از کشورهای افغانستان، عراق و سوریه و به تازگی پاکستان در استان اصفهان زندگی می‌کنند که از خدمات بهداشتی و پزشکی هم برخوردارند.

وی با اشاره به همکاری‌های مطلوب ۲ کشور ایران و روسیه، اضافه کرد: این ارتباطات در حوزه‌های مختلف است و ما در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آمادگی داریم مراودات علمی و پزشکی را با این کشور اروپایی گسترش دهیم.

چنگیز به خواهرخواندگی اصفهان و سن پترزبورگ روسیه اشاره و اضافه کرد: تبادل علم و دانش بین این ۲ شهر شاخص که از پیشینه تاریخی و فرهنگی قابل ملاحظه‌ای برخوردارند سبب افزایش مناسبات در حوزه های دیگر می‌شود که باید از این ظرفیت بخوبی بهره برد.

وی وجود ۴۰ مرکز علمی پژوهشی در پارک فناوری سلامت به عنوان پیشران فناوری در استان را قابلیتی مطلوب در منطقه دانست و گفت: از ۲ سال اخیر، اقدامات و فعالیت‌های این مجموعه‌ها گسترش یافته بویژه در پذیرش و جذب دانشجویان خارجی آمار و ارقام صعودی را مشاهده می‌کنیم.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دانشجویانی از کشورهای هند، استرالیا، انگلیس، عراق و کویت در اصفهان به تحصیل مشغولند.

وی تصریح کرد: در استان ۲۳ شبکه بهداشت و درمان، ۳۸ بیمارستان شامل ۱۳ بیمارستان آموزشی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فعالند که به طور تقریبی تمام دانشجویان این دانشگاه در بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشت و درمان استان به کار مشغول می‌شوند.

در این دیدار زمینه‌های توسعه همکاری‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و روسیه بویژه با محوریت شهر سن پترزبورگ مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز