همسویی شورای شهر اصفهان در امدادرسانی به سیستان و بلوچستان

۱۳۹۹/۰۴/۱۹ - ۱۱:۱۳:۲۶
کد خبر: ۱۰۲۶۸۵۹
همسویی شورای شهر اصفهان در امدادرسانی به سیستان و بلوچستان
همه جای ایران را سرای خود می‌دانیم و فارغ از نژاد، دین و مذهب بر اساس این کلام امام علی (ع) که می‌فرمایند "مردم دو دسته‌اند یا برادر دینی تو یا در خلقت با تو برابر هستند"، در رفع نیاز هم‌نوعان خود تلاش می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛  علیرضا نصر، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، در جشن جشن هم پیوندی اصفهان و بنت درباره طرح هم پیوندی در دیدار با مدیران شهری شهر بنت گفت: همه جای ایران را سرای خود می‌دانیم و فارغ از نژاد، دین و مذهب بر اساس این کلام امام علی (ع) که می‌فرمایند "مردم دو دسته‌اند یا برادر دینی تو یا در خلقت با تو برابر هستند"، در رفع نیاز هم‌نوعان خود تلاش می کنیم.

وی افزود: شهردار اصفهان زمان بازدید از مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان احساس وظیفه کرد و در همان منطقه تصمیم به امداد رسانی گرفت که این اقدام به دلیل ارتباط نزدیکی که میان اعضای شورا با شهردار وجود دارد، مورد تأیید شورای شهر نیز قرار گرفت.

گفتنی است؛ در دی ماه 98، در جریان سیل استان سیستان و بلوچستان، شهردار اصفهان از مناطق سیل زده این استان بازدید کرد. شهردار اصفهان بر اساس مشاهدات عینی این سفر، نامه ای به مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، ارسال و طرح " هم پیوندی" را مطرح کرد.

این پیشنهاد مورد استقبال مجمع کلانشهرها قرار گرفته و تصویب شد. شهردار اصفهان در این نامه، کلانشهرها را به تشکیل کارگروهی ویژه برای انجام فعالیت های لازم در این منطقه در سه سطح کوتاه، میان مدت و بلند مدت دعوت کرد. در نتیجه این پیشنهاد و حمایت ها، شهردار، رئیس شورای شهر، امام‌ جمعه شیعه و سنی، چهار طایفه بزرگ و مردم شهر «بنت»، در اقدامی بی سابقه، نامه ای به شهردار اصفهان ارسال و از شهردار اصفهان برای سفر به شهر بنت دعوت کردند.  

در «هم پیوندی» به صورت نمونه، یکی از نقاط محروم استان با همکاری کنشگران مدنی باید به سطح قابل قبولی از استاندارد فرهنگی و اجتماعی دست پیدا کند تا این استان پس از سیل، فراموش نشود. در نهایت 18 نقطه از این استان مشخص و شهر بنت به عنوان هم پیوند کلانشهر اصفهان انتخاب شد.

شب گذشته هم با حضور مدیران شهری، شهردار اصفهان، اعضای شورای شهر بنت و نیز جمعی از هنرمندان هر دو شهر، جشن هم پیوندی اصفهان و بنت، در موزه هنرهای معاصر شهر اصفهان برگزار شد.

نظر شما