معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اصفهان خبر داد؛

راهبری شغلی الگوی ایجاد ۵۰ درصد مشاغل مددجویان اصفهانی

۱۳۹۹/۰۴/۲۱ - ۱۴:۳۷:۳۵
کد خبر: ۱۰۲۷۶۵۶
راهبری شغلی الگوی ایجاد ۵۰ درصد مشاغل مددجویان اصفهانی
سهم راهبری شغلی در ایجاد اشتغال کمیته امداد اصفهان در سال ۹۹ به ۵۰ درصد خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، محمدرضا کیانی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اصفهان از تشریح راهبردهای اشتغال این نهاد در برنامه ای که به صورت همزمان با سایر استانها و با حضور کارشناسان اشتغال، مدیران و روسای ادارات این نهاد در سراسر استان برگزار شد، خبر داد و گفت: دو الگوی هدایت و راهبری شغلی، نقش اصلی را در برنامه های اشتغال کمیته امداد اصفهان در سال ۱۳۹۹ خواهند داشت.

کیانی الگوی هدایت شغلی را یکی از برنامه های قدیمی تر کمیته امداد اصفهان در این زمینه برشمرد و گفت: اجرای الگوی راهبری شغلی نیز از سال گذشته آغاز و منجر به ایجاد ۹۰۴ شغل شده است.

 وی ادامه داد: سهم الگوی راهبری برای ایجاد شغل های مددجویی در سال ۹۹ و با تکیه بر تجارب کسب شده از اجرای یکساله آن به ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه الگوی راهبران شغلی بر مبنای استفاده از ظرفیت های بالفعل شده اقتصادی مناطق مختلف بنا شده است، گفت: در این روش با کمک راهبران شغلی که در واقع فعالان فضای کسب و کار هستند، مددجویان در بطن یک جریان کسب و کار موفق و در حال اجرا به صورت یک واحد مستقل قرار می گیرند و از مزایای حرکت جمعی و پشتیبانی های لجستیکی و بازاریابی راهبران شغلی بهره مند می شوند.

کیانی برنامه کمیته امداد اصفهان در سال جدید را ایجاد ۱۰ هزار و ۴۵۵ فرصت شغلی جدید اعلام کرد و گفت: فرآیند پرداخت تسهیلات اشتغال این نهاد در سال ۹۹ آغاز شده است و مددجویان بر اساس دو الگوی هدایت و راهبری شغلی و بر اساس استعداد، علایق و به ویژه مهارت های خود، جهت اخذ وام به بانک های عامل معرفی می شوند.

نظر شما