رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان:

یکی از پتانسیل های استان و شهر اصفهان فرش دستبافت است

۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۱۱:۵۳:۴۱
کد خبر: ۱۰۲۸۰۹۷
یکی از پتانسیل های استان و شهر اصفهان فرش دستبافت است
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: یکی از پتانسیل های استان و شهر اصفهان فرش دستبافت هست که ۲۷۰ هزار بافنده در استان حضور دارند اما متاسفانه با وضعیت فعلی برای صادرات آن مشکل پیدا کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ ایرج موفق صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و سی امین صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: در شهر اصفهان ۱۵ شهرک صنعتی داریم که واحد‌های صنعتی شهرستان اصفهان را در خود جای داده اند و ۸۷۲ مجوز سرمایه گذاری نیز در این استان وجود دارد.

وی افزود: ۱۵۰ طرح توسعه برای سرمایه گذاری جدید ، ۱۶۶۶ کارخانه و حدود ۳۶۶ گواهی فعالیت صنعتی برای این شهرک ها وجود دارد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تصریح کرد: بر اساس برآوردی که داشته ایم با همه فشارها و تحریم ها حدود ۶۵ درصد کارگاه ها مشغول فعالیت هستند و از طرفی طرح های در دست اجرا با ۴۵۳ مجوز، ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. ۱۰۰ مجوز جدید تا ۵۰ درصد پیشرفت و ۱۶۰ مجوز ۶۰ تا ۸۰ و بیش از ۱۰۵ کارگاه نیز بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته اند.

موفق ادامه داد: طرح هایی که اعلام کردیم همگی جز پروژه های جدیدی است که هرچه زودتر به بهره برداری برسانیم می توانیم  بخشی از تسهیلات رونق تولید را در اختیار استان بگیریم.

وی تاکید کرد: ۴۵۸۰ طرح در دست اجرا داریم و ۱۶۰۰ مجوز در دست احداث، بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که می توانیم تسهیلات رونق تولید را به آنها دهیم که ۵۰ درصد آنها اغاز به کار می کنند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت:  سال گذشته در جذب تسهیلات تبصره ۱۸ رتبه دوم را کسب کردیم و ۳ هزار میلیارد تومان در خواست تسهیلات داشته ایم، همچنین ۸۵۰ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات داشته ایم و رتبه اول دریافت تبصره ۱۸ و رونق تولید هستیم.

موفق اضافه کرد: به لحاظ تعداد معادن فعال با ۸۶۰ معدن فعال رتبه اول کشور هستیم، ۱۲ درصد صنعت کشور در استان اصفهان فعال است، قطب صنعت فولاد کشور هستیم و با ۲۴۵۰ واحد نساجی، قطب نساجی کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه با ۲۶۰۰ واحد سنگبری، قطب سنگ های ساختمانی و تزیینی هستیم، گفت: شرایط به لحاظ واحد تولیدی و صنعتی شرایط خاص و ویژه می باشد، در بخش تجارت در کل استان ۵۵۰ اتحادیه داریم و بیش از ۲۰۰ هزار واحد صنفی داریم که ۸۵ هزار واحد صنفی در شهر اصفهان فعال هستند. همچنین ۱۲۶ میز توسعه صادرات و میز سنگ های قیمتی داریم اصفهان با ۱۰ میز و تهران ۱۰ میز در کشور  مابقی استان ها ۲ تا ۳ میز اصفهان شرایط ویژه دارد.

موفق تاکید کرد: یکی از پتانسیل های استان و شهر اصفهان فرش دستبافت هست که ۲۷۰ هزار بافنده در استان حضور دارند اما متاسفانه با وضعیت فعلی برای صادرات آن مشکل پیدا کرده ایم، امیدوارم شورای اسلامی شهر اصفهان یک موزه برای فرش دستبافت در اصفهان راه اندازی کند.

وی خاطر نشان کرد: نصب نمادین فرش دستباف در میدان نقش جهان، بحث های مربوط به بودجه فرهنگی در خصوص چاپ کتب و نشریه های در این زمینه از بحث های مهم ما است.

نظر شما