متقاضیان شهرهای کوچک استان اصفهان در طرح اقدام ملیِ مسکن پلاک مسکونی دریافت می‌کنند

۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۲۰:۱۱:۵۲
کد خبر: ۱۰۲۸۹۱۱
معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد: درطرح اقدام ملی مسکنِ بیش از ۳۸ شهر استان مقرر است، طی قرارداد اجاره موقت، یک پلاک مسکونی به دو نفر واجد شرایط واگذار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ ایمان طاهر معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، با بیان اینکه در شهرهای کوچک استان به جای ساخت واحد مسکونی پلاک مسکونی واگذار می‌شود اظهار کرد: در جهت حفظ فرهنگ ساخت واحدهای ویلائی و جلوگیری از افزایش هزینه‌های بالا سری ساخت برای متقاضیان شهرهای کوچک در استان اصفهان مقرر گردیده است؛ دولت بجای ساخت و ساز، یک پلاک مسکونی را طی قرارداد اجاره موقت به دو نفر واجد شرایط واگذار کند.

وی افزود: این اقدام در بیش از ۳۸ شهر استان انجام می‌شود و دولت فقط نقش نظارتی خود را در اجرای ساخت و مراحل آن ایفا می‌کند.

معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه در این شهرها متقاضیان می توانند خود نسبت به تهیه نقشه، اخذ پروانه و انتخاب پیمانکار ساخت اقدام نمایند. اذعان داشت: سعی شده است نوع طرح ها به گونه‌ای باشد که هر متقاضی بتوانند از یک حیاط اختصاصی برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه در طرح اقدام ملی استان، برای فرهنگیان اراضی مورد نیاز در حال واگذاری به تعاونی‌های مسکن آموزش و پرورش می‌باشد. گفت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در اولین جلسه کمیته تامین مسکن فرهنگیان و در اجرای تفاهمنامه دو وزارت "راه‌وشهرسازی" و "آموزش‌و‌پرورش" زمین برای احداث ۵ هزار و ۱۰۰ واحد در شهرهای فولادشهر، بهارستان، گلپایگان، مجلسی، تیران، سده‌لنجان و شهرضا تامین گردیده است.

طاهر در خصوص عملیات اجرایی تعدادی از پروژه‌های مسکن استان تشریح کرد: این اداره‌کل با تعدادی از پروژه‌های خودمالک که در سال‌های قبل عملیات اجرایی آنها آغاز شده بود در قیمتی متعادل به توافق رسیده است لذا بر این اساس در برخی از شهرهای استان همچون سده‌لنجان، قهدریجان، گلپایگان، نوش‌آباد و شاهین‌شهر متقاضیان تایید شده که توانایی تامین مبلغ اولیه بیشتری را نسبت به سایر متقاضیان دارند می‌توانند از ظرفیت این پروژه‌ها که پیشرفت آنها بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد است استفاده کنند. همچنین با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته عملیات اجرایی مابقی پروژه‌ها از مرداد ماه آغاز خواهد شد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز