استاندار اصفهان:

محدودیت ها با رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی بر می‌گردد

۱۳۹۹/۰۴/۲۵ - ۰۸:۵۴:۱۸
کد خبر: ۱۰۲۹۵۱۹
محدودیت ها با رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی بر می‌گردد
استاندار اصفهان گفت: متاسفانه به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم شرایط خوبی در استان حاکم نیست در صورتی که این مهم رعایت نشود ناچار به برگرداندن محدودیت‌ها خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، عباس رضایی شامگاه روز سه شنبه در حاشیه چهلمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: متاسفانه به علت عدم رعایت برخی از افراد و هم استانی‌ها وضعیت نسبت به روزهای قبل بدتر شد بنابراین تمام هم و غم ما این است که وضعیت را به حالت طبیعی برگردانیم.

وی تصریح کرد: از این رو از مردم فهیم و بزرگوار استان می خواهیم توجه لازم را در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند تا ناچار به محدودسازی نباشیم.

استاندار اصفهان گفت: ما قصد نداریم از ورود مردم به پارک‌ها جلوگیری کنیم اما اگر مردم رعایت نکنند و در اجتماعات و مهمانی‌های دورهمی در پارک‌ها ادامه دهند ناچار به جلوگیری از ورود آن‌ها خواهیم بود. 

وی با بیان اینکه اگر مردم رعایت نکنند طی روزهای آینده برغم میل باطنی محدودیت‌ها را برمی‌گردانیم، گفت: مردم باید نسبت به کرونا حساس باشند متاسفانه همچنان این ویروس در میان ما وجود دارد.

رضایی ادامه داد: همچنین آن دسته از رستوران‌ها، فست فودها و مراکز تجمعی از جمله باغ تالارها که رعایت نمی‌کنند پلمب می شوند.

وی با اشاره به اینکه مردم با استفاده از ماسک می‌توانند از شیوع هرچه بیشتر این ویروس منحوس جلوگیری کنند، خاطرنشان کرد: برخی از افراد مدعی کمبود ماسک و یا گرانی هستند در صورتی که این موضوع واقعیت داشته باشد مردم می‌توانند از ماسک پارچه‌ای که در منازل می‌توان تهیه کرد، استفاده کنند.

وی ادامه داد: ماسک سه لایه از روزهای ابتدایی برای کادر بهداشت و درمان در نظر گرفته شد، برای تولید ماسک سه لایه محدودیت‌هایی در کشور وجود دارد که یکی از آن‌ها کمبود "لایه ملت بلون" است از این رو این استان به عنوان پیشگام اقدام کرده تا بتوانیم در کنار ۲ استان دیگر ملت بلون تولید کنیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه تولید لایه ملت بلون ماسک نیازمند زمان است، افزود: از مردم می خواهیم از ماسک‌های پارچه‌ای به صورت روزانه استفاده کنند زیرا این نوع ماسک‌ها چندبار مصرف بوده و می‌توان چندین مرتبه آن‌ها را شست و مصرف کرد.

وی با اشاره به اینکه نظارت‌ها تشدید خواهد شد، اظهار کرد: همچنین کمبودهایی که دانشگاه علوم پزشکی دارد با استفاده از ادارات و نهادهای دیگر جبران خواهد شد. به گفته رضایی برای تولید ماسک سه لایه نیازمند تولید موادی هستیم که آن مواد باید تامین شود. و

با اشاره به برگزاری کنکور سراسری با توجه به شیوع کرونا اظهارکرد: از رییس دانشگاه اصفهان درخواست کردم طرحی را آماده کنند و پس از جمع بندی نهادهای ذیربط این طرح به ستاد ملی مقابله با کرونا و رییس جمهوری تقدیم شود.

استاندار اصفهان گفت: همچنین طرحی توسط ستاد امور معنوی مقابله با کرونا برای ایام محرم ارایه شد و پس از بررسی به ستاد ملی مقابله با کرونا تحویل شود.

وی بیان کرد: از بزرگان هیات مذهبی و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) و از مردم فهیم استان می‌خواهم شرایط کرونا را مدنظر قرار دهند و نسبت به اجرای پروتکل‌های بهداشتی و احصا الزامات سوگواری محرم کمک کنند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز