سخنگوی کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی:

قانون مالیات برخانه های خالی، بازدارنده خواهد بود

۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۱۳:۴۳:۴۹
کد خبر: ۱۰۳۰۴۵۶
قانون مالیات برخانه های خالی، بازدارنده خواهد بود
سخنگوی کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی گفت: به فکر آمار طلاق هم باید باشیم چرا که با هر طلاقی که صورت می‌گیرد زوجین از لحاظ فرهنگی به خانه پدری باز ‌نمی‌گردند و باتوجه به این امر نیاز به مسکن دوبرابر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مالیات بر خانه های خالی گفت: ماده 54 قانون  مالیت های مستقیم در گذشته وجود داشت اما در کمیسیون اقتصادی با تغییراتی همراه شد تا به شکل موثر تری اجرا شود.

وی ادامه داد: ضرایب مربوط مالیات بر خانه های خالی تغییر کرده تا سبب بازدارندگی و عرضه شدن این خانه در بازار شود و نکته دوم این است که سطح جمع آوری اطلاعات تغییر کرده و در گذشته تنها دستگاه‌ها اطلاعات خود را در اختیار سامانه املاک و اسکان می‌گذاشتند اما بر طبق قوانین جدید قرار بر این است افراد با خود اظهاری اطلاعات خود را در اختیار این سامانه قرار دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای خود اظهاری ضمانت اجرایی قرار داده شده تا اگر کسی آدرس واقعی خود را اعلام نکرد آدرسی که در سامانه وارد شده است ملاک خدمات عمومی و خدمات دولت اعم از ارسال گذرنامه، ارسال گواهینامه، طرح ترافیک، ثبت نام مدرسه و ... خواهد بود.

طغیانی خاطرنشان کرد: امروز در حال تصویب این طرح هستیم تا سالیانه به هشتصد هزار نفر از زوج های جوان وام ازدواج  پرداخت شود اما به فکر آمار طلاق هم باید باشیم چرا که با هر طلاقی که صورت می‌گیرد زوجین از لحاظ فرهنگی به خانه پدری باز ‌نمی‌گردند و باتوجه به این امر نیاز به مسکن دوبرابر می‌شود و سالیانه به یک میلیون واحد آپارتمانی جدید نیازمندیم و جدای از این تعداد باید طرحی برای عرضه دو و نیم میلیون واحد آپارتمانی ساخته شده در بازار داشته باشیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز