با ایجاد کمپین "خشت به خشت تا بهشت" انجام شد؛

حمایت اتاق بازرگانی اصفهان از منطقه بنت سیستان و بلوچستان

۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۰:۳۴:۴۷
کد خبر: ۱۰۳۰۷۴۰
حمایت اتاق بازرگانی اصفهان از منطقه بنت سیستان و بلوچستان
پیرو ایجاد کمپین «خشت به خشت تا بهشت» توسط اتاق بازرگانی اصفهان و کمک رسانی به مردم آسیب دیده در جریان وقوع سیل سیستان و بلوچستان، هیاتی از بخشداری، آموزش و پرورش، شورای اسلامی شهر و مرکز بهداشت منطقه بنت از توابع شهرستان نیکشهر به منظور تبیین نیازهای حمایتی این منطقه با نایب رئیس کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی و تشکل‌های اتاق بازرگانی اصفهان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ مجتبی کاروان، نایب رئیس کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی و تشکل‌های اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه اتاق بازرگانی اصفهان در دوره نهم فعالیت خود مبحث مسئولیت اجتماعی را به‌صورت ویژه مورد توجه قرار داده است، ریشه تمامی مشکلات معیشتی موجود را ناشی از عدم وجود اشتغال دانست و از اعلام آمادگی اتاق بازرگانی اصفهان به منظور ارایه خدمات مشاوره‌ای به بنت در این زمینه خبر داد.

وی انتقال دانش و تجربه در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در بخش کشاورزی و صنعتی و ترغیب فعالان اقتصادی به سرمایه‌گذاری در بنت را از جمله اقدامات مشترک میان طرفین بیان کرد.

کاروان درخصوص استفاده از تجارب سرای رشد و نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان در حوزه سلامت، همچنین استفاده از مدل‌های نوین آموزشی اعلام آمادگی نمود.

عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان با تاکید بر اینکه برای تحول استان سیستان و بلوچستان باید عزم جدی در بین مردم و مسئولان خود منطقه ایجاد شود، گفت: می‌توان از ظرفیت‌های موجود در این منطقه مانند ایجاد برند در محصول خرما و صادرات این محصول به کشورهای هدف صادراتی، برای محرومیت زدایی منطقه بهره مند شد.

مرتضی باطنی، مدیرعامل مؤسسه خیریه سعادتی اصفهان با بیان اینکه با وجود ارایه خدمات ویژه در دوران انقلاب به سیستان و بلوچستان، رفع محرومیت این استان به دلیل عمق آن نیازمند سال‌ها تلاش مداوم است، افزود: در این راستا، طرحی مبنی بر حمایت یک استان برخوردار از یک شهرستان و حمایت یک خیریه از روستایی محروم، ارایه شد. وی استان اصفهان را حامی شهر بنت عنوان و تصریح کرد: در این طرح مقرر شده تا سال ۱۴۱۰ از این منطقه فقرزدایی و همچنین برای آن اشتغالزایی کامل شود.

باطنی افزود: طرح "هم‌پیوندی" با شهرهای بلوچستان به دنبال سیل ویرانگر در این منطقه، از سوی شهردار اصفهان مطرح شد.

وی تخصیص زمینی به مساحت ۶۵ هزار مترمربع برای ایجاد یک بیمارستان ۳۲ تختخوابه در این شهر را از نخستین گام‌های صورت گرفته در طرح هم پیوندی بیان کرد و کمک به ارتقای کیفیت درمان شهر نمونه بنت را از خواسته های مهم مسئولان این منطقه بیان کرد.

باطنی همچنین انجام اقداماتی درخصوص بهبود جاده استراتژیک زرآباد به بنت به منظور افزایش میزان اشتغال و درآمدزایی شهر بنت، فنوج و بخش شرقی بشاگرد را ضروری دانست. وی تخصیص کمک‌های یک استان به یک منطقه محروم و ساماندهی کمک‌رسانی‌های پراکنده را در تسریع محرومیت زدایی حایز اهمیت دانست.

در ادامه احسان رئیسی، بخشدار بنت ضمن ارج نهادن بر حمایت شهرداری، خیرین و اتاق بازرگانی اصفهان از این بخش در جریان سازی توسعه گفت: با توجه به جایگاه ویژه استان اصفهان در صنعت کشور، مباحث مربوط به تربیت نیروی انسانی به‌ویژه در بخش فنی این منطقه و حمایت هدفمند در این زمینه را ضروری دانست.

 وی همچنین حضور فعالان اقتصادی اصفهان در حوزه کشاورزی بنت را در کوتاه کردن دست واسطه‌ها و دلالان و ایجاد بازار فروشی مطمئن در حوزه محصولات کشاورزی مهم ارزیابی نمود و خواستار ایجاد صنایع فراوری خرما و سردخانه در این منطقه شد.

اسحاق شاهوزهی، رئیس آموزش و پرورش بنت گفت: فاصله مدارس بخش بنت با ۱۰ هزار دانش‌آموز، حدود ۱۳۰ کیلومتر بوده و در واقع محروم‌ترین منطقه آموزشی سیستان و بلوچستان است. وی تاسیس مدارس شبانه روزی در دوره دوم متوسطه را از دیگر نیازهای مهم این بخش دانست.

نظر شما