مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان:

شهروندان ماسک و دستکش مصرف شده را تنها با پسماند تر تحویل دهند

۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۰:۴۶:۰۶
کد خبر: ۱۰۳۱۳۷۰
شهروندان ماسک و دستکش مصرف شده را تنها با پسماند تر تحویل دهند
شهروندان لازم است پس از استفاده از ماسک و دستکش یکبار مصرف آن ها را درون کیسه جداگانه و همراه با پسماند تر قرار داده و رأس ساعت 23 در شب های مقرر جلوی درب منزل قرار دهند تا از طریق عوامل جمع آوری پسماند تر جمع آوری و با روش های مناسب در لندفیل های استاندارد دفن شوند و آلودگی های ناشی از آن در محیط زیست انتشار نیابد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در خصوص نحوه مدیریت پسماندهای حاصل از استفاده از ماسک و دستکش یکبارمصرف، گفت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و احتمال بالای انتقال بیماری کووید-19، ماسک و دستکش یکبار مصرف به اقلام مصرفی پرکاربردی تبدیل شده که حجم زیادی از پسماندها را تولید و روانه محیط زیست می کنند و شهروندان نیز در مواجهه با آن، برخوردهای گوناگون و بعضاً غیربهداشتی با این نوع پسماندها دارند.

رحیم محمدی در ارتباط با ماهیت و مدیریت این نوع از پسماندها ادامه داد: با توجه به این که این نوع اقلام می توانند در تماس مستقیم با محیط های آلوده قرار بگیرند و آلوده به این ویروس و دیگر عوامل بیماری زا شوند، لذا صحیح نیست که همراه با پسماند خشک به ایستگاه بازیافت یا خودروهای جمع آوری تحویل داده شوند زیرا می تواند برای سلامت شهروند و عوامل جمع آوری خطرآفرین باشند و یا چهره محیط زیست شهری را نازیبا و مخدوش کنند.

وی در خصوص نحوه مدیریت پسماند ماسک و دستکش های یکبار مصرف توضیح داد: از این رو شهروندان لازم است پس از استفاده از ماسک و دستکش یکبار مصرف آن ها را درون کیسه جداگانه و همراه با پسماند تر قرار داده و رأس ساعت 23 در شب های مقرر جلوی درب منزل قرار دهند تا از طریق عوامل جمع آوری پسماند تر جمع آوری و با روش های مناسب در لندفیل های استاندارد دفن شوند و آلودگی های ناشی از آن در محیط زیست انتشار نیابد.

مهندس محمدی تأکید کرد: با توجه به اطلاع رسانی ها و آگاهی بخشی های صورت گرفته در مورد این ویروس و همچنین خطراتی که در کمین محیط زیست است، شهروندان باید از رهاسازی این پسماندها در محیط های شهری پرهیز کنند و پسماندهای خود را به نحوی مدیریت کنند که منجر به انتشار آلودگی نشوند.

وی تأکید کرد: فراموش نکنیم ایام شیوع کرونا، متفاوت از دیگر زمان هاست و خطر انتقال بیماری برای همه شهروندان اعم از کارگر، خانه دار، کارمند و ... به یک میزان وجود دارد و تنها شرط حفظ سلامت و مقابله با بیماری رعایت موارد بهداشتی است و مدیریت صحیح پسماندهای مربوط به لوازم حفاظت فردی یکی از این موارد بهداشتی محسوب می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز