مصرف بهینه برق به خاطر افزایش گرما در اصفهان الزامی است

۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۳:۱۸:۱۴
کد خبر: ۱۰۳۲۰۴۳
مصرف بهینه برق به خاطر افزایش گرما در اصفهان الزامی است
سخنگوی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: با توجه به افزایش یک تا ۲ درجه‌ای دمای هوا در دوهفته آینده لازم است که مردم نهایت همکاری را در مصرف بهینه برق داشته باشند تا تابستان امسال را بدون خاموشی و مشکل سپری کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدعلی اکبری سخنگوی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: ۲ هفته آینده و مرداد امسال با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر افزایش یک تا ۲ درجه‌ای دمای هوا نسبت به شرایط طبیعی، روز‌های سختی در پیش رو خواهیم داشت و لازم است که مردم نهایت همکاری را در مصرف بهینه برق داشته باشند تا تابستان امسال را بدون خاموشی و مشکل سپری کنیم.

وی با بیان اینکه در این هفته به دلیل گرمای شدید هوا، مصرف انرژی برق در شهرستان اصفهان به مرز هشدار رسید، تصریح کرد: مرز هشدار مصرف برق در اصفهان یکهزار و ۱۸۲ مگا وات است که روز سه‌شنبه بیست و چهارم تیر در مقطع کوتاهی میزان مصرف برق اصفهان به بیش از این حد رسید، اما سریع، مدیریت شد و خاموشی نداشتیم.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با بیان اینکه با همکاری خوبی که مردم اصفهان داشتند در تابستان امسال تا کنون خاموشی نداشتیم، گفت: امید است در ۲ هفته در پیش رو نیز با همکاری بیشتر مردم و صنایع، اداره‌ها و واحد‌های تجاری و اداری در اجرای تفاهم‌نامه‌ها و تعهدها، پیک تابستان امسال را بدون دغدغه سپری کنیم.

علی اکبری از مردم خواست تا در ۲ هفته آینده در ساعت‌های اوج مصرف برق یعنی ۱۲ تا ۱۷، در صورت استفاده از کولر‌های آبی آن را در دور کُند قرار دهند و در صورت استفاده از کولر‌های گازی، دمای آن را روی ۲۴ درجه تنظیم کنند و در این ساعت از وسایل برقی پر مصرف و غیر ضروری مانند ماشین لباسشویی، ظرفشویی، مایکروویو و جاروبرقی استفاده نکنند.

وی به طرح‌های مشترک با صنایع برای مصرف بهینه برق نیز اشاره و اضافه کرد: مقرر شده است که صنایع تعمیرات اساسی خود را در ماه‌های تیر و مرداد انجام دهند، روز‌های کاری و تعطیل خود را متناسب با میزان مصرف برق، تغییر دهند و میزان مصرف برق را در ساعت‌ها و روز‌های اوج مصرف برق کاهش دهند که برای همه این موارد پاداش‌هایی در نظر گرفته شده است.

علی اکبری با بیان اینکه صنایع و اداره‌هایی که دیزل ژنراتور دارند نیز در صورت استفاده از این دستگاه برای تامین برق، پاداش دریافت می‌کنند و برق تولیدی آن‌ها خریداری می‌شود، خاطرنشان کرد: اداره‌ها نیز ملزم هستند که بعد از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه میزان مصرف برق را تا ۸۰ درصد کاهش دهند.

سخنگوی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با تاکید بر اینکه ۸۱ درصد مشترکان خانگی برق این شهرستان داخل الگوی مصرف، برق مصرف می‌کنند، افزود: ۱۹ درصد آن‌ها خارج از الگو، برق مصرف می‌کنند و بد مصرف هستند. شهرستان اصفهان یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک دارد که حدود ۹۰۰ هزار مشترک، خانگی هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز