شهردار اصفهان خبر داد:

آغاز و بهره برداری پروژه های عمرانی و خدماتی منطقه ۱۳ با اعتبار بالغ بر ۶۳۷ میلیارد ریال

۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۴:۵۴:۲۵
کد خبر: ۱۰۳۲۰۸۷
آغاز و بهره برداری پروژه های عمرانی و خدماتی منطقه ۱۳ با اعتبار بالغ بر ۶۳۷ میلیارد ریال
توسعه و تحول بیشتر منطقه سیزده با استفاده از ظرفیت های منطقه در ادامه برنامه های "هر یکشنبه یک افتتاح" با افتتاح چندین پروژه عمرانی در منطقه 13 شهرداری اصفهان آغاز شد و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان در این آیین ضمن تشکر از مدیر منطقه 13 بابت بهره برداری زود هنگام از ورزشگاه شهدای دستگرد در منطقه، اظهار کرد: جوانان منطقه قائمیه می توانند از فرصت به دست آمده بیشترین بهره را ببرند. دنیا امروز در شرایط سختی قرار گرفته و همه مردم جهان اسیر ویروسی شده اند که هیچ فردی نمی تواند ادعا کند از این ویروس در امان است.  

وی تصریح کرد: با این وجود شهرداری اصفهان به همراه مدیریت شهری هر هفته یک مرتبه در این شرایط بحرانی و سخت میوه های شیرین خدمت را در محلات و مناطق مختلف تقدیم مردم می کند، من به همه کسانی که در این شرایط اینگونه ایثار گرانه برای تداوم خدمت به مردم تلاش میکنند خسته نباشید می گویم.   

شهردار اصفهان ضمن تسلیت بابت درگذشت محمد پاکروان از پیشکسوتان ورزش استان و جامعه رسانه، ادامه داد: سلامتی مردم اولویت نخست شهرداری بوده و تلاش ما این است همه عرصه های عمرانی در تداوم انقلاب عمرانی اصفهان به کار خود ادامه دهد اما از همه کارشناسان، مهندسان، مدیران و مردم عزیز درخواست دارم تا سلامت، بهداشت و رعایت پروتکل های بهداشتی را اولویت اول خود در همه جا قرار دهند.

وی با بیان اینکه شرایط در همه جا شرایط بسیار سختی است، تاکید کرد: این همه ما هستیم که باید مراقبت کنیم تا هیچ فردی سلامت دیگری را به مخاطره نیاندازد، این موضوع یک مسئولیت همگانی است و نیاز به اقدامات فوری دارد.  

نوروزی ضمن تاکید به همه شهروندان برای استفاده از ماسک، گفت: لازم است مردم علاوه بر اینکه سلامت خود را حفظ می کنند سلامت دیگران هم برایشان مهم باشد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه منطقه 13 دارای یک اصالت، سابقه دیرینه، محلات کهن و انسان های بزرگ است، افزود: مردم این منطقه دارای نقش های بسیار بزرگ در استان و کشور در عرصه های مختلف مانند قلم و بیان و ورزش بوده اند. هم اکنون نیز این محله دارای قهرمانان ورزشکار بسیاری در رشته های رزمی و زورخانه ای است و جا دارد مدیر منطقه 13 شهرداری اصفهان به گونه ای عمل کند که تا پایان همین امسال این منطقه دارای زورخانه شود و پهلوانان منطقه بتوانند در این محله به ورزش باستانی خود ادامه دهند.  

وی با اشاره به لزوم توسعه و تحول بیشتر منطقه سیزده با استفاده از ظرفیت های منطقه، تصریح کرد: لازم است تا پایان سال علاوه بر ساخت یک زورخانه ورزشگاهی نیز برای ورزشکاران رزمی احداث شود و این موضوع باید در دستور کار مدیر منطقه قرار بگیرد زیرا منطقه 13 شایستگی و زمینه داشتن این امکانات را دارد و ورزشکاران رزمی زیادی در این منطقه هستند.

نوروزی ادامه داد: در آذرماه سال گذشته یکی از ایستگاه های اتوبوسرانی منطقه و پله های برقی ایستگاه شفق دچار آسیب بزرگی شد که برای بازسازی آن نزدیک به 6 میلیارد تومان هزینه شده است. با این وجود مردم همچنان از عدم راه اندازی پله های برقی گلایه دارند بنابراین از امروز باید موعد 15 روزه ای تعیین شود و خدمت گذشته تداوم پیدا کند.    

احداث بوستان دستگرد تا پایان سال

وی با بیان اینکه پارک دستگرد باید تا پایان سال احداث شود، گفت: شهردار منطقه با همه همت در حال تعامل و گفت و گو با مردم برای تملک زمین های مربوط به احداث این پارک است، مردم عزیز منطقه نیز لازم است مانند گذشته توافقات لازم را با شهرداری برقرار کنند تا تملک های لازم صورت گرفته و تا پایان سال شاهد بهره برداری از این پارک باشیم.  

شهردار اصفهان ضمن تاکید بر لزوم بازآفرینی در منطقه قائمیه ادامه داد: باید به این بازآفرینی توجه شده و بازار شب و بازار روز در این محله داشته باشیم. امروز قرار شد زمینی در اختیار صنف کشاورزان قرار بگیرد تا کشاورزان این منطقه بتوانند محصولات خود را در این بازارها به فروش برسانند.

وی با بیان اینکه مردم قائمیه تحت فشارهای بسیاری هستند، اضافه کرد: مدیریت منطقه13 توانمندی های منطقه را به شرایط خوبی رسانده و منطقه از شرایط مالی بسیار خوبی برخوردار است، امروز دیگر نباید صبر کرد و اجازه داد تا مردم این منطقه تحت فشارهای ناروا قرار بگیرند.

ایجاد تصفیه خانه پساب برای منطقه 13در دستور کار است

نوروزی تاکید کرد: ایجاد تصفیه خانه پساب برای منطقه13 در دستور کار است، 40 لیتر بر ثانیه پساب زندان و 20 لیتر بر ثانیه نیز از خود قائمیه تصفیه می شود تا فضای سبز منطقه از شرایط نامساعد فعلی رهایی یابد.

وی با بیان اینکه گلوگاه های منطقه لازم است بازگشایی شود، افزود: در این منطقه گلوگاه ها در دست بازگشایی است که یک نمونه آن مسیر مدرسه همتیان بود که با کمک مردم انجام شد، گلوگاه، آزادسازی ها و ایجاد پارک بدون کمک مردم شدنی نیست و اطمینان دارم مردم شریف منطقه کمک می کنند تا گلوگاه هایی که زندگی را برای مردم مشکل کرده است آزاد سازی شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: منطقه 13 رو به آبادانی است و در همین امسال چندین توافق، آزادسازی، پروژه و ... انجام می شود و نتیجه همه این توافقات برای تفکیک برخی زمین ها متوجه منطقه سیزده می شود.

بخشی از خط سه مترو و پروژه حلقه حفاظتی در منطقه سیزده

وی با بیان اینکه برای سال های آینده نیز منطقه13 از نعمت بزرگ خط سه مترو بهره مند می شود، افزود: ادامه خط یک مترو از صفه به بهارستان می رود. خط دو به سمت خمینی شهر و نجف آباد و خط سه نیز از دروازه شیراز به منطقه 13 رسیده و از منطقه 13 به فولادشهر و مسیرهای دیگر می رود.

نوروزی گفت: بنابراین منطقه 13 منطقه ای است که از پروژه های بزرگ نیز بی نصیب نمی ماند، علاوه بر خط سه مترو بخشی از حلقه حفاظتی شهر اصفهان به عنوان پروژه ای بزرگ از این منطقه رد می شود که این به معنای ایجاد دسترسی برای ورود راحت، جلوگیری از ورود ماشین های سنگین و کاهش آلودگی در منطقه است.

وی اضافه کرد: از همه کسانی که در این امور مهم نقش دارند از جمله اعضای شورای شهر، مدیران دولتی و همه کسانی که کمک می کنند که دیگر شاهد گره های کور در اطراف شهر نباشیم همچنین از مردم محترم منطقه 13 تشکر میکنم.

در پایان آیین بهره برداری پروژه های منطقه ۱۳ شهرداری که با حضور خانواده شهیدان "علی ملک محمد" و "علیرضا کارگر" برگزار شد، شهردار اصفهان به همراه رییس و اعضای شورای اسلامی شهر با حضور در گلزار شهدای دستگرد به ساحت مقدس شهدای این محله ادای احترام کردند.

پروژه ورزشگاه شهدای دستگرد به دست پدران شهیدان "علی ملک محمد" و "شهید علیرضا کارگر" به بهره برداری رسید. همچنین بوستان آزادی به دست مدیران شهری افتتاح شد و در اختیار شهروندان این منطقه قرار گرفت. 

برای احداث و آزادسازی ورزشگاه شهدای دستگرد در خیابان باغ فردوس ۸۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده و این مجموعه چندمنظوره در زمینی به مساحت دو هزار و ۲۴۷ مترمربع احداث شده که شامل ۹۰۰ مترمربع سالن ورزشی، ۳۰۰ مترمربع ساختمان اداری و یک هزار و ۴۷ مترمربع پارکینگ و فضای سبز است.

بوستان آزادی در شهرک امیریه نیز به وسعت شش هزار و ۲۰۰ مترمربع در خیابان آزادی با صرف هزینه دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال احداث و آزادسازی شده است.

همچنین عملیات اجرایی بوستان هفت هزار متر مربعی قائمیه که برای احداث و آزادسازی آن چهار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده، آغاز شد.  

افتتاح بوستان محله‌ای واقع در محله کازرونی در شهرک ولیعصر با هزینه احداث و آزادسازی به مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به مساحت یک هزار و ۸۰۰ مترمربع، آغاز عملیات اجرایی پارک در محله دستگرد در بلوار کشاورز با مساحت سه هزار مترمربع و آغاز عملیات اجرایی کندرو بزرگراه شهید حبیب الهی از دیگر پروژه‌های منطقه ۱۳ به شمار می‌آید.

نظر شما