مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان در گفت و گو با برنا:

گنبد مسجد امام در سال جاری از داربست رها خواهد شد

۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۱۳:۰۲:۳۳
کد خبر: ۱۰۳۳۵۰۶
گنبد مسجد امام در سال جاری از داربست رها خواهد شد
مرمت گنبد مسجد امام مراحل پایانی را طی میکند و این نوید را به شهروندان اصفهانی میدهیم که گنبد مسجد امام در سال جاری از داربست ها رها خواهد شد. همچنین مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله در حال انجام و رنگ گنبد به حالت مطلوب رسیده است.

فریدون اللهیاری در گفت و گو با خبرنگار برنا در ارتباط با مرمت مسجد امام گفت: برای مرمت مسجد امام کارگاه‌های زیادی تشکیل شد و خوشبختانه هم اکنون شرایط مطلوبی پیدا کرده و مرمت گنبد مراحل پایانی را طی میکند. این نوید را به شهروندان اصفهانی میدهیم که گنبد مسجد امام در سال جاری از داربست ها رها خواهد شد.

وی ادامه داد: زمانی که مرمت مسجد امام در دستور کار قرار گرفت، در همه جبهه‌ها از کاشی کاری‌های سر در تا بخش های داخلی مسجد با مشکل مواجه بودیم. اما توانستیم چندین جبهه را مرمت کنیم  و تا کنون 50درصد بخش داخلی مسجد مرمت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه بعد از اتمام مرمت گنبد، مرمت کاشی کاری‌ها را دستور کار داریم؛ تصریح کرد: نم و رطوبت به تاسیسات داخلی وسرویس بهداشتی قسمت بانوان و اقایان مرمت شده  و با همکاری شهرداری اصفهان در بیرون از مسجد سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده است. همچنین برای رفع مشکلات فاضلابی مسجد، شرکت اب و فاضلاب اصفهان همکاری خوبی داشته است.

اللهیاری ادامه داد: ضلع جنوبی و بخش جنوب غربی مسجد مشکل نفوذ رطوبت وجود داشت اما با اجرای طرحی توسط شهرداری این مسئله حل شد و مسجد امام که با بحران های زیادی مواجه بود، هم اکنون به وضعیت خوبی رسیده است.

وی با اشاره به مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله گفت: مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله بحث های زیادی داشت و با نقطه نظرات بسیاری مواجه شد، سرانجام با پیگری از وزارت خانه تصمیم نهایی اتخاذ شده و بخش مرمت گنبد در حال انجام است و رنگ گنبد، مطلوب و قابل قبول شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز