مدیرکل فنی و حرفه ای استان اصفهان:

کرونا در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فرصتی شد تا روش آموزش را تغییر دهیم

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۱:۴۱:۴۲
کد خبر: ۱۰۳۴۷۹۵
کرونا در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فرصتی شد تا روش آموزش را تغییر دهیم
کرونا یک فرصت برای ما بود و روش های آموزشی را اینگونه تغییر دادیم. مشاغل مرتبط با کسب و کار دیجیتالی را در دستور کار آموزشی قرار دادیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ آرش اخوان مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و سی و دومین صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه، ۵۴ مرکز آموزش ثابت ۱۳۰۸ آموزشگاه آزاد، ۲۲۵ کارگاه ثابت شهری فنی حرفه ای در استان اصفهان وجود دارد، گفت: بیش از ۲۰ میلیون نفر ساعت تعهد آموزشی داریم، بیش از ۱۵۰۰ حرفه آموزش داده می شود که در کشور از این منظر رتبه اول را داریم.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان اصفهان ادامه داد: سیستم آموزش اگر از بازار فاصله داشته باشد راندمانش پایین خواهد بود، باید بین آموزش و صنایع فاصله را کم کنیم، ما به صورت عرضه محور قبلا فعالیت می کردیم، اما امروز سیستم عرضه محور را به سیستم سفارش محور تبدیل کردیم و متناسب با نیاز سیستم آموزشی را استارت می زدیم.

اخوان تصریح کرد: سیستمی را طراحی کردیم به نام آموزش دوگانه و صلاحیت حرفه ای، سیستم آموزش دوگانه از سیستم دوال آلمان انتخاب شد و به صورت بومی آن را ارائه می کنیم، در گذشته ۳۰ درصد تئوری و ۷۰ درصد عملی در آموزش ما فقط در محیط آزمایشگاهی بود، اما آموزش دوگانه یعنی ۳۰ درصد در محیط آزمایشگاهی و ۷۰ درصد در محیط کارگاهی واقعی مابقی دوره را می گذراند.در طرح آموزش دوگانه آموزش و بازار کار با یکدیگر تلفیق پیدا می کنند.

وی تاکید کرد: ایجاد شغل پایدار و طرح صلاحیت حرفه ای یکی دیگر از گام های فنی و حرفه ای است ، در این مدل شغل در واحد صنعتی تعریف می شود و شایستگی های مهارتی و شغلی نیز مطرح می شود.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان اصفهان ادامه داد: در کشور آلمان در شرایط کرونایی فعلی نیز در یک تراز پایدار اقتصادی قرار دارد سه ایتم مهم دارند، تطبیق مدرک تحصیلی و شغل و داشتن صلاحیت حرفه ای در احراز آن شغل و شایستگی شغل ها انطباق این سه در آلمان ۹۳ درصد و در ژاپن ۸۶ درصد است در ایران این انتطباق نزدیک به صفر است.

اخوان ادامه داد: در دوران کرونا برخی از کارگاه به خصوص نساجی تولید ماسک را استارت زدیم ، در سیستم آموزشی آموزش های مجازی را با کیفیت بالا ارائه کردیم. آموزش های دوگانه اصفهان به هیچ وجه تعطیل نشد و در هر صنفی یکنفر دو نفر رفتند.

وی خاطرنشان کرد : کرونا یک فرصت برای ما بود و روش های آموزشی را اینگونه تغییر دادیم. مشاغل مرتبط با کسب و کار دیجیتالی را در دستور کار آموزشی قرار دادیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز