در یکصد و بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شد:

اهمیت بیمه و آموزش کارگران ساختمانی/ مشاغل خانگی متناسب با توانمندی زنان باشد

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۳:۲۶:۰۹
کد خبر: ۱۰۳۴۸۷۸
اهمیت بیمه و آموزش کارگران ساختمانی/ مشاغل خانگی متناسب با توانمندی زنان باشد
نیاز است اداره کل فنی‌وحرفه‌ای استان در حوزه مهارت‌آموزی برای کودکان و نوجوانان به گونه‌ای عمل کند که این امر تبدیل به ارزش برای این قشر شود و آن‌ها با رغبت حضور در مشاغل و آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را انتخابات کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ اصغر برشان، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان امروز (یکشنبه) در یکصد و بیست و دومین جلسه علنی شورا که با حضور مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: بیمه و آموزش کارگران ساختمانی برای ارتقای مهارت و ایمنی آنها باید مورد توجه بوده و اداره کل فنی‌وحرفه‌ای اقدامات لازم را با انجمن صنفی کارگران ساختمانی و سایر نهادهای مرتبط انجام دهد.

وی افزود: برخی از مراکز فنی‌وحرفه‌ای در سال‌های گذشته بدون ظرفیت‌سنجی تأسیس و اکنون بدون استفاده رها شده‌اند که نیاز است ظرفیت مجامع صنفی و ادارات کل مربوط برای استفاده از آن‌ها به‌کار گرفته شود.

مشاغل خانگی متناسب با توانمندی زنان باشد

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه تاکید کرد: مشاغل خانگی در اغلب موارد متناسب با نیازهای روز و توسعه توانمندی‌های زنان نبوده و نیاز به اصلاح رویکرد دارد.

شیرین طغیانی اضافه کرد: نیاز است اداره کل فنی‌وحرفه‌ای استان در حوزه مهارت‌آموزی برای کودکان و نوجوانان به گونه‌ای عمل کند که این امر تبدیل به ارزش برای این قشر شود و آن‌ها با رغبت حضور در مشاغل و آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را انتخابات کند.

فنی‌وحرفه‌ای به استانداردسازی ساختمان‌ها کمک کند

همچنین رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مصوبه شورای شهر در ساماندهی کارگران ساختمانی، افزود: به دلیل آنکه مجریان ذی‌صلاح مطابق استانداردهای روز جهان عمل نمی‌کنند، سرمایه ملی هنگفتی در صنعت ساختمان هدر می‌رود و تا رسیدن به استانداردهای لازم فاصله زیادی داریم.

فتح‌الله معین با تاکید بر لزوم توجه به آموزش و رتبه‌بندی فعالان حوزه ساخت‌وساز به‌ویژه آموزش‌های مجازی، گفت: باید مشخص شود دستورالعمل‌های ساخت‌وساز تا چه اندازه انجام می‌شود؛ به‌طور مثال اصفهان نیاز به استانداردسازی در طراحی ساختمان‌ها برای مقابله با زلزله شش ریشتری طراحی دارد اما مشخص نیست که آیا این موضوع در اجرا لحاظ می‌شود یا خیر بنابراین نیاز است فنی‌وحرفه‌ای با همکاری سازمان نظام مهندسی اهتمام بیشتری برای اجرای این استانداردها داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز