مدیرعامل مرکز احیای اندیشه و سیره علوی در نشست خبری با اصحاب رسانه:

امروزه اندیشکده‌ها کار سیاستگذاری را انجام می‌دهند

۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۳:۵۶:۰۵
کد خبر: ۱۰۳۷۷۷۲
امروزه اندیشکده‌ها کار سیاستگذاری را انجام می‌دهند
امروزه اندیشکده‌ها کار سیاستگذاری را انجام می‌دهند و نسبت به بسیاری از آثار ارائه شده از سوی دانشگاه فعالیت موثرتری دارند. دانشکده مهرستان در چهار حوزه تخصصی خانواده، تعلیم و تربیت، اصول پایه و توسعه مدیریت کار مدل سازی را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، محمدصالح طیب‌نیا، مدیرعامل مرکز احیای اندیشه و سیره علوی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: این مرکز با هدف احیا و ترویج رسالت های خود در حوزه تعلیم و تربیت با محوریت اصلی خانواده در چهار بخشِ مدل سازی، جریان سازی، گفتمان سازی و فرهنگ سازی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه صرفاً با شعار دادن و ارائه‌ ارزش‌ها، جامعه اصلاح نمی‌شود تصریح کرد: ارائه‌ مدل‌های کاربردی با روش‌های مختلف در حوزه‌های هنجار سازی و ترویج آن در بین نخبگان در یک فرایند چندین ساله و تبدیل آن به هنجار و ارزش‌های اجتماعی چیزی است که باعث بهبود و اصلاح وضعیت فعلی می‌شود.

طیب‌نیا افزود: امروزه اندیشکده‌ها کار سیاستگذاری را انجام می‌دهند و نسبت به بسیاری از آثار ارائه شده از سوی دانشگاه فعالیت موثرتری دارند. دانشکده مهرستان در چهار حوزه تخصصی خانواده، تعلیم و تربیت، اصول پایه و توسعه مدیریت کار مدل سازی را انجام می‌دهند.

مدیرعامل مرکز احیای اندیشه و سیره علوی با اشاره به اینکه مجتمع تربیتی مهرستان در چندین بخش جشنواره مهر غدیر را با همکاری آموزش و پرورش برگزار کرده است، گفت: ۱۰ تا ۲۰ هزار نفر از دانش آموزان در سطح استان در این جشنواره شرکت کرده‌اند. عمدتاً فضای این جشنواره هنری است، اما در کنار آن تلاش می‌شود از فضای آموزشی و تعلیمی نیز دور نشویم. این جشنواره داوری نهایی شده و تا عید غدیر اختتامیه آن به احتمال زیاد به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

طیب نیا ادامه داد: اولین چالش محتوای درسی، کاربردی نبودن دروس در زندگی حقیقی و عدم آموزش مهارت‌های زندگی در کتب‌های درسی است که بسیاری از چالش‌های اجتماعی ریشه از همین مسائل می‌گیرند. اندیشکده مهرستان سه سال روی الگوی جدید آموزشی برای دختران در حال فعالیت است و این مدرسه با شعار از زندگی بیاموزید و برای زندگی بیاموزید فعالیت خود را آغاز کرده است و پیش دبستانی ما برای عید غدیر افتتاح خواهد شد و با ظرفیت ۳۰ نفر به دلیل شرایط نامطلوب کرونایی فعالیت خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز