رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان:

شهرداری خانه هنرمندان را تملک و در اختیار هنرمندان قرار دهد

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۶:۱۰:۲۹
کد خبر: ۱۰۳۸۵۱۴
شهرداری خانه هنرمندان را تملک و در اختیار هنرمندان قرار دهد
رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان پیشنهاد کرد نسبت به مذاکره با مالک قانونی خانه هنرمندان، به منظور تملک و در صورت حصول نتیجه نسبت به واگذاری حق انتفاع دائمی محل به هنرمندان با حفظ مالکیت شهرداری اقدام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،  مهدی مزروعی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و سی و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به خبرهایی که در روزهای اخیر درباره تغییر مالکیت خانه هنرمندان اصفهان منتشر شده، اظهار کرد: در اینکه مالک خانه هنرمندان کدام شخص حقوقی یا حقیقی است و چگونه واگذار شده و اینکه بر چه اساسی این واگذاری اتفاق افتاده ورود نمی‌کنم.

وی افزود: مرجع تصمیم‌گیری برای مالکیت خانه هنرمندان اداره ثبت اسناد رسمی است و یا با طی روال قانونی و اجرای احکام قطعی دادگاه مالک حقیقی یا حقوقی آن مانند هر مکان دیگری مشخص می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: به این موضوع که این محل چرا، چه زمانی و در چه قالبی در اختیار جامعه هنری اصفهان قرار گرفته و تاکنون چه اتفاقاتی در آن افتاده نیز نمی‌پردازم؛ هرکسی بر اساس قاعده تسلیط (الناس مسلطون علی اموالهم) و در حدود قانون اختیار دارد نحوه استفاده مکانی را که مالک آن شناخته می‌شود تعیین کند و می‌تواند آن را در اختیار خود نگه دارد یا به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگری واگذار کند یا نکند و تعیین کاربری آن نیز با رعایت قانون از حقوق مالکانه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: به عنوان نماینده مردم اصفهان این دغدغه را مطرح می‌کنم که خانه هنرمندان به مرور زمان برای هنرمندان و سایر شهروندان به میراثی بیش از یک ساختمان و بیش از یک مکان برای گردهمایی هنرمندان تبدیل شده و اکنون میراثی معنوی برای شهر اصفهان محسوب می‌شود.

مزروعی خاطرنشان کرد: حقوق مالکانه مالک این مکان تا جایی است که در حدود قانون با لحاظ حقوق مکتسبه احتمالی تصمیم به واگذاری بگیرد یا نگیرد اما تعیین نوع و خط مشی استفاده هنرمندان از حدود مالکانه خارج بوده و باید اجازه داد هنرمندان بنا به اقتضای هنر و فرهنگ در این مکان بیندیشند و بیافریند.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر هنرمندان نیز به این مقدار که این مکان صرفاً در اختیار و تصرف آنها باشد قانع نبوده و لازم است خانه هنرمندان به قطبی برای پراکندن پرتوهای آفرینش و خلاقیت آنان تبدیل شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: به شهردار محترم اصفهان و شورای اسلامی شهر پیشنهاد می‌کنم نسبت به مذاکره با مالک قانونی خانه هنرمندان، به منظور تملک و در صورت حصول نتیجه نسبت به واگذاری حق انتفاع دائمی محل به هنرمندان با حفظ مالکیت شهرداری اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: دو هفته پیش در تذکری مطرح کردم که مطالبات مالی هنرمندان از شهرداری دچار تأخیر غیرقابل تسامح شده اما پس از آن واکنشی به این تذکر ندیدم و کماکان در مقابل تماس هنرمندانی که در شرایط نامطلوب مالی هستند، پاسخی جز شرمساری ندارم بدین سبب از شهردار و معاونان وی می‌خواهم در این خصوص اقدام عاجلی انجام دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز