رئیس جامعه پزشکی اصفهان اعلام کرد:

جامعه پزشکی مطالبه خود در خصوص عدم برگزاری مراسم سوگواری محرم را به ریاست جمهوری ارجاع دادند

۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۲:۲۸:۲۰
کد خبر: ۱۰۳۸۸۳۸
در پی انتشار نامه‌ای در فضای مجازی مبنی بر نامه سرگشاده پزشکان اصفهان به رئیس جمهور؛ رئیس جامعه پزشکی اصفهان صحت نامه سرگشاده پزشکان اصفهان به ریاست جمهوری را تایید کرد.

رئیس جامعه پزشکی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار برنا در اصفهان؛ صحت نامه سرگشاده پزشکان اصفهان به ریاست جمهوری را تایید کرد و گفت: تعدادی از پزشکان متخصص، عمومی، داروساز و... در نامه ای به رئیس جمهور و رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا، به صورت شفاف مطالبه خود را انتقال دادند که این نامه در رسانه‌های ملی و استانی و فضای مجازی بازتاب خوبی داشت.

وی با بیان اینکه مطالبه پزشکان به حق بوده است، تصریح کرد: موضوع مطالبه پزشکان در ارتباط با تصمیمات ستاد ملی کرونا در ارتباط با برگزاری عزاداری محرم بوده است که به گفته وزیر کشور این مراسم را باید به گونه‌ای برگزار کنند که الگوی دنیا شود اما ستاد ملی مبارزه با کرونا به برگزاری مراسم محرم و تجمعات مخالف است و حتی طبق صحبت رهبری مراسم سوگواری محرم باید طبق نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار شود.

ستاری ادامه داد: رعایت ایمنی در مراسم سوگواری بسیار مشکل است و حتی استفاده از ماسک نمی‌تواند ایمنی مردم را در شرایط قرمز کرونا کنترل کند.

وی ادامه داد: تمام پزشکان با رضایت کامل نامه را امضا کرده و نامه به دفتر ریاست جمهوری ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا متن نامه به شرح زیر است:

به استحضار می‌رساند امضا کنندگان این نامه پزشکان، دندانپزشکان، دارو سازان و پیراپزشکان برخواسته از بطن همین جامعه مسلمان و مذهبی می‌باشند که محبت اهل بیت را میراث ارزنده تاریخی و فرهنگی خود میدانند.

رفتار پیشوایان ما در تن دادن به حکمیت، برگزیدن صلح به بهای شهادت خود، تجویز تقیه در شرایط خاص و .‌. گویای ارزش نفوذ از دیدگاه اسلام و اهمیت حفظ جان افراد و پرهیز از زیان دیدن و زیان رساندن بوده است.

خواسته امضا کنندگان این نامه به عنوان متولیان و مدافعان سلامت جامعه که علی‌رغم از دست دادن همکاران بسیار، در صف مقدم نبرد با این بیماری خطرناک قرار گرفته‌ایم آن است که نگذارید، جان و سلامت مردم در معرض نابودی قرار بگیرد.

می‌دانید با تمهیدات بهداشتی و پیشگیرانه در بسیای از کشورها مرگ و میر به ارقام بسیار پایین رسیده است اما متاسفانه در کشور ما رقم تلفات روزانه بیماری کرونا، از مرز سه رقمی گذشته و همچنان نیز رو به افزایش است.

کادر درمانی کشور با تحمل تلفات بسیار سنگینی در معرض فرسودگی قرار گرفته است، ظرفیت بیمارستانها و بخش کرونا پر شده و دسترسی به داروهای تایید شده برای بسیاری از مردم عادی ناممکن شده است که در این شرایط صدور مجوز برای هر گونه اجتماعات مصداق به مهلکه افکندن خویش تن به دست خود است.

جناب روحانی! حفظ جان مردم در این شرایط حساس و بحرانی بزرگترین و مهم ترین مسئولیت شما در پیشگاه خداوند، ملت و قانون است که باید بر اساس راهکارهای علمی و توصیه‌ها و رهنمودهای متخصصین در انجام این وظیفه تمام تلاش خود و امکانات دولت را به کار گیرید.

امید است که با اتخاذ تصمیمات درست، به دور از شتاب زدگی و انفعال و نیز عمل به شعار تدبیر و امید؛ ایران عزیزمان سرآمد کشورهای اسلامی در عمل به شریعت راستین و خردمحور باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز