شورای سلامت، بهداشت و تندرستی مدارس استان اصفهان مطرح شد:

دستورالعمل های بازگشایی مدارس آماده شده است/ تا پایان مرداد ماه کلیه مدارس تحت پوشش اینترنت رایگان قرار میگیرد

۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۶:۰۱:۳۸
کد خبر: ۱۰۳۹۰۶۰
محمد اعتدادی گفت: برنامه‌ها برای بازگشایی مدارس در وضعیت های قرمز، زرد و سفید آماده و سعی شده تا تمام تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، شورای سلامت، بهداشت و تندرستی مدارس استان اصفهان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان، معاونین مدیرکل و رؤسای ادارات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد.

اعتدادی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در این جلسه طی سخنانی دانشگاه علوم پزشکی را یکی از شرکای خوب اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان دانسته و تصریح کرد: ارتباط بسیار خوبی با دانشگاه علوم پزشکی داریم؛ نگاه ما به آینده کشور است و همه باید برای آینده فرزندانمان تلاش کنیم.

وی با اشاره به موضوع بازگشایی مدارس افزود: قدم به قدم با شرایط فعلی پیش می رویم؛ برنامه‌ها برای بازگشایی مدارس در وضعیت های قرمز زرد و سفید آماده و سعی شده تا تمام تمهیدات لازم اندیشده شود. اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در تلاش است تا با همیاری دانشگاه علوم پزشکی بهترین سناریو را برای بازگشایی مدارس در وضعیت های مختلف اجرا کند.

اعتدادی تاکید کرد: برای بازگشایی مدارس آمادگی کامل داریم و دستورالعمل‌های لازم تهیه شده تا در تاریخ ۱۵ شهریور ماه مدارس بازگشایی شود؛ اولویت ما بازگشایی همه مدارس با حضور تمامی پرسنل است و تنها در صورتی که به دلیل شرایط خاص یا وضعیت قرمز ادارات یک شهر تعطیل شوند، مدارس آن شهر نیز تعطیل خواهد شد. ضمن اینکه تلاش می شود تا پایان مرداد ماه کلیه مدارس تحت پوشش اینترنت رایگان قرار بگیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به تجهیز مدارس به امکانات ویژه بهداشت و سلامت  اضافه کرد: اختیاراتی را به شورای مدارس می‌دهیم تا با استفاده از پتانسیل آن ها  بتوانیم نگرانی و دغدغه خانواده‌ها را کاهش دهیم؛ همچنین از دو ماه قبل با مشارکت خیرین، سرویس های بهداشتی مدارس به شیر آب پدالی تجهیز شده اما مدارسی نیز هستند که امکان تعویض شیر آب آنها به دلیل زیرساخت های ابتدایی وجود ندارد که پیگیر تجهیز این مدارس نیز خواهیم بود.

اتمام شیوع ویروس کرونا مشخص نیست

طاهره چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه زمان اتمام شیوع ویروس کرونا مشخص نیست باید با چشم اندازی بلند مدت برنامه ریزی کنیم،  چرا که در نیمه دوم سال، احتمال اضافه شدن آنفولانزای فصلی هم وجود دارد که استفاده از ماسک، دستکش و رعایت فاصله اجتماعی، باعث کاهش ابتلا خواهد شد.

وی تصریح کرد: همکاری بسیار مهمی با آموزش و پرورش استان اصفهان به ویژه در حوزه بهداشت و سلامت وجود دارد و با توجه به این که بخش زیادی از مخاطبین دو دستگاه مشترک هستند باید تمام تلاش خود را برای سلامت جسم و روح مردم به کار بگیریم.

عبدالرضا رئیسی معاون تربیت بدنی، سلامت و بهداشت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در این جلسه ضمن قدردانی از مرکز بهداشت استان برای اعزام مأموران سلامت و کنترل شرایط بهداشتی حوزه های امتحانی گفت: هر ساله فصل تابستان زمان رسیدگی و تجهیز مدارس است و موارد بهداشتی، زیباسازی، بازسازی و ایمن سازی مدارس انجام می شود.

وی افزود: امسال  به دلیل شیوع ویروس کرونا دو کارگروه آموزش مجازی و سواد رسانه ای، برای پیش‌بینی کلاس‌های مجازی و کارگروه سلامت و بهداشت برای نگاه ویژه به وضعیت بهداشت و سلامت مدارس تشکیل شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز