سخنگوی کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی:

تنها ۵ درصد از واحد‌های صنفی وام حمایت در برابر کرونا دریافت کرده‌اند

۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۰۹:۵۶:۲۸
کد خبر: ۱۰۳۹۲۸۴
تنها ۵ درصد از واحد‌های صنفی وام حمایت در برابر کرونا دریافت کرده‌اند
سخنگوی کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی گفت: از ۱۷۸ هزار متقاضی وام حمایت در برابر کرونا، تنها پرونده ۱۳ هزار و هشتصد نفر ثبت شده بود و چیزی نزدیک به پنج درصد از این تعداد وام دریافت کرده‌اند که این آمار بسیار بدی است.

مهدی طغیانی در گفت و گو با خبرنگار برنا اصفهان گفت: نرخ ارز در حال حاضر به یک نوسان نسبی دست پیدا کرده و به بیانی هیجان حاکم در گذشته را ندارد، در همین خصوص گام نخست برای طبیعی شدن نرخ ارز، رسیدن به آرامش در فضای ارزی است، تا پس از آن بتوانیم شاهد کاهش نرخ ارز باشیم.

وی ادامه داد: حل شدن مشکلات ارزی مستلزم آن است تا  کمبود‌های منابع ارزی کشور جبران شود چراکه حدود دوماه صادرات غیر نفتی کشور مختل شده بود و مشکلات امروز ارز، از آن نشات می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظارت مجلس در امور اقتصادی، نظارت بر فرایند‌ها است تا مدیریت‌ها در این زمینه معیوب نباشد و از طرفی بازار با هیجانات کاذب مواجه نشود.

طغیانی مشکلات بازار ارز را حاصل مدیریت ضعیف دانست و عنوان کرد: مدیران اقتصادی کشور باید تلاش کنند تا با استفاده از منابع موجود، گام بعدی در خصوص حل مشکلات ارزی را بردارند.

وی در خصوص کنترل دلال‌های ارزی متذکر شد: در حال حاضر طرحی با عنوان مالیات بر آیدی سرمایه یا مالیات بر سوداگری، در حال بررسی است که به زودی جمع بندی آن در کمیسیون اقتصادی مجلس پایان می‌یابد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشاغلی که در کرونا آسیب دیده‌اند گفت: هفته گذشته جلسه‌ای با مدیران اتاق اصناف برگزار شد و طبق آمار‌ها مشخص شد از ۱۷۸ هزار متقاضی تنها   پرونده ۱۳ هزار و هشتصد نفر ثبت شده بود و چیزی نزدیک به پنج درصد از این تعداد وام دریافت کرده‌اند که این آمار بسیار بدی است.

طغیانی در این خصوص خاطرنشان کرد:  قرار بر این شد تا اعضای کمیته اصناف در کمیسیون اقتصادی موانع عقب ماندگی قول دولت به اصناف را به طور ویژه بررسی نمایند و نتیجه را به کمیسیون گزارش دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز