آخرین مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا از زبان سخنگوی ستاد مقابله با کرونا:

مراسم محرم به صورت محدود برگزار می‌شود

۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۱۹:۲۱:۳۱
کد خبر: ۱۰۳۹۶۷۶
مراسم محرم به صورت محدود برگزار می‌شود
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان اصفهان گفت: برگزاری مراسم های عزاداری خانگی لغو و مراسمی با شکوه برگزار خواهد شد که حفظ سلامت و جان عزادارن جزء شکوه مراسم خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ حجت‌الله غلامی در حاشیه ستاد استانی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران، گفت: چهل و سومین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا برگزار شد، در ابتدای این جلسه از دو دستگاه استریل کننده اسکناس برای بانک‌ها و یک دستگاه استریل کننده کابینتی برای لباس‌ رو نمایی شد که توسط یک شرکت دانش بنیان طراحی شده است.

غلامی ادامه داد: از بیست و چهار شهرستان در استان اصفهان، ۱۱ شهرستان وضعیت قرمز، ۱۳ شهرستان در وضعیت زرد و نارنجی و متاسفانه منطقه سفیدی در استان وجود ندارد.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس، ادامه داد: از ۱۵ شهریور مدارس شروع به فعالیت خواهند کرد، کادر اداری و آموزشی مشابه سایر ادارات در هر شرایط حضور پیدا خواهند کرد اما در مناطق قرمز، کلاسها به صورت غیر حضوری، در مناطق کم خطر با ظرفیت پنجاه درصد و در مناطق سفید کلاس ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

غلامی با اشاره تصمیمات ستاد استانی مبارزه با کرونا در ارتباط مراسم سوگواری محرم، گفت: تصمیماتی که در این جلسه گرفته شد نیاز به تایید نهایی ستاد ملی با کرونا دارد، اما پیشنهاد هایی از جمله؛ برگزاری مراسم محرم در مکان های روباز، پرهیز از برگزاری مراسم در حسینه‌ها ، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برگزاری دسته‌ها و هیئت‌ها در مکان‌های ثابت، کاهش زمان برگزاری مراسم به حداقل ممکن از یک و نیم تا دو ساعت، ممنوعیت توزیع نذری توسط ایستگاه های صلواتی تبدیل این ایستگاه‌ها به محل جمع آوری کمک مردمی تبدیل، ممنوعیت پخش نذری در این جلسه مطرح شد که این پیشنهادات به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال خواهد شد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: همچنین با همکاری صدا و سیما شعار «هر خانه یک حسینیه و هر خانواده یک هیئت» نهادینه خواهد شد تا تراکم جمعیت را در ایام محرم کاهش یابد.

 غلامی با بیان اینکه مراسم سوگواری محرم امسال با شکوه و حفظ جان عزادان برگزار خواهد شد، افزود: برگزاری مراسم های عزاداری خانگی لغو  و مراسمی با شکوه برگزار خواهد شد که حفظ سلامت و جان عزادارن جز شکوه مراسم خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز