مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان:

اختصاص یک‌هزار میلیارد ریال وام، ویژه مشاغل روستای در حوزه‌های صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۱۴:۲۵:۳۵
کد خبر: ۱۰۴۰۱۳۶
اختصاص یک‌هزار میلیارد ریال وام، ویژه مشاغل روستای در حوزه‌های صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان
در حال حاضر دولت با پرداخت 160 میلیون ریال وام به منظور ادامه فعالیت کارکنان واحدهای تولیدی و خدماتی در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی اقدام خوبی را آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، فریدون اله‌یاری در دیدار با مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی استان ضمن تاکید بر تلاش برای جبران زیان‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا بر فعالان گردشگری و صنایع دستی استان گفت: در حال حاضر دولت با پرداخت 160 میلیون ریال وام به منظور ادامه فعالیت کارکنان واحدهای تولیدی و خدماتی در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی اقدام خوبی را آغاز کرده، لکن با توجه به آسیب‌های شدید بیماری کرونا بر دو حوزه صنایع‌دستی و گردشگری استان به کمک‌های بیشتری نیاز داریم.

وی با اشاره به رشد خوب گردشگری و صنایع‌دستی استان در سال‌های اخیر، افزود: خوشبختانه در طی 5 سال گذشته، حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان از رشد مناسبی برخوردار بودند، لکن در حال حاضر بدلیل بروز تحریم‌های ظالمانه آمریکا از یک سو و تبعات مرگبار بیماری کرونا، این دو حوزه نیازمند یاری‌مان هستند، لذا معتقدم راه برون رفت از بحران بیماری کرونا، همدلی تمامی مسئولان استان است.

اله‌یاری تاکید کرد: فعالان گردشگری و صنایع‌دستی از جمله آسیب پذیرترین اقشار فرهنگی و اقتصادی کشور هستند، لذا باید راه کارهای را اندیشید تا از این طریق بتوان رونق فعالیت را در پهنه استان به این دو بخش برگردانیم.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تصریح کرد: بر اساس توافق به‌عمل آمده با مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان، از محل بودجه‌های این اداره کل، مبلغ یک‌هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی ویژه فعالان روستای استان (آسیب دیده از بیماری کرونا) تخصیص داده شده، لذا بر اساس توافقات به عمل آمده، تلاش می‌کنیم تا از محل این تسهیلات با معرفی فعالان گردشگری و صنایع‌دستی استان در حوزه روستای، در قالب طرح‌های کارآفرین روستای، از این مشاغل حمایت کنیم.

وی گفت: ثبت نام و معرفی متقاضیان از طریق معاونت‌های صنایع دستی و گردشگری اداره کل استان صورت پذیرفته و متقاضیان از طریق سامانه الکترونیک به منظور دریافت وام به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می‌شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز