با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت؛

آغاز عملیات اجرایی واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن، در شهر تودشک اصفهان

۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۴:۵۸:۳۴
کد خبر: ۱۰۴۰۵۴۴
آغاز عملیات اجرایی  واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن، در شهر تودشک اصفهان
ثبت نام ۷۵ هزار نفر در استان برای طرح اقدام ملی مسکن هدفگذاری شده بود که حدود ۷۵ هزار نفر ثبت نام کردند اما حدود ۵۰ درصد از این ثبت نام کنندگان واجد شرایط نبودند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، محمد اسلامی ظهر پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح احداث ۲۴۴ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن، در شهر تودشک اصفهان، گفت: در مدت قانونی برای ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند که حدود ۹۳۰ هزار نفر از این افراد واجد شرایط اولیه برای تشکیل پرونده بودند.

وی با بیان اینکه متقاضیان این طرح در مرحله بعد باید اثبات می‌کردند که جزو گروه‌هایی هستند که تا کنون از زمین، مسکن و تسهیلات دولتی استفاده نکردند و مسکن اولیه محسوب می‌شوند، ادامه داد:  تا امروز ۴۳۰ هزار نفر در این زمینه مورد تایید قرار گرفتند و تا ۲۵ مرداد ماه فرصت تعیین تکلیف دارند و باید نسبت به واریز مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال اقدام کنند.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا همه فرآیندهای ثبت نام، تشکیل پرونده، افتتاح حساب و واریز وجه در طرح اقدام ملی مسکن بصورت الکترونیکی انجام می‌شود.

اسلامی اضافه کرد: ثبت نام ۷۵ هزار نفر در استان برای طرح اقدام ملی مسکن هدفگذاری شده بود که حدود ۷۵ هزار نفر ثبت نام کردند اما حدود ۵۰ درصد از این ثبت نام کنندگان واجد شرایط نبودند.

وی گفت: عملیات طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای مختلف کشور آغاز شد و این طرح در تعداد زیادی از شهرها بصورت گروهی با محوریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان واگذار می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: بدنبال این هستیم که قیمت‌های تمام شده ساخت و ساز و مصالح را در این طرح کنترل کنیم و آنرا کاهش دهیم.

وی با اشاره به قانون قانون مالیات بر خانه های خالی گفت: این موضوع در قانون مالیات‌های مستقیم وجود داشت و به وزارت راه و شهرسازی ماموریت داده شده بود تا سامانه جامع املاک و اسکان را تهیه کند اما هیچکدام از ابزار و اطلاعات اجرای این طرح در اختیار این وزارتخانه نبود.

اسلامی افزود: طراحی و ایجاد این سامانه در این دوره انجام شد و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفت.

وی ادامه داد: اطلاعات کامل همه افراد صاحب خانه شامل تعداد خانه و زمین، آدرس آن در شهر و استانهای مختلف در این سامانه وجود دارد و سازمان امور مالیاتی باید با استفاده از این اطلاعات مالیات خانه های خالی را مشخص کند. 

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: مبلغ مالیات بر خانه‌های خالی چندان قابل ملاحظه نیست که  بتواند به تعیین تکلیف این خانه ها کمک کند.

وی گفت: مقرر شد که افراد دارای خانه‌های خالی، زمین و طرح‌های نیمه کاره می‌توانند با واگذاری در طرح اقدام ملی مسکن وارد شوند و به ازای آن زمین مرغوب در نقاط دیگر برای ساخت و ساز مجدد و تسهیلات به این افراد ارائه خواهد شد.

اسلامی با بیان اینکه هدف طرح اقدام ملی مسکن، عرضه و تولید مسکن است خاطرنشان کرد: هدف ما این است که با توجه به اینکه سالانه ۵۰۰ هزار ازدواج پایدار در کشور انجام می شود این افراد بتوانند در مدت مشخصی صاحب خانه شوند.

ویی با بیان اینکه جریان و تداوم تولید و عرضه مسکن برای دولت و وزارت راه و شهرسازی اهمیت دارد ادامه داد: به موجب قانون وظیفه وزارت راه و شهرسازی فراهم کردن زمینه خانه دار شدن جوانان است. فراهم کردن زمینه با ارائه زمین، تسهیلات بانکی و مهندسی می تواند به تولید خانه کمک کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز