اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه صاحب خانه می شوند

۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۵:۳۷:۲۱
کد خبر: ۱۰۴۰۵۷۵
اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه صاحب خانه می شوند
وزیر راه و شهرسازی گفت: اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه هم همانند جامعه فرهنگیان و جامعه کارگری کشور می توانند در قالب طرح اقدام ملی مسکن صاحب خانه شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ محمد اسلامی در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی طرح احداث ۲۴۴ واحد مسکونی در شهر تودشک اصفهان، ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: بر اساس مذاکره و گفت و گویی که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد و در حال انجام است اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه هم همانند جامعه فرهنگیان و جامعه کارگری کشور می توانند در قالب طرح اقدام ملی مسکن صاحب خانه شوند.

وی افزود: تفاهم نامه هایی با وزارت آموزش و پرورش و تعاون کار و رفاه اجتماعی منعقد شد که ۷۵ هزار نفر از فرهنگیان و ۲۰۰ هزار نفر از جامعه کارگری و بازنشستگان می توانند در این طرح صاحب خانه شوند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم در صورتیکه در طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای کوچک و متوسط ثبت نام کنند زودتر صاحب خانه می شوند اما با توجه به کمبود زمین دولتی در شهرهای بزرگ قیمت تمام شده زمین و خانه در این شهرها گران تر است.

وی با بیان اینکه امروز کرونا سبک زندگی ما را تغییر داده است،  اضافه کرد: برای مسکن هم باید ترتیبی اتخاذ و مکانهایی را انتخاب کنیم که زندگی سالم تری از نظر شرایط محیطی و آسیب های محیط زیستی برخوردار باشد.

اسلامی خاطرنشان کرد: بیش از یک هزار شهر کوچک در کشور وجود دارد و امکان ارائه زمین دولتی در این شهرها وجود دارد. قشرهای محروم جامعه هم که زیر پوشش سازمان های حمایتی قرار دارند در طرح اقدام ملی مورد توجه قرار گرفته اند.

وزیر راه و شهرسازی گفت:  ۲۰۰ هزار واحد مسکن در قالب این طرح بصورت جداگانه با کمک کمیته امداد، بهزیستی،  ستاد اجرایی حضرت امام(ره)، اوقاف و دیگر سازمان هایی که در امور خیر نقش دارند با محوریت بنیاد مسکن، احداث خواهد شد.

نظر شما