وزیر راه و شهرسازی:

آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان توسط رئیس جمهور افتتاح میشود

۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۷:۱۰:۵۰
کد خبر: ۱۰۴۰۶۰۴
آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان توسط رئیس جمهور افتتاح میشود
وزیر راه و شهرسازی گفت: فوری‌ترین آزادراه، آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان است که تاثیر بسزایی در کنترل ترافیک کریدور شمال- جنوب در ناحیه مرکزی کشور خواهد داشت و گشایش بزرگی در تردد مردم استان‌های جنوبی و شمالی اصفهان ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ محمد اسلامی روز پنجشنبه در آیین افتتاح و بهره‌برداری از قطعه سوم باند دوم محور نایین - انارک - خور - طبس در جمع خبرنگاران با اشاره به اراده دولت برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور گفت: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در سه مرحله اساسی در دست اقدام است که نخستین مرحله آن، توسعه آزادراه‌هاست.

وی ادامه داد: اکنون ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور وجود دارد و تا پایان دولت تدبیر و امید ۵۱۸ کیلومتر دیگر نیز به این رقم اضافه می‌شود.

اسلامی افزود: فوری‌ترین آزادراه، آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان است که تاثیر بسزایی در کنترل ترافیک کریدور شمال- جنوب در ناحیه مرکزی کشور خواهد داشت و گشایش بزرگی در تردد مردم استان‌های جنوبی و شمالی اصفهان ایجاد می‌کند.

وی با بیان تاثیر مهم افتتاح این آزادراه در صرفه‌جویی سوخت و زمان سفر گفت: کنارگذر شرقی اصفهان از طرح‌هایی است که بسرعت در مدار قرار خواهد گرفت و در هفته‌های آتی توسط رییس جمهوری بصورت ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی، محور دیگر توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور را احداث بزرگراه‌ها اعلام کرد و گفت: تاکنون سالی ۸۰ کیلومتر به بزرگراه‌های کشور اضافه کرده‌ایم و امروز ۴۰ کیلومتر از جاده کریدور نایین به طبس افتتاح شد که ۳۰ کیلومتر آن پیشتر افتتاح شده بود و بهره‌برداری از بقیه این بزرگراه نیز در دستور کار است و مناقصه قطعه جدید آن برگزار و پیمانکارش هم انتخاب شده است.

اسلامی، راه‌آهن را محور سوم توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور دانست و افزود: طرح‌های مربوط به این محور نیز در دست توسعه قرار دارد و اکنون جمع خطوط اصلی و فرعی راه‌آهن کشور ۱۴ هزار کیلومتر است و هزار و ۴۰۰ کیلومتر خط اصلی و هزار و ۲۰۰ کیلومتر خط فرعی نیز تا پایان سال آینده به این رقم افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: در این برنامه ۳ استان دیگر یعنی اردبیل، کردستان و آذربایجان شرقی(از مسیر جدید) به راه آهن سراسری متصل می‌شوند.

اسلامی تاکید کرد: نکته مهم این است که توانسته‌ایم سهم راه‌آهن را در حمل و نقل بار کشور افزایش دهیم، بطورریکه نسبت به سال ۹۷ شاهد ۲ درصد افزایش حجم بار جابه‌جا شده توسط راه‌آهن هستیم.

عضو کابینه دوازدهم با بیان اینکه باری که اکنون در جاده‌های کشور جابه‌جا می‌شود، بطور متوسط ۲ میلیون تُن در روز است، گفت: این بار سنگینی است که نشان از حجم فعالیت اقتصادی کشور دارد.

وی ادامه داد: باید خدا را شکر کنیم و قدردان تولیدکنندگان کشور باشیم که در بخش‌های مختلف این تولیدات را انجام می‌دهند و باید زیرساخت‌های حمل و نقل را هم متناسب با این میزان حجم جابه‌جایی بار توسعه دهیم.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: بیش از ۱۲ هزار کیلومتر از راه‌های کشور در اثر سیل‌های سال گذشته آسیب دید و بیش از ۷۰۰ دهنه پُل منهدم شد یا آسیب جدی دید.

وی افزود: همکاران ما در راهداری‌های کشور با زحمت و تلاش شبانه‌روزی این جاده‌های آسیب دیده  را ترمیم کردند.

اسلامی افزود: در سه ماهه نخست امسال هشت هزار کیلومتر از راه‌های شریانی کشور ترمیم شد و نهضت بهسازی آسفالت و ترمیم‌ها در حال انجام است.

وی در پایان با اشاره به طرح "ابرار" گفت: از مرداد پارسال ظرف یک سال ۲ هزار و ۴۵۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته به راه‌های کشور اضافه شد و تا پایان دولت، سه هزار و۵۰۰ کیلومتر دیگر نیز به این راه‌ها اضافه می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز