سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان:

خبرنگاران چشم تیزبین جامعه هستند

۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۱۱:۰۶:۲۸
کد خبر: ۱۰۴۱۳۷۰
خبرنگاران چشم تیزبین جامعه هستند
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هر گاه اتحاد بین مردم و مسئولین بیشتر باشد فعالیتهای داوطلبانه چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی ارتقا می یابد، لذا روز مشارکت ها را به تمام فعالین داوطلب و انجمن های مردم نهاد تبریک عرض می کنم و از افراد و گروههایی که داوطلبانه در شرایط سخت کرونا به یاری همنوعان خود به شکل های مختلف شتافتند، تشکر می کنم.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، فریده روشن صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و سی و پنجمین صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: میلاد با سعادت امام موسی کاظم علیه السلام تبریک عرض می نمایم و یاد می کنم از  غدیر خم ، که پیامبر حضرت علی علیه السلام را به همه مردم به عنوان مولای خود معرفی کرد، غدیر نه معرفی انسانی در 1400 سال پیش است که معرفی حقیقتی است فراتر از تاریخ و بر ماست که برای کشف این حقیقت مجاهدت نماییم چرا که ریشه اختلافات امت اسلامی از عدم شناخت این حقیقت بزرگ بود. این روز را گرامی داشته و به شما عزیزان تبریک می گویم و من  از غدیر آموختم که با تزکیه درون و رها شدن از اغراض فردی و روی نمودن به حقیقت می توان از اختلاف دوری جست و جامعه را انسجام و وحدت بخشید.

روشن ادامه داد: همانطوریکه هفته گذشته در انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان این انسجام و یکدستی آراء را شاهد بوده جا دارد همینجا از تک تک همکاران تشکر ویژه داشته و در ابتدا به خودم و سپس به همکاران یادآور سوگندی که برای احقاق حقوق شهروندان داده ایم، باشم و پایداری خود را به این سوگند اعلام نماییم.

وی افزود: هفدهم مردادماه به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است. نقش خبرنگاران در ایجاد بسترهای اطلاع‌رسانی و نیز تسهیل‌کننده رشد آگاهی و افکار عمومی جامعه درحوزه‌های مختلف انکارناپذیر است به طوری که در دنیای امروز ، رسانه‌ها یکی از ارکان آگاهی‌بخشی و نقش‌آفرینی در ساختاردهی و مهندسی فرهنگی، اجتماعی و فرهنگ عمومی در جامعه قلمداد می‌شود، خبرنگاران چشم تیزبین جامعه هستند که می توانند حوادث و مسائل جامعه را رصد کنند و جامعه را آگاه سازند. شفاف سازی مسائل جامعه مستلزم وجود خبرنگارانی است که بدون در نظر گرفتن منافع شخصی به اطلاع رسانی بپردازند و از این طریق نظارت مردم بر مسئولین محقق می شود.  خبرنگاری حرفه ای است شبانه روزی و پرزحمت و مخاطره و رسالتی را بر دوش خبرنگار می گذارد و آن رسالت بیان حقایق فارغ از هرگونه ایدئولوژی و اغراض فردی و گروهی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: این یکی از مهمترین ویژگیهایی است که خبرنگاران باید اساس کار خود قرار دهند و انتظاری است که جامعه از خبرنگار و رسانه دارد، روز خبرنگار را به خبرنگاران و اصحاب رسانه تبریک عرض می نمایم و از زحمات همه خبرنگاران تشکر و تقدیر می نمایم، ولی روز خبرنگار بهانه ای است تا به فرصت ها و تهدیدها بپردازیم و سوال اینجاست که آیا در قبال اینهمه ریسک و خطر و مخاطره آمیز بودن این حرفه و بدون امنیت بودن این شغل و عدم داشتن اختیار عمل و ازادی عمل؛ اجر معنوی و اجر مادی این تلاش ها متناسب است؟ و این سوالی است که در حوزه مدیریت شهری، از شهردار انتظار دارم مورد بررسی جدی قرار داده و به عنوان یک شهردار حقوق دادن، به جای تبریک و شادباش گفتن مشکلات حقوقی این عزیزان را مرتفع سازد.

روشن تصریح کرد: بیست و دوم مرداد ماه روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی نام گذاری شده است، بر اساس تحقیقات صورت گرفته مشارکت های اجتماعی مردم به عنوان یکی از عوامل توسعه شناخته شده است و عدم توجه به این موضوع از عوامل شکست برنامه های توسعه ای بوده است. توسعه پایدار جز با مشارکت شهروندان محقق نمی شود، سهیم بودن شهروندان  در توسعه همه جانبه شهر و کشور، علاوه بر رفع موانع و مشکلات به افزایش نشاط اجتماعی می انجامد. و از طرفی خود نشان دهنده وجود امید در بین مردم است، تسهیل و ایجاد شرایط مشارکت شهروندان بر عهده مسئولین است و از قانونگذاری تا ایجاد انگیزه و طرحهای مشارکت مردمی را شامل می شود.

وی گفت: هر گاه اتحاد بین مردم و مسئولین بیشتر باشد فعالیتهای داوطلبانه چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی ارتقا می یابد، ضمن عرض تبریک این روز به تمام فعالین داوطلب و انجمن های مردم نهاد  و تشکراز افراد و گروههایی که داوطلبانه در شرایط سخت کرونا به یاری همنوعان خود به شکل های مختلف شتافتند، یادآور می شوم که با توجه به گستردگی و جمعیت دو ملیون نفری شهر اصفهان و تنوع روزافزون خدمات مدیریت شهری، به کارگیری نیروهای بالقوه شهروندان در قالب کارهای داوطلبانه، مدیریت شهری را قادر می سازد تا وظایف خود برای خدمت به شهروندان را به بهترین نحو اجرایی کند.

وی افزود: از این رو با پیشنهاد کمیسیون اجتماعی، معاونت اجتماعی و مشارکتهای مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، لایحه آیین نامه اجرایی طرح ترویج، حمایت و توسعه فرهنگ کار داوطلبانه شهر اصفهان را به منظور شاکله بخشیدن و قانونمند کردن مشارکت مردم در امور شهر تدوین نموده است و به منظور بررسی نهایی، به اداره امور حقوقی شهرداری ارسال شده است. از مدیریت محترم اداره حقوقی شهرداری اصفهان می خواهم که بررسی این لایحه و رفع موانع قانونی آن را در اولویت قرار داده و هر چه سریعتر برای مراحل تصویب آماده نمایند.

وی با اشاره به تپه اشرف گفت: این تپه تنها تپه تاریخی اصفهان است، در قدیم  وسعت آن دوازده هکتار بوده و اکنون هفت هکتار آن باقی مانده، صخره عظیمی است که در پوسته آن طی شش فصل کاوش، آثاری از دورانهای مختلف تاریخ از دوران هخامنشی، سلوکی، اشکانی، ساسانی، آل بویه، سلجوقی، و اواخر دوره صفویه به جا مانده است و بخش بزرگی از تاریخ گمشده اصفهان را در خود جای داده است. در بازدیدی که از این تپه داشتم و گفتگو با مسئول کاوش در این تپه، مشاهده وضعیت کنونی این تپه و پیشنهادات مطرح شده دریافتم به نمایش درآوردن  ارزش تاریخی این مکان، می تواند این مکان را به یک قطب گردشگری بی نظیر در ایران مبدل کند و از طرفی واقع شدن این تپه در کنار زاینده رود با توجه به فضاهای تفریحی اطراف آن، پتانسیل ارزشمندی برای تبدیل این مکان به یک سایت موزه تفریحی دارد و این موقعیتی بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه این منطقه از اصفهان به لحاظ تاریخی کمتر دیده شده است و با توجه به موقعیت تاریخی - گردشگری اصفهان، ایجاد این سایت موزه بر جذب گردشگر خواهد افزود. لذا از شهردار محترم تقاضای تشکیل کارگروهی در این خصوص نمودم و قابل تقدیر است که این موضوع به سرعت مورد توجه مدیریت شهری قرار گرفت و بازدیدها و جلسات متعددی از سوی شهرداری اصفهان در این خصوص برگزار گردید و اقدامات لازم برای تبدیل این مکان به سایت موزه ای تفریحی، اولویت بندی گردید، قطعا این مکان یکی از منابع و میراث ارزشمند اصفهان است و احیای آن نیازمند همکاری دستگاههای مختلف است، لذا از مدیریت شهری و سایر دستگاههای مربوطه تقاضا دارم که با تعامل بهتر با یکدیگر در تسریع روند این پروژه کوشا باشند و همکاریهای لازم را به عمل آورند.

وی خاطرنشان کرد: از شهردار بابت کار ارزشمند ورود 80 دستگاه اتوبوس اسکانیا جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی نصف جهان که طی سه شبانه روز زحمات عزیزان به سخت افزارهای مربوط به سیستم AFC و AVL و نرم افزارهای لازم مجهز گردید و بدینگونه گامی به سوی استفاده کامل از مدرن ترین سیستم AVL  و  AFC حمل و نقل عمومی در منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی برای خدمت رسانی به شهروندان عزیز اصفهانی برداشته شد و  ارزش آن معادل  2250 میلیارد ریال است؛  تشکر می کنم به خصوص که این اتوبوسها شرایط مناسب برای انتقال همشهریان عزیز معلول را دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز