رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) سمیرم:

۲۰ میلیارد ریال برای بهسازی خانه‌های سیل‌زدگان سمیرم هزینه شد

۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۷:۳۱:۲۸
کد خبر: ۱۰۴۲۰۹۰
۲۰ میلیارد ریال برای بهسازی خانه‌های سیل‌زدگان سمیرم هزینه شد
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) سمیرم گفت: حدود ۲۰ میلیارد ریال برای مقاوم سازی و بهسازی خانه های آسیب‌دیده از سیل مددجویان زیر پوشش این نهاد هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ اردشیر فرخ‌وند  در نشست خبری با خبرنگاران گفت: ۵۶ مورد از کمک‌های اعطایی به سیل‌زدگان سال گذشته صرف مقاوم‌سازی خانه های شهری و ۵۹ خانوار دیگر زیر پوشش برای احداث مسکن روستایی کمک مالی گرفتند.

وی با بیان اینکه ۱۸۶ مورد از کمک‌های امداد با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال برای تعمیر مسکن مددجویان اختصاص یافت، یادآور شد: ۱۵۰ واحد مسکونی در شهرها و ۱۰۰ خانه روستایی متعلق به مددجویان نهادهای حمایتی در سال گذشته آسیب کلی دیدند.

به گفته فرخ‌وند با همراهی و هم‌افزایی سازمان‌های حمایتی، کمک‌های خیران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی علاوه بر اختصاص مجتمع ۱۲۰ واحدی بنیاد  در شهرک آبشار به سیل‌زدگان، ۳۰ قرارداد اجاره با ودیعه مسکن دولتی نیز در سال ۹۸ منعقد شده بود.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) سمیرم کمک‌های پرداختی این نهاد به زوج‌های جوان در سال گذشته را ۱۶۰ مورد عنوان کرد و گفت: ۴۰ تا ۵۰ میلیون ریال برای هر کدام از زوج های تحت پوشش اختصاص داده و به آنها پرداخته‌ایم.

وی کمک‌های موردی کمیته امداد به متقاضیان واجد شرایط را ۶۵۰ درخواست اعلام کرد و افزود: سرجمع کمک‌های مالی به این افراد ۲۸۰ میلیون تومان بوده است.

فرخ‌وند در ادامه با بیان اینکه ۱۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۸ برای ۲۸۵ نفر متقاضی تسهیلات اشتغال از سوی کمیته امداد معرفی و پرداخت شده است، اظهار داشت: بانک های مهر ایران و صندوق امداد ولایت کار تامین و اعطای تسهیلات را عهده‌دار بودند.

رییس کمیته امداد سمیرم تصریح کرد: این نهاد ۶ کانون فرهنگی فعال در استان اصفهان دارد که کانون فرهنگی امام علی(ع) سمیرم از فعال‌ترین و پرکارترین کانون‌ها در استان معرفی و از این مجموعه فرهنگی تقدیر شده است.

به گفته فرخ‌وند، بعد از شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های فرهنگی نیز محدود شده و بیشتر برنامه‌های کانون امام علی(ع) در بستر فضای مجازی و پیام رسان ایرانی بله با تشکیل گروه‌های مجازی و مشارکت اعضا اجرا و انجام می‌شوند.

وی تعداد خانوارهای معیشت بگیر این نهاد را دو هزار و ۵۰۰ خانوار عنوان کرد و افزود: ماهانه مبالغی از ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای خانوار یک نفره تا ۵۲۰ هزار تومان برای یک خانوار پنج نفره به غیر از یارانه دولت، پرداخت می شود.

مسوول واحد بهداشت و درمان کمیته امداد سمیرم نیز در همین پیوند، تصریح کرد: هر چند مدتی است دیگر دفترچه‌های اختصاصی مددجویان امداد صادر نمی‌شود اما پرداخت فرانشیزها و صورت حساب‌های بیماران همچنان در دستور کار است.

حسن افشاری افزود: ۱۰۰ بیمار صعب العلاج و زمین گیر تحت پوشش این واحد هستند و به حدود یک‌هزار و ۲۰۰نفر نیز کمک هزینه درمان به مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

به گفته وی، در بحث سوء تغذیه کودکان نیز ۲۲۴ میلیون تومان برای ۳۲۶ نفر به صورت سبدهای غذایی مقوی و مفید در سال گذشته کمک داده‌ایم.

افشاری اضافه کرد: ۳۲۶ کودک زیرپنحجسال دارای اختلال رشد، هفت بیمار خاص و ۳۵۰ سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد هستند.

۵.۸ درصد از جمعیت ۷۹ هزار نفری شهرستان سمیرم(حدود چهار هزار و ۸۰۰ خانوار) زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

۱۱۹ خانوار از مجمع این تعداد، عشایر چادرنشین تحت پوشش نهاد امداد هستند و ۸۱۸ خانوار نیز از خدمات مختلف اداری، تعاملی و کمک های کمیته امداد استفاده می‌کنند.

بر همین اساس، ۳۶۱ دانش آموز و ۸۰ دانشجو نیز از حمایت‌های این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

شهرستان سمیرم دارای  حدود ۹۰ هزار جمعیت عشایری و ثابت، ۶ شهر، چهار بخش و ۱۵۰ روستا و آبادی است و در۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.


 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز