مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان:

توسعه هایپرهای عرضه صنایع‌دستی در اصفهان

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۱۸:۳۱:۵۵
کد خبر: ۱۰۴۲۶۷۳
توسعه هایپرهای عرضه صنایع‌دستی در اصفهان
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از برنامه‌ریزی به منظور توسعه هایپرهای عرضه صنایع‌دستی در اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، فریدون اله‌یاری با اشاره به برنامه‌ریزی به منظور توسعه هایپرهای عرضه صنایع‌دستی در اصفهان، گفت: طرح ملی «تکاپو» در سال 1395 در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مطرح و براساس آن طرح اشتغال‌زای بر مبنای برنامه‌ریزی و جلوگیری از اتلاف ملی مطرح شد.

وی با اشاره به آسیب‌های وارده به فعالان صنایع‌دستی استان بر اثر شیوع بیماری کرونا افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و کاهش شدید فروش صنایع‌دستی در اصفهان به عنوان اصلی‌ترین قطب تولید صنایع‌دستی کشور، در هماهنگی با اداره کار، تعاون و رفاه‌اجتماعی استان و در راستای حمایت از تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان صنایع‌دستی استان در ایام پسا کرونا، درحال برنامه‌ریزی به منظور اجرای طرح ارائه گروهی محصولات صنایع‌دستی استان در قالب هایپرهای صنایع‌دستی با مشارکت مستقیم اداره کل کار استان هستیم.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در خصوص اهداف این طرح تاکید کرد: اتصال تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان صنایع‌دستی به زنجیره‌های بزرگ فروش کالا، افزایش دسترسی مصرف‌کنندگان به محصولات صنایع‌دستی، حذف واسطه‌ها در چرخه فروش، توسعه و ترویج صنایع‌دستی در میان تمامی اقشار جامعه و کاهش زمان تولید از جمله اهداف اجرای این طرح است.

اله‌یاری تصریح کرد: در نظر داریم تا از توان مالی فروشگاه‌های بزرگ هایپر به منظور خرید محصولات صنایع‌دستی و حمایت از تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان صنایع‌دستی استفاده کرده تا فعالان صنایع‌دستی استان با دغدغه کمتری به دنبال افزایش تولید بوده و به صورت هدفمند به ایجاد تنوع در محصولات صنایع‌دستی خود بیندیشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز