چهار حکم قضایی ناقضان حریم و بستر زاینده‌رود اجرایی شد

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۱۹:۲۹:۰۱
کد خبر: ۱۰۴۲۶۹۳
چهار حکم قضایی ناقضان حریم و بستر زاینده‌رود اجرایی شد
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: با پیگیری‌های شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از حدفاصل باغ بهادران روستای چم طاق تا تالاب بین المللی گاوخونی در راستای حفظ و صیانت از حریم و بستر رودخانه زاینده‌رود اجرای چهار حکم قطعی صادره از محاکم قضایی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ حسن ساسانی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: در ۲۰ روز گذشته، با پیگیری‌های شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از حدفاصل باغ بهادران روستای چم طاق تا تالاب بین المللی گاوخونی در راستای حفظ و صیانت از حریم و بستر رودخانه زاینده‌رود اجرای چهار حکم قطعی صادره از محاکم قضایی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با قطعی شدن احکام قضایی، رفع تصرف سه مورد که به ساخت و ساز ویلا در منطقه باغ بهادران به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع و همچنین مورد دیگری که به محصور کردن باغی به واسطه احداث دیوار در روستای اسلام آباد شهر درچه به مساحت ۶۰۰ مترمربع تخصیص یافته بود، عملیاتی شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به توقیف تجهیزات تخلیه نخاله از بیستم تیرماه تاکنون اشاره کرد و افزود: توقیف این تجهیزات تخلیه بیشتر در منطقه شرق استان اصفهان گزارش شده است؛ البته پاکسازی نخاله‌های تخلیه شده حریم و بستر رودخانه زاینده‌رود با همکاری شهرداری شهر فلاورجان و دهیاری روستای گارماسه هم از اقدامات ۲۰ روز اخیر است.

وی افزود: بالغ بر ۱۵۰۰ مترمربع از نخاله‌های حاشیه زاینده‌رود در محدوده روستای گارماسه از توابع شهرستان فلاورجان با همکاری شهرداری، به منطقه‌ای مطابق با ضوابط و قوانین موجود، منتقل و بستر رودخانه زاینده رود از نخاله‌ها و پسماند‌های موجود پاکسازی شد.

ساسانی به توقیف ۶ مورد ادوات برداشت غیرمجاز آب و پساب هم در این ایام اشاره کرد و گفت: گشت یگان حفاظت شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان با نظارت و پایش مستمر رودخانه زاینده رود نسبت به توقیف این ادوات اقدام کرده و ادوات غیرمجاز به انبار سد رودشتین منتقل شده است.

وی با اشاره به دریافت گزارش‌های مردمی به صورت شبانه روزی از طریق سامانه ۳۸۴۸ افزود: این سامانه برای تسهیل ارتباط راه اندازی شده و ثبت و رسیدگی به هر گونه تخلفات آبی در سراسر استان از طریق سامانه تلفنی مقدور است.

نظر شما