مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفت و گو با برنا:

یک میلیون و ۲۰۰ هزار کنکوری در انتظار کنکور/ تمامی مدارس شهر و روستاهای اصفهان تحت پوشش اینترنت رایگان قرار گرفتند

۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۰۹:۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۰۴۲۸۱۰
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: کلیه مدارس استان اصفهان و تمامی شهرها و روستاها طی دوسال از مودم رایگان استفاده خواهند کرد و این اتفاق در استان اصفهان رخ داده است و تا پایان مرداد، تمامی مدارس تحت پوشش اینترنت رایگان قرار خواهند گرفت.

محمد اعتدادی در گفت و گو با خبرنگار برنا در اصفهان با اشاره به تمهیدات لازم جهت بازگشایی مدارس، گفت: با توجه به شرایط کرونا و تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، آغاز سال تحصیلی ۱۳۴۰۰-۱۳۹۹ از ۱۵ شهریور خواهد بود. به همین دلیل در اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تمهیدات لازم را با توجه به وضعیت های سفید، زرد و قرمز کرونا در استان پیش بینی و بومی سازی کرده‌ایم و منتظر دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم.

وی‌ با اشاره تجهیز مدارس برای آغاز سال تحصیلی ادامه داد: استاندار اصفهان طرحی مبنی بر تعویض شیر سرویس بهداشتی مدارس و تبدیل شیرهای قدیمی به شیرهای پدالی را عنوان کردند. در بررسی‌های انجام شده مشخص شد مدارس قدیمی ظرفیت تعویض این شیرها را ندارد اما در دو شهرستان با کمک خیرین این کار را انجام دادیم و برای تبدیل شیر های سنتی به پدالی نیازمند کمک خیرین هستیم.

وی با بیان اینکه ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی در استان اصفهان کاهش یافته است، ادامه داد: پیش دبستانی دوره‌ای رسمی و اختیاری است و پیش بینی ما بر این بود که حدود ۵۲هزار نوآموز در این مقطع ثبت نام کنند اما تاکنون بیش از ۳هزار و ۷۰۰ نوآموز در مقطع پیش دبستانی ثبت نام کرده‌اند. 

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: از مجموع بیش از ۱۴۰۰ واحد پیش دبستانی غیر دولتی، بیش از ۲۵۰ واحد، درگیر ثبت نام هستند که آمار پایینی است. از خانواده‌ها تقاضا داریم مقطع پیش دبستانی را مهم تلقی کنند.

اعتدادی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه مابین وزارت آموزش و پرورش و وزارت فناوری اطلاعات، گفت: کلیه مدارس استان اصفهان و تمامی شهرها و روستاها طی دوسال از مودم رایگان استفاده خواهند کرد و این اتفاق در استان اصفهان رخ داده است و تا پایان مرداد، تمامی مدارس تحت پوشش اینترنت رایگان قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در کنکور سراسری سال ۹۹ ثبت نام کرده‌اند و امیدواریم کنکور در شرایط مساعد و با تمهیدات در نظر گرفته شده به خوبی برگزار شود.

نظر شما