رویدادهای جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان از شبکه مجازی پخش میشود

۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۲۰:۵۴:۲۰
کد خبر: ۱۰۴۳۲۴۰
رویدادهای جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان از شبکه مجازی پخش میشود
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه قرار است از چند روز آینده آموزش هیئت داوران کودک و نوجوان جشنواره نیز آغاز شود، ادامه داد: تمامی رویدادهای و فیلم های جشنواره با مشارکت پلتفرم های موجود پخش زنده می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ فریده روشن با اشاره به برگزاری دومین جلسه شورای سیاست گذاری سی و سومین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان اصفهان، اظهار کرد: در این جلسه دبیر جشنواره سناریوهای پیشنهادی ارائه داد و اعضای شورا آن را بررسی کردند.

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا و اینکه احتمالاً جشنواره های سینمایی در نیمه دوم سال به صورت حضوری برگزار نمی شود، دو راه وجود داشت یا جشنواره سال جاری برگزار نشود یا اگر برگزار شد، از بستر مجازی برای این امر استفاده شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با نظر رئیس سازمان سینمایی کشور برای آنکه وحدت رویه ای در بهره برداری از ظرفیت های فضا و خدمات آنلاین وجود داشته باشد موضوع نحوه و چگونگی بهره برداری از این فضا باید با دقت بیشتری تبیین شود.

وی با بیان اینکه برگزاری غیرحضوری جشنواره فرصت ها و تهدیدهایی دارد، ادامه داد: در جشنواره مجازی، حراست از فیلم ها بسیار سخت بوده و امکان سرقت آن وجود دارد؛ از طرف دیگر اگر جشنواره برگزار نشود نیز ارتباط چند ساله سینماگران و کودکان با جشنواره فیلم دچار وقفه خواهد شد بنابراین به زودی فراخوان جشنواره آنلاین اعلام می شود.

روشن خاطرنشان کرد: موفقیت جشنواره سی و سوم تا حد بالایی به مشارکت فیلمسازان بستگی دارد؛ اینکه چه اندازه ریسک حضور در یک جشنواره مجازی را بپذیرند.

استفاده از ظرفیت شهرهای خواهرخوانده در اطلاع رسانی

وی اضافه کرد: برای هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره نیاز است از فضاهای موجود به نحو مطلوب تری استفاده شده و اطلاع رسانی ها نیز در سطح بین المللی انجام شود تا مخاطبان گذشته جشنواره همچنان حفظ شوند

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: با توجه به اینکه رویکرد برگزاری آنلاین نوعی تجربه جدید است، مشخص نیست که تا چه اندازه در جذب مخاطب موفق عمل می شود بنابراین باید با بیشترین اطلاع رسانی سعی در جذب مخاطب برای جشنواره داشته باشیم.

وی ادامه داد: اصفهان تفاهم نامه ها و تعهدات متقابلی با شهرهای خواهرخوانده خود دارد که این ظرفیت امکان آن را فراهم می کند تا مکاتبات لازم با آن ها انجام شده شهرهای خواهرخوانده اصفهان بیشتر درگیر این جشنواره بین المللی شوند.

روشن گفت: با رعایت پروتکل های بهداشتی و در حد محدود می توان تا حدی که امکان دارد برخی از نشست های خبری و رویدادهای جمعی را حضوری اما با تعداد اندک شرکت کنندگان برگزار کرد؛ البته این برنامه ها نیز پخش زنده خواهند داشت تا امکان حضور متقاضیان آن وجود داشته باشد.

وی افزود: کارگاه های آموزشی آنلاین این امکان را فراهم می کند تا اساتید برتر کشور برای جشنواره به همکاری دعوت شوند زیرا دیگر نیاز نیست برای ارائه آموزش ها به اصفهان سفر کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه قرار است از چند روز آینده آموزش هیئت داوران کودک و نوجوان جشنواره نیز آغاز شود، ادامه داد: تمامی رویدادهای و فیلم های جشنواره با مشارکت پلتفرم های موجود پخش زنده می شود.

وی تصریح کرد: با وجود آنکه به احتمال زیاد گستره برگزاری آنلاین جشنواره تا شهرهای دیگر نیز پیش خواهد رفت، تاکید شده که در برگزاری آن هویت اصفهان به عنوان خاستگاه جشنواره همچنان حفظ شود.

روشن خاطرنشان کرد: برای برگزاری بخش های جنبی جشنواره در شهرهای دیگر مانند سال های گذشته باید مکاتبات مربوط انجام شود تا اگر امکان و علاقه مندی برای این امر وجود داشت، جشنواره به دیگر شهرها نیز راه یابد.

وی افزود: سی و سومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان از 27 مهرماه برگزار می شود و ظرفیت های فرهنگی مدیریت شهری نیز برای برگزاری جشنواره درگیر خواهد شد تا برنامه ها به بهترین شکل پیش رود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: موضوع استعدادیابی کودکان و نوجوانان نیز با کمک و همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دنبال خواهد شد تا این رویکرد که در سال های گذشته نیز مورد تاکید بوده، همچنان دنبال شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز