هوای اصفهان ناسالم/ گروه‌های حساس در خانه بمانند

۱۳۹۹/۰۵/۲۳ - ۰۸:۴۶:۳۶
کد خبر: ۱۰۴۳۳۶۹
هوای اصفهان ناسالم/ گروه‌های حساس در خانه بمانند
کیفیت هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ساعتی ۱۱۴ برای گروه‌های حساس ناسالم است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز _پنجشنبه  بیست و سوم مردادماه_ با میانگین ۱۰۵ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

کیفیت هوای این کلانشهر برپایه داده‌های سامانه پایش برخط در نخستین ساعات صبح امروز با شاخص ۱۱۴ همچنان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش دائم میدان احمدآباد روی عدد ۱۳۲، خیابان استانداری روی عدد ۱۰۵، بزرگراه خرازی روی عدد ۱۴۵، خیابان پروین روی عدد ۹۸ و خیابان رودکی روی عدد ۹۱ گزارش می‌شود.

همچنین کیفیت هوا در شاهین شهر با میانگین ۶۷، مبارکه با میانگین ۸۶، کاشان با میانگین ۹۲ و نجف آباد با میانگین ۹۳ در وضعیت سالم است؛ وضعیت کیفی هوا در سایر ایستگاههای پایش شهرستان‌ها در دسترس نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

نظر شما
پرونده ویژه