تفاهم نامه بین ذوب آهن اصفهان و شرکت زغال سنگ کرمان امضا شد

۱۳۹۹/۰۵/۲۴ - ۱۶:۵۵:۱۳
کد خبر: ۱۰۴۳۸۰۱
تفاهم نامه بین ذوب آهن اصفهان و شرکت زغال سنگ کرمان امضا شد
آیین انعقاد تفاهم نامه بین ذوب آهن اصفهان و شرکت زغال سنگ کرمان، با هدف تامین زغال سنگ با توجه به دو پارامتر کمی و کیفی به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ آیین انعقاد تفاهم نامه بین ذوب آهن اصفهان و شرکت زغال سنگ کرمان، شب گذشته (۲۲ مردادماه) با حضور باقر نیک طبع مدیر عامل شرکت زغال سنگ کرمان و هیات همراه در حضور علی احمدیان رییس هیات مدیره ذوب آهن و منصور یزدی زاده مدیرعامل این شرکت با هدف تامین زغال سنگ با توجه به دو پارامتر کمی و کیفی به امضا رسید.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در این مراسم گفت: کک نقش بسیار مهمی در سبد مواد اولیه ذوب آهن نقش بسیار مهمی دارد. زغال سنگ همواره برای ذوب آهن از اهمیت ویژه ای برخوردار است و حدود ۵۰ درصد از سهم قیمت تمام ذوب آهن به زغال سنگ و کک برمی گردد و بخشی از آن را به ناچار به دلیل به دست آوردن ترکیب مناسب وارد می کنیم.

 منصور یزدی زاده افزود: امروز زمینه های توسعه همکاری با زغالسنگ کرمان در بُعد اکتشافات و معادن جدید را مد نظر داریم. آرزوی ذوب آهن اصفهان این است، روزی برسد که نیاز به واردات زغال سنگ نداشته باشیم و البته این موضوع هم به نوع معادن در ایران باز می گردد.

وی از تشکیل کارگروهی برای پیگری مفاد این تفاهم نامه خبر داد و گفت: با حضور نفراتی از طرفین قرارداد به صورت مستمر مفاد این قرارداد پیگری می شود تا بتوانیم در بازه زمانی مناسب به نتیجه مطلوب دست یابیم.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: نیاز زغال سنگ امروز ذوب آهن با دو باتری کک سازی، حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن است که تامین آن از داخل امکان پذیر نیست و در چارچوب این تفاهم نامه امیدواریم وابستگی این شرکت به زغال خارجی کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ کرمان نیز در این مراسم گفت: اولین مرتبه است که چنین بازدیدی از ذوب آهن اصفهان دارم و عظمت این مجموعه مادر صنعتی را از نزدیک می بینم. همکاری معادن زغال سنگ کرمان با ذوب آهن به سال ها پیش برمی گردد و اکنون با انعقاد این تفاهم نامه فصل جدیدی در همکاری این دو مجموعه رقم می خورد.

باقر نیک طبع افزود: کرمان به لحاظ مواد معدنی به ویژه زغال سنگ استان برخورداری به شمار می رود و ما برنامه داریم ۱۵ درصد زغال فعلی که برای ذوب آهن تامین می کنیم را در فاز اول به بالای ۴۰ درصد برسانیم.

مدیرعامل زغال سنگ کرمان تصریح کرد: هدف این است که در میان مدت بهره برداری از معادن موجود را افزایش داده و کوتاه مدت نیز بر روی کیفیت و تولید فعلی اقداماتی داشته باشیم تا واردات زغال داخلی به حداقل برسد. این موضوع ارز بری کمتر را نصیب ذوب آهن کرده و برای معادن نیز افزایش تولید و تبع امتیازات دیگر را ایجاد می کند.

وی گفت: ذوب آهن اصفهان آغاز کننده اکتشاف و استخراج از معادن کشور بوده است و همگان به این سابقه درخشان واقف هستند و امیدواریم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید» نامگذاری شده است بتوانیم با همدلی و هم افزایی بیش از پیش برای رشد و اعتلای کشور در جبهه تولید و اقتصاد قدم برداریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز