معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان:

خروجی سد زاینده رود از ابتدای شهریور کاهش پیدا می‌کند

۱۳۹۹/۰۵/۲۶ - ۱۳:۳۷:۲۳
کد خبر: ۱۰۴۴۹۳۳
خروجی سد زاینده رود از ابتدای شهریور کاهش پیدا می‌کند
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: ذخیره سد زاینده‌رود تا پایان شهریور برای تامین آب آشامیدنی و پایداری سد نباید از ۲۰۰ میلیون متر مکعب کمتر شود. اکنون رودخانه زاینده رود برای کشت کشاورزان جاری است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ حسن ساسانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ذخیره اب پشت سد کاهش یافته است، گفت: سال قبل ۷۰۱ میلیون متر مکعب آب در پشت سد ذخیره بود اما امسال به دلیل کاهش بارش ها این میزان به حدود نصف رسیده است. اکنون ورودی به سد ۱۶ متر مکعب و خروجی از آن ۸۴ متر مکعب بر ثانیه است.

وی با بیان اینکه مقدار بارش‌ها  در سرشاخه‌های زاینده رود از ابتدای سال آبی جاری(مهر ۹۸) تاکنون یک هزار و ۱۷۶ میلی متر بوده است، تصریح کرده: در مدت مشابه سال گذشته این مقدار ۲ هزار و ۱۲۴ میلی متر ثبت شد که نشان می‌دهد وضعیت بارش‌ها نسبت به سال قبل به حدود نصف تقلیل پیدا کرده است.

ساسانی افزود: مقدار بارندگی ها در متوسط بلند مدت این منطقه یک هزار و ۳۵۵ میلی متر بوده و نشان می‌دهد امسال در مقایسه با دوره زمانی یاد شده ۱۳ درصد کاهش بارش داشته ایم.

وی با بیان اینکه ذخیره سد زاینده‌رود تا پایان شهریور برای تامین آب آشامیدنی و پایداری سد نباید از ۲۰۰ میلیون متر مکعب کمتر شود، گفت: اکنون رودخانه زاینده رود برای کشت کشاورزان جاری است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به دغدغه تامین آب در ماه‌های پیش رو گفت: بر اساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی، بارندگی پاییز امسال در منطقه کمتر از نُرمال خواهد بود بنابراین مشکلات آبی در نیمه دوم سال هم تداوم دارد.

ساسانی با بیان اینکه خط قرمز ما در موضوع توزیع، تامین آب آشامیدنی است، اظهار داشت: از آنجا که کاهش بارش‌ها تاثیر بسزایی بر منابع آبی داشته، مصرف بهینه آب باید بطور جدی لحاظ شود.

وی با بیان اینکه در توزیع آب کشاورزی، حقابه‌ها بعنوان یک اصل مد نظر قرار می‌گیرد، گفت: با اینحال توزیع عادلانه بر اساس حقابه‌ها همواره مورد تاکید بوده است تا کشاورزان مناطق مختلف بتوانند به کشت و کار بپردازند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز