در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان مطرح شد:

تشکیل ستاد ویژه احیای صنعت گردشگری در دوران کرونا

۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۱۱:۰۲:۲۴
کد خبر: ۱۰۴۵۲۱۴
تشکیل ستاد ویژه احیای صنعت گردشگری در دوران کرونا
در نود و یکمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان که به بررسی پیشنهادهای توسعه صنعت گردشگری استان در دوران کرونا و پساکرونا اختصاص یافت، پیشنهاد تشکیل ستاد ویژه احیای صنعت گردشگری در دوران کرونا مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، در نود و یکمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان که برای بررسی پیشنهادهای توسعه صنعت گردشگری استان در دوران کرونا و پسا کرونا تشکیل شد، پیشنهاد تشکیل ستاد ویژه احیای صنعت گردشگری در دوران کرونا مطرح شد.

در این مراسم مسعود گلشیرازی با بیان اینکه از ابتدای مردادماه که صدور کارت بازرگانی از طریق سامانه تجارت انجام می‌شود، تاکنون یک کارت هم صادر نشده است، اظهار کرد: این موضوع در زمینه واردات و صادرات بسیار نگران‌کننده بوده و اگر مورد غفلت واقع شود، اقتصاد کشور دچار آسیب‌های جبران‌ناپذیری خواهد شد.

وی افزود: باوجود افزایش مشکلات ارزی فعالان اقتصادی، به زودی دادگستری با انبوهی از دعاوی ارزی مواجه خواهد شد و لازم است این موضوع هر چه سریع‌تر مورد توجه قرار گیرد.

در این نشست، قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان نیز از آمادگی شهرداری برای کمک به توسعه صنعت گردشگری با استفاده از ظرفیت‌های ارزشمند تاریخی شهر اصفهان خبر داد.

ضرورت وجود شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های ارزی

در ادامه محمود تولایی، رئیس اتاق کاشان با تأکید بر ضرورت وجود شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های تجارت بین‌الملل فعالان اقتصادی در حوزه ارزی در تعزیرات گفت: لازم است تمامی شعب تعزیرات با بهره‌گیری از مشاوران خبره بانکی، از توان تخصصی برای رسیدگی به این‌گونه پرونده‌ها برخوردار باشند.

وی همچنین در ارتباط با عوامل مؤثر در توسعه گردشگری گفت: باید توجه ویژه‌ای به تجهیز مقصد داشته باشیم.

علیرضا سالاریان، رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان نیز ضمن تشکر از اتاق اصفهان به دلیل تمرکز ویژه بر گردشگری، گفت: صنعت گردشگری از بالاترین ظرفیت برای کمک به اقتصاد و معیشت مردم برخوردار بوده و از اقدامات اتاق بازرگانی در این حوزه باید حمایت شود

توسعه اصفهان بر محور گردشگری و علم و فناوری است

همچنین علی کرباسی زاده، مشاور عالی رئیس اتاق اصفهان در این جلسه با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات آمایش سرزمین، توسعه استان اصفهان بر محور گردشگری و علم و فناوری قرار دارد، گفت: گردشگری این استان متأسفانه تحت تأثیر عوامل مختلفی امروز به حالت اغما فرورفته است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار موجود، ظرفیت گردشگری هر سال با رشد مواجه بوده است، افزود: در سال ۲۰۲۰ به واسطه شیوع کرونا با رشد تا منفی ۳۰ درصد در این حوزه مواجه بوده‌ایم و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۰ این رشد منفی تا ۶۵ درصد نیز افزایش یابد.

مشاور عالی رئیس اتاق اصفهان زاده تأکید کرد: بر اساس آمار وزارت گردشگری، ۱۲ درصد از خسارات صنعت گردشگری کشور در دوران کرونا، متعلق به بخش گردشگری استان اصفهان بوده و طی دو ماه اسفند و فروردین‌ماه حدود ۳۹۵ میلیارد تومان به پیکره گردشگری کشور آسیب وارد شده است.

کرباسی زاده علت اصلی بحران گردشگری در استان را درآمد ناکافی اصفهان از گردشگری بیان و تصریح کرد: بسیاری از مشکلات اصلی ما ناشی از این موضوع است، در چند ماه گذشته شاهد ریزش و تعدیل ۳۰ تا ۶۰ درصدی نیرو در تمامی بخش‌های گردشگری استان بوده‌ایم.

وی از تدوین ۲۲ راهکار پیشنهادی عملیاتی به‌منظور توسعه پایدار گردشگری استان اصفهان با برگزاری جلسات بین دستگاهی با محوریت اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد و گفت: تشکیل ستاد احیای گردشگری برای تبلیغات بسته‌های گردشگری ایمن، رصد لحظه‌ای و رفع چالش‌های این صنعت در دوران کنونی حائز اهمیت است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز