حضور خانواده داوطلبان در حوزه امتحانی ممنوع/ ۸۴ هزار داوطلب اصفهانی در کنکور سراسری ۹۹ رقابت میکنند

۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۱۵:۵۴:۴۲
کد خبر: ۱۰۴۵۴۵۱
حضور خانواده داوطلبان در حوزه امتحانی ممنوع/  ۸۴ هزار داوطلب اصفهانی در  کنکور سراسری ۹۹ رقابت میکنند
رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان از رقابت ۸۴ هزار و ۴۵۸ داوطلب کنکور سراسری ۹۹ در استان اصفهان خبر داد و گفت: این داوطلبان در ۴۰ حوزه امتحانی در ۲۶ شهرستان اصفهان با هم به رقابت می پردازند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ محمدرضا ایروانی در ارتباط با برگزاری کنکور سراسری سال ۹۹، گفت: این آزمون در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه 29، 30 و۳۱مرداد و یکم شهریور ماه به صورت همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان نیز برگزار می شود.

وی افزود: کنکور سراسری ۹۹ در استان اصفهان با رقابت ۸۴ هزار و ۴۵۸ داوطلب در ۴۰ حوزه امتحانی در ۲۶ شهرستان استان اصفهان برگزار می‌شود که ۶۱.۱۴ درصد زن و ۳۸.۸۶ درصد مرد هستند.

رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان تصریح کرد: در شهر اصفهان نیز ۳۹ هزار و ۲۰۰ نفر معادل ۶۰.۳۹ درصد زن و ۳۹.۶۱ درصد مرد هستند که در ۱۰ حوزه در شهر اصفهان با هم به رقابت می پردازند.

داوطلبان گروه تجربی بیشترین شرکت کنندگان کنکور ۹۹ در اصفهان

ایروانی تصریح کرد: داوطلبان کنکور سراسری ۹۹ در استان اصفهان در ۱۰ حوزه شامل دانشگاه های اصفهان، صنعتی اصفهان، پیام نور اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، معارف قرآن و عترت، غیرانتفاعی شهید اشرفی اصفهانی، مهاجر، موسسه راغب اصفهانی و چند حوزه آموزش و پرورش با هم به رقابت می پردازند.

 وی در خصوص آمار تفکیکی گروه های آزمون امسال، گفت: ۱۲.۳۳ درصد داوطلبان صبح چهارشنبه در گروه هنر، ۱۴.۰۴ درصد داوطلب در گروه ریاضی صبح پنج شنبه، ۲۲.۲۹ درصد داوطلبان در گروه علوم انسانی صبح پنج شنبه، ۳۸.۳۷ درصد داوطلبان در گروه تجربی صبح جمعه و ۱۲.۹۷ درصد داوطلبان در گروه زبان صبح شنبه با هم به رقابت می پردازند.

رئیس ستاد برگزاری آزمون های دانشگاه اصفهان در خصوص زمان دریافت کارت ورود به جلسه، افزود: کارت شرکت در آزمون سراسری ۹۹ از روز سه شنبه، ۲۸ مرداد ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و داوطلبان می توانند پرینت کارت ورود به جلسه را دریافت کنند.

ایروانی اضافه کرد: داوطلبان بعد از دریافت کارت ورود به جلسه از صحت اطلاعات درج شده بر روی کارت اطمینان حاصل کنند و در صورت مغایرت اطلاعات با مراجعه به باجه های رفع نقص نسبت به ویرایش اطلاعات اقدام کنند. همچنین باجه رفع نقص کارت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد استان اصفهان (به جز شهرستان کاشان) در دانشگاه اصفهان فعال است.

وی با بیان اینکه شروع فرایند آزمون، ساعت ۸ صبح و ۱۴ بعدازظهر است، تاکید کرد: به دلیل شرایط ویژه در خصوص شیوع کرونا لازم است که داوطلبان حداقل نیم ساعت قبل از شروع فرایند آزمون در حوزه امتحانی مربوطه حضور داشته باشند.

ایروانی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در برگزاری این آزمون تاکید کرد و گفت: به منظور پیشگیری از تجمع در مقابل درب های ورودی، داوطلبان از ساعت ۶:۳۰ الی ۷:۳۰ صبح به حوزه های امتحانی مراجعه کنند و داوطلبان توجه داشته باشند که ایجاد تجمع به انتقال ویروس کمک می کند.

رئیس ستاد برگزاری آزمون های دانشگاه اصفهان در خصوص تمهیدات لازم برای پیشگیری از کرونا در برگزاری آزمون، یادآور شد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی برای داوطلبان الزامی است. کسانی که ماسک نداشته باشند، اجازه ورود به حوزه امتحانی را ندارند. علاوه بر اینکه صندلی های داوطلبان دو برابر فاصله سال های گذشته چیده می شود.

حضور خانواده داوطلبان در حوزه امتحانی ممنوع

وی افزود: تمام حوزه های امتحانی قبل و بعد از جلسات آزمون به طور کامل ضدعفونی می شوند. همچنین قبل از ورود داوطلبان به حوزه امتحانی تب سنجی انجام می شود و چنانچه داوطلبی مشکوک به بیماری باشد، جدا از بقیه قرار می گیرد.

رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان، تاکید کرد: داوطلبان لازم است در هنگام ورود به جلسه آزمون، پرینت کارت ورود به جلسه و شناسنامه یا کارت ملی به همراه داشته باشند. با توجه به الزام رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حوزه های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و ... معذور هستند، بنابراین اکیدا توصیه می شود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی و ماسک و مواد ضدعفونی از همراه داشتن سایر وسایل جداً خودداری شود.

ایروانی به خانواده های داوطلبان توصیه کرد؛ به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، از حضور در محل آزمون و همراهی با داوطلبان به جد خودداری کنند.

وی با بیان اینکه فضایی برای استقرار خانواده داوطلبان در محل آزمون سراسری در نظر گرفته نشده است، خاطرنشان کرد: با هماهنگی انجام شده با نیروی انتظامی، از تجمع خانواده ها جلوگیری به عمل می آید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز