فرماندار اصفهان:

جابه جایی دسته های عزاداری در سطح شهر ممنوع است

۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۱۱:۴۷:۴۵
کد خبر: ۱۰۴۵۷۷۶
جابه جایی دسته های عزاداری در سطح شهر ممنوع است
فرماندار اصفهان گفت:  افرادی که بیماری زمینه ای دارند امسال در مجالس عزداری حضور پیدا نکنند، ستاد ملی کرونا دستورالعمل کاملی تهیه کرده است و وظایف همه سازمان ها و ادارت و هیئت مذهبی برای برپایی مراسمات عزاداری را مشخص کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، حسین سیستانی در همایش هیئات مذهبی شاخص ویژه محرم در خیمه گلستان شهدای اصفهان گفت: امیدوار هستیم هیئت های مذهبی با آمادگی و با رعایت پروتکل های بهداشتی، مراسم های عزداری امام حسین (ع) را برگزار کنند.

فرماندار اصفهان گفت: اصفهان همواره در سال های گذشته بر تارک آسمان درخشان امامت و ولایت می درخشیده، امسال هم در این اوضاع کرونا با برگزاری عزاداری ها با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی می درخشد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بر لزوم رعایت دستورات ستاد کرونا برای برگزاری عزاداری ها تأکید کردند؛ ما در مقام احیای امر به معروف و نهی از منکر باید وظایف دینی مانند برگزاری عزاداری ها را با بهترین کیفیت با رعایت دستورات انجام دهیم.

سیستانی با بیان اینکه دین اسلام، دین علم و سلامت و سالم بودن است، تصریح کرد: سالم بودن روحی و جسمی مورد تأکید دین مبین اسلام است؛ اگر در مجالس مذهبی شرکت می کنیم برای سلامت روحمان است و اگر ما پای منبر روحانیون می نشینیم برای سلامتی فکرمان است.

وی اضافه کرد: سلامت جسم هم برای خدمت به روح نیاز و ضروری است؛ طبق دین اسلام، حق نداریم لطمه و آسیبی به جسمامان وارد کنیم.

فرماندار اصفهان با توضیح اینکه افرادی که بیماری زمینه ای دارند امسال در مجالس عزداری حضور پیدا نکنند، خاطر نشان کرد: ستاد ملی کرونا دستورالعمل کاملی تهیه کرده است و وظایف همه سازمان ها و ادارت و هیئت مذهبی برای برپایی مراسمات عزاداری را مشخص کرده است.

وی بیان کرد: نذورات امسال به دلیل شیوع کرونا را به سمت های دیگر مانند کمک مؤمنانه هدایت کنیم.

سیستانی تأکید کرد: امسال جابه جایی و حرکت های هیئت های مذهبی در سطح اصفهان ممنوع است.

 

نظر شما