مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان:

اجرای پروژه‌ها در محله‌های کمتر برخوردار/ رویکرد مدیریت شهری عدالت فضایی است

۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۱۳:۳۴:۰۳
کد خبر: ۱۰۴۵۹۳۳
اجرای پروژه‌ها در محله‌های کمتر برخوردار/ رویکرد مدیریت شهری عدالت فضایی است
مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: یکی از سیاست‌ها و رویکردهای شورای پنجم و مدیریت شهری «عدالت فضایی» است، بر اساس این دیدگاه بیشتر پروژه‌های شهرداری در محله‌های کمتر برخوردار که نیازمند توسعه بیشتر است، اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ حمید شهبازی در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه، با اشاره به بودجه منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان در سال جاری گفت: بودجه سال جاری ۱۵۰ میلیارد تومان است که نسبت به بودجه سال گذشته که 110 میلیارد تومان بود؛ 40 میلیارد تومان ویژه پروژه‌های عمرانی افزایش یافته است.

 

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان یا بیان اینکه این منطقه یک منطقه حاشیه‌ای بوده که مهاجران زیادی را در خود جای داده است، گفت: منطقه ۱۰ یکی از مناطق مهم و اثرگذار شهر اصفهان به شمار می‌رودو این منطقه با وسعت دو هزار و ۲۰۰ هکتار و حدود ۲۳۰ هزار نفر جمعیت یکی از مناطق پویاست.

وی ادامه داد: افزایش سرمایه اجتماعی در این منطقه و مشارکت شهروندان در مباحث مختلف همواره مورد توجه بوده و در این راستا جلسات متعددی با گروه‌های تأثیرگذار از جمله معتمدان محلی برگزار شده است و معتقدیم این اقدامات باعث هم افزایی مجموعه مدیریت شهری و شهروندان شده است.

شهبازی با بیان اینکه در منطقه ۱۰ پروژه‌های متعدد عمرانی، خدماتی، فرهنگی در حال اجراست، خاطرنشان کرد: در این منطقه شاهد اجرای پروژه‌های مشارکتی و حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی هستیم که توسعه پایدار منطقه را به همراه داشته است.

وی از افزایش ۴۰۰ درصدی پروژه‌های سرمایه گذاری منطقه ۱۰ در سال گذشته خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم از توان و تجربه سرمایه گذاران برای اجرای پروژه‌های مورد نیاز شهروندان استفاده کنیم.‌

رینگ چهارم یکی از پروژه‌های شاخص عمرانی

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه رینگ چهارم یکی از پروژه‌های شاخص عمرانی این منطقه به شمار می رو، گفت: در این پروژه ۱۶۵ هزار متر آزادسازی انجام شده که ۱۴۵ هزار متر مربوط به فاز نخست و ۲۰ هزار مترمربع در فاز دوم بوده است و آزادسازی‌ها صد رصد تکمیل شده است.

وی افزود: قرار گرفتن مجتمع مطبوعاتی شهر در منطقه ۱۰ فرصت ارزشمندی برای استفاده از نظرات و تفکر فرهیختگان و اصحاب قلم است که دغدغه پیشرفت شهر را دارند.

شهبازی از شهرک سلامت به عنوان یک پروژه مهم مشارکتی در این منطقه یاد کرد و گفت: تاکنون دو هزار میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده که به تولید ثروت کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری برای مشارکت سرمایه گذران در منطقه ۱۰ گفت: باتوجه به اینکه منطقه در مجاورت اتوبان شهید آقابابایی، بزرگراه چمران و اردستانی قرار گرفته فرصت خوبی برای سرمایه گذاران است تا برای اجرای پروژه‌های شاخص سرمایه گذاری کنند.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تصریح کرد: علی رغم وجود اراضی متعدد کشاورزی در این منطقه، به دنبال تغییر کاربری اراضی نیستیم بلکه تلاش می‌کنیم با ارزش آفرینی، این ظرفیت‌ها در حوزه ترویج گلخانه گیاهان دارویی و سایر فعالیت‌های مرتبط استفاده شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با نگاه حاکم در شهرداری در زمینه مشارکت با سرمایه گذاران برای اجرای پروژه‌های مختلف شاهد توجه ویژه سرمایه گذاران در حوزه اقتصاد شهری باشیم.

شهبازی با بیان اینکه فرهنگسراهای حصه با هزینه پنج میلیارد تومانی به اتمام رسیده است، تصریح کرد: این پروژه در آینده نزدیک به دست مدیران شهری و استانی افتتاح و به ارتقا سطح فرهنگی شهروندان منطقه کمک خواهد کرد.

وی تأکید کرد: استفاده از سرمایه‌های اجتماعی همواره مورد توجه شهرداری بوده و معتقدیم تمام شهروندان باید از ظرفیت‌ها و امکانات بهره مند شوند.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار برنا، با بیان اینکه یکی از سیاست‌ها و رویکردهای شورای پنجم و مدیریت شهری «عدالت فضایی» است، گفت: بر اساس این دیدگاه بیشتر پروژه‌های شهرداری در محله‌های کمتر برخوردار که نیازمند توسعه بیشتر است، اجرا می‌شود.

وی با اشاره به شرایط به وجود آمده بر اثر شیوع ویروس کرونا، افزود: علی رغم این شرایط پروژه‌های عمرانی تعطیل نشده و خدمات شهرداری به صورت مستمر انجام می‌شود.

شهبازی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده در ستاد کرونا شهرداری، قبل از ایام نوروز اقلام بهداشتی در محله‌های کمتر برخوردار این منطقه توزیع شد، همچنین با همکاری و مشارکت خیریه‌ها، بسیج و خیران تعداد زیادی بسته‌های غذایی را در قالب «کمک های مومنانه» در چند مرحله توزیع کردیم که نشان می‌دهد مدیریت شهری شهروندان آسیب پذیر از ویروس کرونا را فراموش نمی‌کند.

شهبازی تأکید کرد: در شهرداری وظیفه خود می‌دانیم که در کنار سایر بخش‌ها مشکلات شهروندان را برطرف کنیم.

وی با اشاره به بافت فرسوده منطقه ۱۰ گفت: در این منطقه ۲۳۰ هکتار معادل ۱۰ درصد بافت منطقه، فرسوده است، از این رو تلاش کردیم با استفاده از فرصت‌هایی که در قانون پیش بینی شده برای ترغیب به شهروندان جهت نوسازی بافت‌ها اقدام کنیم که از جمله این موارد ارائه بسته‌های تشویقی ساخت و ساز برای نوسازی بافت‌های کارآمدی است که چالش‌های اجتماعی را به همراه دارد.

ایجاد پروژه‌های محرک توسعه در بافت‌های فرسوده

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه تلاش شهرداری ایجاد پروژه‌های محرک توسعه در بافت‌های فرسوده است، اظهار کرد: دفتر تسهیل‌گری محله مصلی در خیابان اوحدی تا چند روز آینده به طور رسمی آغاز به کار خواهد کرد البته شهرداری به تنهایی نمی‌تواند بافت‌های فرسوده را احیا کند زیرا در این راستا ۲۷ دستگاه در سازمان‌های دولتی و غیردولتی مکلف هستند خدمات خود را در بافت‌های فرسوده به شهروندان ارائه کنند.

وی از چشمه مرغاب به عنوان پروژه محرک توسعه منطقه ۱۰ یاد کرد و گفت: این پروژه تلفیقی از اقدامات عمرانی، خدماتی، فرهنگی و تفریحی است، اما معتقدیم اکثر پروژه‌های عمرانی که بخش زیادی از آنها در بافت فرسوده قرار گرفته، محرک توسعه هستند.

شهبازی ادامه داد: شهرک سلامت، خط دو قطار شهری، فرهنگسرای حصه، تالار هنر و پارکینگ عسگریه جز پروژه‌های محرک توسعه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۰ بیشترین معابر اصلی را در بین مناطق ۱۵ گانه شهر دارد، اظهار کرد: با توجه به این موضوع روان سازی تردد شهروندان را با تعریض معابر، پیاده رو سازی ها و بازگشایی گلوگاه‌ها در دستور کار قرار داده ایم تا روان‌سازی ترافیک انجام شود.

اجرای پیاده‌روسازی در بیش از ۱۲ خیابان منطقه

وی با بیان اینکه در سال جاری پیاده‌روسازی بیش از ۱۲ خیابان انجام می‌شود، گفت: در سال گذشته پیاده روسازی ضلع شمالی خیابان صباحی انجام شد و در سال جاری نیز ضلع جنوبی آن اجرا می‌شود.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تصریح کرد: این منطقه بیشترین پارک‌های محله‌ای را در بین مناطق ۱۵ گانه دارد، از این رو با توجه به مشکلات آبی و حفظ و توسعه فضای سبز، یک مخزن ذخیره آب در خیابان مصلی در نظر گرفته شده و همچنین پروژه کلکتور آب در خیابان خزایی برای تأمین منابع آبی اجرایی شده است.

وی با تأکید بر اینکه افزایش سرانه اجتماعی و مشارکت شهروندان بزرگترین سرمایه منطقه محسوب می‌شود، گفت: باتوجه به نبود آثار شاخص فرهنگی و میراثی می‌توان از موقعیت این منطقه به لحاظ قرارگیری در مجاورت بزرگراه‌ها و احداث نمایشگاه بزرگ اصفهان برای جذب سرمایه گذاران جهت احداث هتل استفاده کنیم.

شهبازی با بیان اینکه در حال حاضر سه هتل در این منطقه در حال احداث است، اظهار امیدواری کرد: با فضای ایجاد شده «گردشگران» منطقه ۱۰ را یک منطقه گردشگر پذیر بدانند.

وی با بیان اینکه پارکینگ طبقاتی عسگریه با مشارکت بیمارستان عسگریه در حال احداث است، افزود: تاکنون ۱۵ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده که امیدواریم در روزهای آینده شاهد بهره‌برداری پارکینگ باشیم.

وی خاطرنشان کرد: به زودی کلنگ احداث پارکینگ خیریه ام‌البنین در خیابان مصلی به زمین زده خواهد شد.

صدور ۲۴۸ پروانه ساختمانی در پنج ماه نخست سال جاری

شهبازی با اشاره به وضعیت ساخت و ساز در منطقه ۱۰ گفت: در پنج ماه نخست سال جاری ۲۴۸ پروانه ساختمانی در این منطقه صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: مدت زمان صدور پروانه ساختمانی در منطقه ۱۰ حدود ۳۰ روز و متوسط پاسخگویی به استعلام‌ها هفت روز است که در این زمینه رتبه اول را بین مناطق ۱۵ گانه داریم.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان از زمین‌های داخل محدوده با کاربری‌هایی که برای شهروندان ایجاد مشکل کرده، به عنوان چالش منطقه یاد کرد و گفت: در کوی میلاد پهنه زیادی با کاربری جنگل‌کاری وجود دارد که این پهنه‌ها متولی ندارد از این رو امیدواریم با همراهی اداره کل راه و شهرسازی و کمیسیون ماده پنج زمین‌های واقع در محدوده با کاربری‌های خاص تعیین تکلیف شود.

ساماندهی مشاغل مزاحم و تعمیرگاه‌های خودرو در حاشیه بزرگراه اردستانی

وی با اشاره به ساماندهی مشاغل مزاحم و تعمیرگاه‌های خودرو در حاشیه بزرگراه اردستانی، گفت: با همکاری سازمان ساماندهی مشاغل شهری درصدد احداث کلینیک‌های خودرویی هستیم تا کارگاه‌های مزاحم به این مکان‌ها انتقال یابد.

شهبازی با اشاره به تعریض خیابان سپیده کاشانی گفت: آزادسازی این خیابان به صورت تدریجی انجام می‌شود و در صورت مراجعه مالکان به شهرداری برای دریافت پروانه جهت تخریب و بازسازی، عقب‌نشینی براساس خط بدنه انجام خواهد شد.

وی با اشاره به پارکینگ، تجاری و اداری مهستان گفت: علی رغم انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای اجرای این پروژه به دلیل برخی مشکلات اجرای پروژه انجام نشد از این رو با توجه به خطراتی که برای کوی میلاد به همراه داشت با تعیین سرمایه‌گذار جدید، هفته گذشته کلنگ این مجموعه به زمین خورد که امیدواریم بر اساس برنامه زمان‌بندی احداث و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز