استاندار اصفهان:

امروز همه نگران وضع اقتصادی هستند اما پیشنهادی برای حل مشکلات ارائه نمی‌دهند

۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۱۸:۲۸:۳۱
کد خبر: ۱۰۴۶۰۴۹
امروز همه نگران وضع اقتصادی هستند اما پیشنهادی برای حل مشکلات ارائه نمی‌دهند
استاندار اصفهان گفت: مردم ما آگاه هستند و می‌دانند ریشه گرانی‌ها کجاست و اگر جدای جناح بندیهای سیاسی به دنبال تحلیل مشکلات باشیم مردم به خوبی ما را درک خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ عباس رضایی در نشست خبری آنلاین به مناسبت هفته دولت گفت: همواره در این نشست ها رسم بر این بوده تا از عملکرد ها و اقداماتی که در سال گذشته انجام گرفته است صحبت شود که در این مورد کلیاتی گفته خواهد شد.

وی ادامه داد: در میان پروژه هایی که در استان اصفهان کلید خورده است شاهد پروژه‌های ملی و استانی هستیم که جمع اعتبار این پروژه ها به ۳۴۲۰ میلیارد تومان می‌رسد که به ۱۸۸۴ پروژه اختصاص پیدا کرده و این یکی از افتخارات ماست.

پروژه‌های عمرانی افزایش ۱۳۷ درصدی داشته اند

استاندار اصفهان تصریح کرد: افتتاحیه ها نسبت به سال گذشته بر مبنای اعتبار افزایش ۱۷ درصدی داشته که این افزایش در حالی است که امروز هم تحریم هستیم و هم در شرایط کرونا به سر می بریم، همچنین پروژه های عمرانی در استان اصفهان ۱۳۷ افزایش داشته اند.

رضایی با بیان این که امید است آزادراه کنارگذر شرق اصفهان با نام شهید سلیمانی توسط رئیس‌جمهور محترم افتتاح شود گفت: با افتتاح این آزادراه ۶۶ کیلومتر به راه ها اضافه و برای ۵۰ نفر اشتغالزایی خواهد شد، همچنین پروژه آفتاب که توسط شهرداری اصفهان در حال تکمیل است با ۴ هزار و ۹۰۰ مترمربع پل‌سازی و ۱۵۲ هزار متر مربع راهسازی با اعتبار ۱۴۵ میلیارد تومان از پروژه هایی است که در حال انجام است.

سفرهای استانی زیادی داشتیم

وی در خصوص سفرهای استانی خود گفت: خوشبختانه با وجود مشکلات و گرفتاری‌ها سفرهای استانی زیادی داشته ایم و در این سفرها توفیق داشتیم مستقیماً در خدمت ۸۶۷ نفر از هم استانی ها باشیم.

استاندار اصفهان در خصوص پاسخگو کردن مدیران در استان گفت یکی از اقدامات مفید و ارزشمند مادر استانداری این بوده است تا مدیران در روزهای دوشنبه از ساعت ۹ الی ۱۲ بدون هیچ وقت قبلی پذیرای ملاقات های مردمی باشند.

رضایی با تشریح اقدامات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی عنوان کرد: در این شورا ۳۱۵ مصوبه داشته ایم که از این تعداد ۲۶۴ مصوبه استانی و مابقی ملی بوده است که ۳۹۷۵ ساعت کارشناسی برای این مصوبه ها انجام شده ،همچنین در این شورا جلسات مهمی با وزرا و مسئولین ذیربط برگزار شده است که شاهد نتایج خوبی بوده‌ایم.

حجم سد به کمتر از ۲۰۰ میلیون متر مکعب برسد سهمیه قطع خواهد شد

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم امروز در استان ما آب است، تاکید کرد: میزان بارش ها از اول سال آبی ۱۳۷۶ میلیمتر بوده که این مقدار در سال گذشته ۲۱۲۴ میلیمتر بوده که بر این اساس نسبت به سال گذشته کاهش ۴۵ درصدی و نسبت به میانگین بلند مدت کاهش ۱۳ درصدی میزان بارش ها را شاهد بوده ایم، بنابراین تقاضامندم در مصرف آب صرفه جویی را به عنوان یک اصل قرار دهیم.

استاندار اصفهان افزود: هم اکنون ورودی سد زاینده رود ۱۵ متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن ۸۰ متر مکعب بر ثانیه است همچنین حجم آب پشت مخزن ۳۵۵ میلیون متر مکعب است که در سال گذشته بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب بوده است،همچنین میزان آب پاییزه کشاورزان طبق خواسته خودشان به تابستان اختصاص پیدا کرد و اگرحجم سد از ۲۰۰ میلیون مترمکعب کمتر شود این سهمیه قطع خواهد شد.

پاییز کم بارشی خواهیم داشت

رضایی در خصوص صرفه جویی مردم در حوضه آبی تاکید کرد: باید نهایت صرفه‌جویی را در سال آبی پیشرو داشته باشیم چرا که بر اساس گزارش‌های هواشناسی پاییز کم بارشی را در پیش خواهیم داشت.

استاندار اصفهان با بیان اینکه پنج نامه اخطار تاکنون به جهاد کشاورزی داده شده است گفت: استان ما استان خشکی است و نباید برنج در آن کاشته شود و بر این اساس به کشاورزان توصیه می‌کنیم محصولاتی که به آب کمی احتیاج دارند را کاشت کنند.

۶۵۷ مصوبه در ستاد پیشگیری کرونا داشته ایم

وی با اشاره به اقدامات ستاد پیشگیری کرونا در استان اصفهان تصریح کرد: افتخار ما این است که تاکنون ۴۴ جلسه ستاد پیشگیری داشتیم که در این جلسات ۶۵۷ مصوبه داشته ایم، در این خصوص در ۱۵ شهریور ماه شاهد بازگشایی مدارس خواهیم بود که پیش‌بینی‌ها لازم در خصوص بازگشایی مدارس در نظر گرفته شده است.

رضایی در خصوص بدهی سازمانهای بیمه گر به سازمانها گفت: سازمان های بیمه گر همواره به طرف حساب های خود بدهی داشتند که در این دولت و با شرایط اقتصادی نامناسب دولت و فشار تحریم ها، عقب افتادگی سازمان تامین اجتماعی به واحدهای درمانی ۲ یا ۳ ماه است که این امر بسیار با ارزش است چرا که در سال‌های گذشته این مقدار بیشتر از ۶ یا ۷ ماه بوده است.

استاندار اصفهان با اشاره به میزان هزینه‌های درمانی در کشور گفت: هزینه های درمان در همه جای دنیا زیاد است و امروز در نظام جمهوری اسلامی بیشتر هزینه کرونا توسط دولت پرداخت می شود.

باید به دنبال حل مشکلات باشیم

 وی با اشاره به وجود گرانی و عدم ارائه راه حل‌های مناسب توسط افراد منتقد گفت: مردم ما آگاه هستند و می‌دانند ریشه گرانی‌ها کجاست و اگر جدای جناح بندیهای سیاسی به دنبال تحلیل مشکلات باشیم مردم به خوبی ما را درک خواهند کرد همچنین در خصوص برجام عده‌ای منتقد بودند که برجام بد است و امروز که برجام توسط ترامپ برهم خورده است منتقدند که چرا برجام کنار گذاشته شد باید به این افراد گفت که اگر برجام بد بود چرا نگرانید که به هم زده شده است و اگر خوب بود چرا انتقاد می‌کردید.

رضایی تاکید کرد: امروز همه نگران وضع اقتصادی هستند اما پیشنهادی برای حل مشکلات ارائه نمی‌دهند اگر پیشنهادات ارائه شود مردم به خوبی به راهکارها عمل خواهند کرد.

۸۰۰ تخت آی سی یو موجود داریم

استاندار اصفهان با اشاره به آمار تخت های آی سی یو در استان به غیر از شهرستان کاشان و آران و بیدگل گفت: در حال حاضر ۸۰۰ تخت آی سی یو موجود است که از این تعداد تنها ۱۵۰ تخت پر است و مردم به یاد داشته باشند که هر کسب کرد نباید به بیمارستان برود.

وی خاطر نشان کرد: اگر مردم ما در هر جایی از استان گرانفروشی دیدند نباید بی تفاوت باشند و آنان باید گرانی‌ها را به ستاد های مرتبط ارجاع دهند تا مدیریت استان به خوبی بتواند مشکلات را ساماندهی کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز