فرماندار اصفهان:

نیازمند افزایش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی هستیم

۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۱۰:۴۶:۵۰
کد خبر: ۱۰۴۸۱۰۲
فرماندار اصفهان گفت: تبلیغات و اطلاع رسانی به مردم در خصوص نوع فعالیت های مدیریت شهری نیازمند توجه ویژه است، تصور من این است که باید کار جدی تری صورت گیرد و مردم اگاهیشان از فعالیت های انجام شده افزایش یابد چون متاسفانه مردم از فعالیت ها کمتر خبر دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، حسین سیستانی فرماندار اصفهان صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و سی و هفتمین صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به عاشورا و درس های که این اتفاق دارد و باید به آن جدی نگاه کرد، اظهار کرد: سالیان درازی است که ما از چشمه جوشان عاشورا بهره می‌بریم اما این چشمه در مسیرش متاسفانه دچار انحرافات و آلودگی هایی شد و شاهد بدعت هایی هستیم که زیبنده امام حسین(ع) نیست.

وی با اشاره به یاد شهیدان باهنر و رجایی، ادامه داد: امیدوارم بتوانیم به اندیشه ها و باورهای امام راحل(ره) در مسیر خدمت باور داشته باشیم.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه اعضای شورای شهر منتخب مردم هستند و با ملاک قرار دادن همین اصل  قادر خواهند بود با تکیه و همکاری مردم کار را پیش ببرند، افزود: از زمانی که کشور ها با برگزاری انتخابات دموکراسی شکل گرفت فراز و فرودهایی داشته ایم، البته که امروز دولت های دموکراتیک بیشتر شده و سطح آگاهی و بینش مردم افزایش یافته است. شوراها بر اساس دولت- ملت ها شکل گرفته اند و برای این موضوع باید فرهنگ سازی و ایده پردازی شود و باید راهکارها را در نظر گرفت تا مشارکت مردم بیشتر باشد.باید با تکیه بر ایده ها و پژوهش ها در این زمینه یعنی مشارکت مردم پیش رفت و باید با استفاده از ظرفیت ها و مطالعات و اندیشه های نوین شرایط شهر را به نحوی پیش ببرند تا نتایج سود بخشی را به پیش ببرند.

سیستانی تصریح کرد: روش های نوین اداره شهرها را باید مدنظر داشته باشیم. چالش هایی در پیش داریم ولی خوشبختانه اندیشه هایی در سال های قبل داشته‌ایم، سال های دهه ۶۰ تا ۷۰ پایه گذاری اندیشه های نو گذاشته شد و برنامه های اصفهان +۲۲ پایه گذاری شد.

وی اضافه کرد: من اعتقاد دارم که شهر علاوه بر فعالیت عمرانی نیازمند مطالعات و پژوهش هست و باید موضوعات زیست محیطی اجتماعی و فرهنگی را جدی گرفت و خوشحالیم که در شورای شهر این فرهنگ مطالعه و پژوهش جدی گرفته شده است . باید در شورای شهر چشم انداز ها و فعالیت هایی مصوب شود تا بتوانند توسعه اصفهان را پایدار تر کنند و امیدوارم نگرش های بلند مدت در شوراها فعال شود. در اصفهان استاندار و فرمانداران به شوراها اعتماد دارند.

فرماندار اصفهان ادامه داد: افراد متخصص و محقق در تدوین مصوبات شرکت دارند و خرد جمعی همیشه وجود دارد، ۹۵ درصد مصوبات شورا در فرمانداری ها تا به امروز تایید شده است.

سیستانی گفت: هفته دولت هفته ویژه ای است که در آن باید مهمترین و بیشترین پروژه های دولت بهره برداری شود و در اصفهان ۱۸۰ پروژه کوچک و بزرگ با ۱۲۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.امیدوارم شهرداری اصفهان بتواند با افتتاح پروژه ها عمرانی اجتماعی و فرهنگی بتواند فعالیت های خود را پیش ببرد.

وی افزود: فعالیت های مترو و حمل و نقل قابل تحسین است و الحاق ۸۰ دستگاه اتوبوس جدید به تازگی نمونه بارزی از آن است، ما بیش از هر چیز نیازمند افزایش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی هستیم و باید فضا و زمینه را برای ارتقا اعتماد عمومی شرایطی را به وجود آورد که کلیت نظام و دولت و ... اعتماد بیشتری به دست بیاورند.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه باید تکیه بر مشارکت مردم داشت، گفت: باید در خصوص موضوع حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیر رسمی در قالب بازآفرینی شهری فعالیت های زیادی انجام داد که امیدوارم با برنامه های محله محور در بین روحانیون معتمدین و چهره های فرهیخته زمینه حل مسائل را فراهم کنیم.اعتقاد راسخ دارم با انجام فعالیت های محله محور قادر خواهیم بود با ظرفیت خود مردم چالش ها را حل کنیم.

سیستانی اظهار کرد: خوشحالیم که استفاده از جوانان در تهیه برنامه ها بسیار عالی بوده است و توجه به نیاز سالمندان پس از حاشیه نشینی بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: تبلیغات و اطلاع رسانی به مردم در خصوص نوع فعالیت های مدیریت شهری نیازمند توجه ویژه است، تصور من این است که باید کار جدی تری صورت گیرد و مردم اگاهیشان از فعالیت های انجام شده افزایش یابد چون متاسفانه مردم از فعالیت ها کمتر خبر دارند.

فرماندار اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات اساسی تر موضوع آب است که باید با جدیت به آن پرداخته شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز