مسئول برنامه‌های پیشگیری و کنترل دیابت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان:

دیابت جان بیش از ۴ درصد مردم اصفهان را می‌گیرد

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۰۹:۳۷:۴۴
کد خبر: ۱۰۴۸۶۲۶
دیابت جان بیش از ۴ درصد مردم اصفهان را می‌گیرد
مسئول برنامه‌های پیشگیری و کنترل دیابت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: بیش از ۴ درصد مردم استان اصفهان جان خود را برا اثر ابتلا‌ به بیماری دیابت از دست می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ حسین خانی، گفت: جمعیت استان اصفهان حدود ۵ میلیون نفر است که باتوجه به نرخ شیوع ۱۱ و هفت دهم درصدی دیابت در آن حدود ۴۰۰ هزار نفر در این استان به این بیماری مبتلا هستند.

وی ادامه داد:پرخوری، کم تحرکی، استرس، مصرف دخانیات، وراثت و افزایش سن از علل شناخته شده بیماری دیابت است که سبب بالا رفتن میزان قند خون می‌شود وبراساس آمار بیش از حدود ۵ الی ۱۰ درصد این افراد به  دیابت نوع اول و حدود ۹۰ درصد به نوع دوم مبتلا هستندکه افرادبالای ۳۰ سال را شامل می‌شود.

 مسئول برنامه‌های پیشگیری و کنترل دیابت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان عنوان کرد: دیابت عامل بیماری هایی، چون کوری، نارسایی کلیه، قطع اعضا و پیوند کلیه می‌شود و انجام‌ورزش منظم، مصرف به موقع دارو، کنترل فشار و جلوگیری ازپرخوری نقش مهمی در کنترل بیماری دارد.

 خانی گفت: شیوع بیماری دیابت در استان اصفهان در حال افزایش است که حدود ۴ درصد از افراد جان خود را برا اثر ابتلا‌به این بیماری از دست می‌دهند.

وی افزود: دراستان حدود ۲۰ درصد افراد در مرحله قبل از دیابت قرار دارند که بسیاری از آن‌ها به دلیل بی اطلاعی از بیماری خود به انواع عوارض دیررس دیابت مبتلا می‌شوند.

 مسئول برنامه‌های پیشگیری و کنترل دیابت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان درادامه بیان کرد: هدف کاربردی برنامه پیشگیری و کنترل دیابت تامین کیفیت مراقبت مطلوب بیماران دیابتی تحت پوشش برنامه جامع و به منظور پیشگیری از بروز عوارض از طریق پیگیری و مراقبت مستمر می‌باشد.

خانی خاطرنشان کرد: دیابت بیماری مزمن است و باتوجه به شیوع بیماری کرونا افراد مبتلا به دیابت نیاز به مراقبت پزشکی و آموزش و پشتیبانی برای جلوگیری از عوارض بلند مدت دارند درصورتی که مراقبت از دیابت پیچیده و نیاز است به بسیاری از مسائل فراتر از قند خون پرداخته شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز