پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی از ۴ شهریور/ ۱۱ رشته جدید در دانشگاه علمی کاربردی تدریس میشود

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۱۸:۵۶:۱۸
کد خبر: ۱۰۴۹۰۷۰
رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان از اجرای ۱۱ رشته جدید که پس از دو سال توقف در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان راه اندازی می شوند، خبر داد و گفت: رشته هایی همچون کاردانی حرفه ای امور فرهنگی، کاردان حرفه ای تربیت مربی مهدکودک، کاردانی حرفه ای مددکاری اجتماعی شاخه‌های مددکاری خانواده، کودک و اورژانس و کارشناس حرفه ای موسیقی، سینما و کارگردانی و کاردانی حرفه ای نوازندگی کلاسیک از جمله این رشته ها است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ بهزاد رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره مهلت ثبت نام متقاضیان در دانشگاه علمی کاربردی گفت: ثبت نام پذیرش دانشجویان دوره کاردانی از ۴ تا ۱۱ شهریور ماه و ثبت نام دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی نیز از ۱۱ تا ۱۷ شهریور ماه آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی چهار گروه آموزشی خدمات اجتماعی و مدیریت، فرهنگ و هنر، صنعت و کشاورزی جذب دانشجو دارد، افزود: ۱۶۰ کدرشته محل در دوره کاردانی و ۱۰۳ کدرشته محل در دوره کارشناسی ناپیوسته وجود دارد که ۸۷ کد رشته کاردانی و ۷۵ کدرشته کارشناسی ناپیوسته است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با بیان اینکه در سال جاری 20 تا 30 درصد افزایش پذیرش دانشجو خواهیم داشت، گفت: برای سال جاری ۱۱ هزار و ۳۰۵ نفر در دوره کاردانی و ۷ هزار و ۵۸۷ نفر در دوره کارشناشی پذیرش خواهیم داشت. ضریب جذب دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان ۶۴.۵ درصد است که سال گذشته افزایش ۲۰ درصدی در پذیرش دانشجو داشتیم و امسال نیز شرایط به همین روال است.

رضایی ادامه داد: تمام مراکز علمی کاربردی کشور با ارزیابی های به شدت سختگیرانه مورد بررسی قرار گرفتند و در حال حاضر خوشبختانه اکثر مراکز استان در سطح ۲ و ۳ قرار دارند و در ارزیابی سال گذشته از میان ۱۰ مرکز برتر کشور دو مرکز ذوب آهن و هرند اصفهان در میان برترین ها قرار داشتند که در سطح دو هستند.

وی با بیان اینکه سال تحصیلی دانشجویان این دانشگاه از ۱۵ شهریور ماه آغاز می‌شود و ثبت نام دانشجویان مجازی خواهد بود، تصریح کرد: دانشجویان جدید الورود از اواسط مهر ماه کلاس های درسی خود را آغاز خواهند کرد.

11 رشته جدید در استان اصفهان مجدد تدریس میشود

وی از اجرای ۱۱ رشته جدید که پس از دو سال توقف در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان راه اندازی می شوند، خبر داد و گفت: رشته هایی همچون کاردانی حرفه ای امور فرهنگی، کاردان حرفه ای تربیت مربی مهدکودک، کاردانی حرفه ای مددکاری اجتماعی شاخه‌های مددکاری خانواده، کودک و اورژانس و کارشناس حرفه ای موسیقی، سینما و کارگردانی و کاردانی حرفه ای نوازندگی کلاسیک از جمله این رشته ها است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان ادامه داد: رشته های جدید را به گونه ای انتخاب کرده ایم که از موازی کاری اجتناب و رشته های مهارت محور را اولویت قرار دهیم.

رضایی همچنین از پذیرش ۱۶ کد رشته جدید برای نخستین بار در استان اصفهان خبر داد و گفت: رشته هایی همچون کاردانی حرفه ای انتظامات و حراست فیزیکی، کاردانی چاپ و پوشاک، کارشناسی حرفه ای مدیریت کسب و کار اینترنتی و ... از جمله این رشته ها است.

رضایی از راه اندازی مرکز مشاوره دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان خبر داد و گفت: ۲۰ مشاور به صورت مستقیم یا غیرمستقیم و کاملا رایگان در اختیار دانشجویان علمی کاربردی است که دسترسی به این مرکز از طریق سایت دانشگاه امکان پذیر است، همچنین رغبت سنجی نیز در سایت انجام می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز