سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان:

طرح پویش "اشتغال همزمان با تحصیل" راهی برای کسب مهارت عملی دانشجویان در محیط واقعی کار و صنعت

۱۳۹۹/۰۶/۰۴ - ۱۶:۵۷:۳۰
کد خبر: ۱۰۴۹۶۰۱
طرح پویش  اشتغال همزمان با تحصیل راهی برای کسب مهارت عملی دانشجویان در محیط واقعی کار و صنعت
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: نرخ بیکاری در زمستان 98 نسبت به زمستان سال 97 به میزان 1.6درصد کاهش داشته است که از مجموع3 میلیون و 270 هزار نفری که در زمستان 97 بیکار شده اند 35 درصد شغل مجدد پیدا کرده اند و به بازار کار برگشته اند و 36 درصد همچنان بیکار هستند و 29 درصد از نیروی کار به دلیل دلسرد شدن از یافتن شغل از بازار کار خارج شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ کامران کلانی در آیین رونمایی طرح پویش  "اشتغال همزمان با تحصیل" ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع)  و گرامیداشت آغاز هفته دولت گفت: تقارن آغاز هفته دولت و رونمایی از طرح پویش را به فال نیک می گیریم و به روح بلند شهیدان رجایی و باهنر درود می فرستیم.

وی با بیان اینکه همکاری بین صنعت و دانشگاه در سطح ملی بیشتر در حوزه های سخت افزاری انجام گرفته است گفت: ابتکار دوستان در صنایع نوآوری بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اصفهان  و  دانشگاه آزاد اصفهان سبب ساز این اتفاق بزرگ شده و رونمایی از این طرح بزرگ می تواند یک فصل جدیدی را در ارتباط صنعت و دانشگاه  که یک حلقه مفقوده در مسیر توسعه کشور است بازکند.

 سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به آمار شاخص های بازار کار مرکز پژوهش های مجلس گفت: نرخ بیکاری در زمستان 98 نسبت به زمستان سال  97 به میزان 1.6درصد کاهش داشته است که  از مجموع3 میلیون و 270 هزار نفری که در زمستان 97 بیکار شده اند 35 درصد شغل مجدد پیدا کرده اند و به بازار کار برگشته اند و 36 درصد همچنان بیکار هستند و  29 درصد از نیروی کار به دلیل دلسرد شدن از یافتن شغل از بازار کار خارج شده اند. بنابر این اگر این عدد 29 درصد را به بیکارانی که وجود داشته اند اضافه کنیم؛ روند صعودی نرخ بیکاری را شاهد خواهیم بود که خطرناک است.

کلانی گفت: در یکی دو سال اخیر شاهد بهبود وضعیت منابع آب و رونق کشاورزی در بسیاری از نقاط کشور بوده ایم که در کاهش نرخ بیکاری نقش مؤثری داشته است.

کلانی با اشاره به مشکل بزرگ واحدهای اقتصادی و تولیدی در جذب نیروی کار متخصص توضیح داد: صنایع بنگاه های اقتصادی و شرکت ها اعلام نیاز به کار می کنند ولی به دلیل عدم  مهارت کافی، جویندگان کار اقبالی برای ورود به این فرصت های شغلی ندارند و طرح پویش بخش قابل توجهی  از خلاء عدم مهارت را در جامعه پرمی کند و دانشجو همزمان با آموزش نظری و تئوری، می تواند به صورت عملی هم وارد بازار کار شود که در نتیجه افزایش ضریب ماندگاری نیروی کار در بازار و صنعت را شاهد خواهیم بود.

وی ضمن قدردانی از همه دست اندرکاران اجرای این طرح گفت: برای تسهیل در اجرای این طرح در حوزه قوانین و مقررات تامین اجتماعی مسایلی بود که  تلاش کردیم حل کنیم و مسیر را برای اجرایی شدن این طرح هموار کنیم.

طرح پویش  "اشتغال همزمان با تحصیل"  با هدف تحول در آموزش عالی، اشتغال و مهارت‌آموزی فارغ‌التحصیلان و افزایش امید و انگیزه در دانشجویان  توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی و دانشگاه آزاد اصفهان اجرا می شود. مهارتی که دانشجویان از طریق اجرای این طرح به دست می‌آورند را می توان تحولی در ایجاد اشتغال و امید به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان  و الگویی کارآمد برای اجرا در سطح ملی دانست.

طرح پویش روز  یکشنبه با حضور سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان و نماینده اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان اصفهان به صورت نمادین رونمایی شد.

لازم به ذکر است نحوه اجرایی طرح پویش  به این صورت است که بعد از اعلام نیاز و ظرفیت صنایع برای نیروی کار در رشته‌ها و مقاطع مختلف، سه هفته قبل از آغاز ترم، دانشجویان متقاضی در مواردی که اعلام نیاز شده ثبت نام کرده و پس از انجام مصاحبه، ظرف مدت ده روز، بعد از مشخص شدن سوپر وایزر در بنگاه اقتصادی، قرارداد طرح پویش بین آنان و بنگاه اقتصادی بسته می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز