فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج):

هنر، جانفشانی های رزمندگان دفاع مقدس را به جهان معرفی کند

۱۳۹۹/۰۶/۰۵ - ۰۹:۵۸:۲۴
کد خبر: ۱۰۴۹۸۳۶
هنر، جانفشانی های رزمندگان دفاع مقدس را به جهان معرفی کند
فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: هنر می تواند جانفشانی های رزمندگان دفاع مقدس را به جهان معرفی کند که ما در این زمینه تاکنون غفلت کردیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ سردار مجتبی فدا صبح امروز در ستاد استانی شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت اصفهان گفت: ابعاد مختلف توانمندی های اصفهان در اجرای برنامه های مختلف و ملی بر هیچ کس پویشیده نیست و اصفهانی ها کار را سخت و دیر قبول می کنند اما کار را به بهترین نحو و بدون نقص انجام می دهند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: جشنواره فیلم مقاومت به صورت کشوری در استان اصفهان برگزار می شود و برای فراهم شدن امکانات و تجهیزات باید هم افزایی در سطح استان داشته باشیم.

وی افزود: این جشنواره ظرفیتی است تا بخشی از جانفشانی ها و فعالیت های درخشان و گران بها هشت سال دفاع مقدس نمایش داده شود.

عزت، سربلندی و اقتدار جمهوری اسلامی از مقاومت مردم است

سردار فدا با توضیح اینکه هشت سال جمعیت و بخش متعددی از کشور ما درگیر دفاع از اعتقادات، آب و خاک خود بودند، بیان کرد: امنیت، آسایش و آرامش امروز کشور به برکت این هشت سال دفاع مقدس، مشارکت و حضور همه جانبه آن ها است.

وی اضافه کرد: به برکت و پرتو هشت سال دفاع مقدس، 42 سال ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی داریم؛ عزت، سربلندی و تعیین سرنوشت و اقتدار جمهوری اسلامی از مقاومت مردم است.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) با اشاره به خاطره ای از مادر شاه، خاطر نشان کرد: مادر محمدرضا در خاطرات خود نوشته است که روزی شاه آمد و گفت که مردشور این مملکت را ببرند که من شاه آن هستم، امریکایی بدون اجازه و خبر من بخشی از هواپیماهایی جنگی را به جنگ ویتنام فرستادند؛ این حال روز ممکلت ما بوده است.

وی با بیان اینکه من منکر مشکلات و سختی های کشور نمی شوم اما عزت و سربلندی که جمهوری اسلامی ایران امروز دارد و حرف خود را بدون ترس و واهمه از ابرقدرت ها می زند، تصریح کرد: این جایگاه امروز را مدیون شهدا و مردم شریف ایران هستیم.

تلاش غربی ها برای معرفی رزمندگان جنگ جهانی دوم به عنوان قهرمان

سردار فدا گفت: امروز امریکایی ها و غربی ها آمدند و خاطرات جنگ جهانی دوم را بازنویسی و بازنشر می کنند، از نویسندگان مختلف جهان استفاده می کنند تا عظمت فعالیت های خود به عنوان الگو و قهرمانان ملی به دنیا معرفی کنند.

در زمینه دفاع مقدس کارهای متعددی را انجام ندادیم

وی با توضیح اینکه در زمینه دفاع مقدس و شهدای آن کارهای متعددی انجام دادیم اما درعین حال کارهای متعددی را هم انجام ندادیم، ادامه داد: کارهایی زیادی در بخش های فیلم، کتاب، شعر، عکس است، ما هنوز پس از 32 سال پس از دفاع مقدس یک موزه خوب که بتوانیم بخشی از تاریخ انقلاب و جنگ تحمیلی را نمایش دهیم، نداریم.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) بیان کرد: فیلم های اندکی در این زمینه داریم و اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی، تقریظ و حاشیه نویسی در کتاب کتاب هایی که در حوزه دفاع مقدس ننویسند و تعریف آن را نکنند، مغفول است.

وی اضافه کرد: کریس کایل یک تک تیرانداز است که امریکایی ها او را قهرمان ملی تیراندازی در دنیا معرفی کردند، این تک تیرانداز در عراق و افغانستان، مردم بی دفاع و رزمندگان را با قناصه مورد هدف قرارا داده است و حدود 300 شلیک موفق داشته است.

سردار فدا با بیان اینکه استان اصفهان یک شهید تک تیرانداز دارد که با حضور سه ساله در جنگ، سه هزار شلیک موفق داشته است، اظهار کرد: شهید زرین مردم بی دفاع را هدف قرار نداده بود و فقط فرماندهان و نیروی های ارشد رژیم بعث عراق را کشته است.

شهید زرین ارزش های والایی انسانی را حفظ می کردند

وی افزود: شهید زرین ارزش های والایی انسانی را حفظ می کرد و به افرادی که خواب بودند و آب می نوشیدند، شلیک نمی کرد؛ این نکته ها باید در قالب هنر به دنیا معرفی شود.

شهدای زیادی داریم که می توانند که هر کدام یک قهرمان ملی هستند

سردار فدا با تأکید بر اینکه این یک نمونه ای کوچکی از دفاع مقدس است که باید به این بخش توجه شود، تصریح کرد: شهدای زیادی در ارتش، نیروی انتظامی و در بسیج و سپاه داریم که می توانند هر کدام یک الگو و اسوه ملی هستند.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی و کار و تلاش فرهنگی دشمنان، الگوهایی که جوانان ما باید الگو خود قرار دهد، شهدا هستند؛ شهید بابایی در اتاق سرلشکر امریکایی، در حضور این مقام بلند مرتبه ارتش، نماز اول وقت خود را اقامه می کند، چه کسی باید این ها الگو ها را معرفی کند.

هنر جانفشانی های رزمندگان دفاع مقدس را به جهان معرفی کند

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) با توضیح اینکه هنر، فیلم و کتاب باید جانفشانی های رزمندگان دفاع مقدس را به جهان معرفی کند، تأکید کرد: در این زمینه غفلت کردیم، بخشی از این غلفت مربوط به ما نظامی ها است که در جنگ تحمیلی بودیم.

به گزارش برنا؛ شانزهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» در دو زمان ۳۱ شهریور تا شش مهرماه مقارن با هفته دفاع مقدس در بخش‌های «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» و انتخاب استانی بخش «فیلمسازان بسیجی» و یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» برگزار می‌ شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز