مجوز ایجاد و توسعه صنایع آب بَر در اصفهان داده نمی شود

۱۳۹۹/۰۶/۰۵ - ۲۰:۲۵:۰۶
کد خبر: ۱۰۵۰۲۶۸
مجوز ایجاد و توسعه صنایع آب بَر در اصفهان داده نمی شود
استاندار اصفهان گفت: اصفهان همچنان با مشکل خشکسالی و کمبود منابع آبی مواجه است به همین دلیل مُجوز اجرای طرح‌های آب بَر مورد موافقت مدیریت استان قرار نمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ عباس رضایی روز چهارشنبه در جلسه فرونشست زمین در استان افزود: در همین راستا مجوز ایجاد و توسعه صنایع آب بَر در استان در ۲ سال گذشته داده نشده است.

وی ادامه داد: ۳۰ درصد از صرفه‌جویی در مصرف آب با اجرای طرح های مختلف در بخش صنعت استان انجام شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت رعایت الگوی کشت و کشت‌های گلخانه‌ای در بخش کشاورزی افزود: توجه به الگوی کشت و کشت‌های گلخانه‌ای باید بطور جدی پیگیری شود تا کاهش مصرف آب در این بخش رُخ دهد.

وی اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی باید بصورت ویژه در دشت‌های بحرانی استان ورود پیدا کند و توصیه به کشاورزان برای رعایت الگوی کشت و کشت‌های گلخانه‌ای را مطمح نظر قرار دهد.

رضایی بیان کرد: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور هم باید برای حل مشکل فرونشست زمین حضور جدی داشته باشد و طرح‌های کاربردی در این زمینه ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان باید برای تکمیل طرح مقابله با فرونشست اصفهان از ظرفیت‌های علمی منطقه از جمله دانشگاه‌های اصفهان استفاده کند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: در راستای مقابله با فرونشست زمین در استان، مطالعه دشت بُرخوار باید در دستور کار سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور قرار گیرد.

وی بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه وظیفه تامین بودجه این طرح را بر عهده دارد و اداره کل راه و شهرسازی هم باید در راستای تاب‌آوری ساختمان‌ها و تاسیسات در برابر فرونشست زمین مطالعات لازم را انجام دهد و نتیجه آن را تا سه ماه آینده ارائه کند.

جلسه فرونشست زمین روز چهارشنبه با حضور مدیرکل دفتر بررسی مخاطرات زمین شناسی، زیست محیطی و مهندسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، استاندار اصفهان، نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل مدیریت بحران استان در استانداری اصفهان برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز